CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-06-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 1298,4 punten

Database gegevens:

Datum: 11-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 373.3 km Score: 1298,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Kort: de cumulussen waren niet onverwacht een optische illusie.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Dutch Mil voor Gilze en Budel voor de zekerheid opgroepen, denk dat ze al ergens op een terrasje zat.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-11-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 11-06-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/06/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2022-06-11-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:03:44
Duurvlucht     : 06:02:48
Vrije vlucht   :  373.3 km
Fasttrack      :   91.9 kmh
Driehoek       :  244.7 km
Hoogtewinst    : 1124.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.340'N   5°04.017'E
    tijd: 10:42:24 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.045'N   5°03.241'E = 239° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:43:20 UTC
    alti: 374 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.335'N   5°04.080'E =  97° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:46:08 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:03:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.026'N   5°03.163'E  @ 10:43:24 UTC,   391 m
    punt 1:  51°38.212'N   4°56.689'E  @ 12:22:00 UTC,   658 m
    punt 2:  51°26.335'N   4°58.220'E  @ 12:48:56 UTC,  1145 m
    punt 3:  51°22.820'N   4°31.489'E  @ 13:09:28 UTC,   935 m
    punt 4:  50°54.909'N   5°36.856'E  @ 14:11:52 UTC,  1087 m
    punt 5:  51°27.706'N   6°03.939'E  @ 14:56:32 UTC,   888 m
    Finish:  50°59.675'N   5°03.266'E  @ 16:44:20 UTC,   111 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.2 km 354° @  43.3 km/h
    been 2:   22.1 km 175° @  49.2 km/h
    been 3:   31.7 km 258° @  92.6 km/h
    been 4:   92.1 km 124° @  88.6 km/h
    been 5:   68.5 km  27° @  92.0 km/h
    been 6:   87.7 km 234° @  48.8 km/h
Afgelegde afstand:                   373.3 km
Duur:                                06:00:56
Gemiddelde snelheid:                 62.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte:                         374.0 m
Finishhoogte:                        111.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          263 m
Totale score afstand:                373.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.275'N   4°47.026'E = 335° 46.9 km van vertrek
    tijd:    12:59:04 UTC
    alti:    1232 m
Finishpunt
    pos.:    51°25.746'N   6°00.879'E =  54° 81.3 km van vertrek
    tijd:    14:59:04 UTC
    alti:    571 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.9 km/h
Hoogteverlies:             661 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   80.5 km
Been 1:   68.5 km
Been 2:   95.7 km
Totaal:  244.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:43:20 UTC
    einde: 16:46:08 UTC
    duur:  06:02:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     263 m @ 11:13:00 UTC
    hoog punt:    1387 m @ 14:31:12 UTC
    hoogtewinst:  1124 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:09:28  bearing 3.0°
    Tweede punt: 14:11:48  bearing 88.5°
    Totale hoek: 85.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4017

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs