CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Thomas DE BRUYN & GERT DENHAENE -- 1377,8 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 372 km Score: 1377,8 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: GERT DENHAENE
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr 7000; beek approach voor crossing

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOKDB
Toestel type:   JANUS CM    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-06-12-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:41:47
Duurvlucht     : 04:21:00
Vrije vlucht   :  372.0 km
Fasttrack      :  101.0 kmh
Driehoek       :  235.5 km
Hoogtewinst    : 1133.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.221'N   4°30.337'E
    tijd: 10:55:16 UTC
    alti: -61 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.819'N   4°30.122'E = 347° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:56:02 UTC
    alti: 394 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.293'N   4°30.204'E = 311° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:37:03 UTC
    alti: -48 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:41:47
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 11.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°21.522'N   4°30.317'E  @ 10:57:26 UTC,   496 m
    punt 1:  51°07.255'N   5°31.096'E  @ 11:44:58 UTC,  1014 m
    punt 2:  51°22.259'N   6°12.196'E  @ 12:18:16 UTC,  1109 m
    punt 3:  50°54.865'N   6°15.469'E  @ 12:48:51 UTC,   900 m
    punt 4:  51°00.911'N   6°44.688'E  @ 13:14:17 UTC,   974 m
    punt 5:  50°51.895'N   6°09.667'E  @ 13:55:15 UTC,  1535 m
    Finish:  51°20.728'N   4°47.373'E  @ 15:18:26 UTC,   205 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   75.5 km 110° @  95.3 km/h
    been 2:   55.3 km  59° @  99.7 km/h
    been 3:   50.9 km 176° @  99.9 km/h
    been 4:   36.0 km  72° @  84.9 km/h
    been 5:   44.3 km 248° @  64.9 km/h
    been 6:  109.9 km 300° @  79.3 km/h
Afgelegde afstand:                   372.0 km
Duur:                                04:21:00
Gemiddelde snelheid:                 85.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.8 km
Starthoogte:                         496.0 m
Finishhoogte:                        205.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          291 m
Totale score afstand:                372.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.143'N   4°31.736'E =  24° 3.9 km van vertrek
    tijd:    11:02:32 UTC
    alti:    813 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.120'N   6°31.719'E = 104° 146.3 km van vertrek
    tijd:    13:02:32 UTC
    alti:    707 m
Grootste afstand in 2 uur: 202.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.0 km/h
Hoogteverlies:             106 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  103.6 km
Been 1:   65.9 km
Been 2:   65.9 km
Totaal:  235.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:57:26 UTC
    einde: 15:18:26 UTC
    duur:  04:21:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     420 m @ 12:59:27 UTC
    hoog punt:    1553 m @ 13:55:21 UTC
    hoogtewinst:  1133 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:57:51  bearing 1.6°
    Tweede punt: 13:55:15  bearing 91.3°
    Totale hoek: 89.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11064

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs