CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Erik DE VOS -- 1307,5 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: OP
Toestel: Discus 2cFES 18m Immatriculatie: D-KTEF
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Erik DE VOS Club: KFC
Afstand: 295.5 km Score: 1307,5 pt
Vertrekpunt: EBTY Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-LXV-A86-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         ERIK DE VOS
Zweefvliegtuig: D-KTEF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a86
Logger file:    2022-06-12-LXV-A86-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     LXV,ON,ECURRENT,MOP-(SN:63,ET=74,46,74,46,0.04V,P=1),SW:100, HW:1
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:21:04
Duurvlucht     : 05:18:03
Vrije vlucht   :  327.6 km
Fasttrack      :   70.7 kmh
Opgegeven proef:  295.5 km
Driehoek       :  207.5 km
Hoogtewinst    : 1059.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTY  Maubray        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°31.828'N   3°30.149'E
    tijd: 10:06:29 UTC
    alti: -44 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°33.151'N   3°30.498'E =  10° 2.5 km van vertrek
    tijd: 10:09:30 UTC
    alti: 476 m
Landingspunt 
    pos.: 50°31.885'N   3°29.846'E = 286° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:27:33 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:21:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°33.313'N   3°31.011'E  @ 10:13:06 UTC,   677 m
    punt 1:  50°22.371'N   3°36.328'E  @ 10:49:01 UTC,  1009 m
    punt 2:  49°57.925'N   2°41.334'E  @ 12:11:46 UTC,   747 m
    punt 3:  50°14.615'N   3°38.955'E  @ 13:05:55 UTC,   858 m
    punt 4:  49°48.949'N   3°12.239'E  @ 14:12:43 UTC,  1123 m
    punt 5:  50°20.190'N   3°42.051'E  @ 15:09:29 UTC,  1225 m
    Finish:  50°32.073'N   3°30.151'E  @ 15:23:21 UTC,   293 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.2 km 163° @  35.5 km/h
    been 2:   79.6 km 236° @  57.7 km/h
    been 3:   75.3 km  65° @  83.5 km/h
    been 4:   57.3 km 214° @  51.5 km/h
    been 5:   68.0 km  31° @  71.8 km/h
    been 6:   26.2 km 328° @ 113.2 km/h
Afgelegde afstand:                   327.6 km
Duur:                                05:10:15
Gemiddelde snelheid:                 63.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         476.0 m
Finishhoogte:                        293.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          183 m
Totale score afstand:                327.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°10.942'N   3°37.652'E = 167° 39.7 km van vertrek
    tijd:    13:20:50 UTC
    alti:    1286 m
Finishpunt
    pos.:    50°30.692'N   3°32.050'E = 133° 3.1 km van vertrek
    tijd:    15:20:50 UTC
    alti:    417 m
Grootste afstand in 2 uur: 141.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    70.7 km/h
Hoogteverlies:             869 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 295.5 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WIERS           50°30.533'N   3°32.000'E
    punt 1:  ALBERT BRAY     49°58.200'N   2°41.550'E    84.8 km 225°
    punt 2:  QUESNOY         50°14.380'N   3°38.270'E    74.0 km  66°
    punt 3:  SAINT QUENTIN   49°49.017'N   3°12.400'E    56.3 km 213°
    finish:  WIERS           50°30.533'N   3°32.000'E    80.4 km  17°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WIERS           @ 10:19:06 UTC,   692 m
    punt 1:  ALBERT BRAY     @ 12:11:38 UTC,   750 m :   84.8 km   45.2 km/h
    punt 2:  QUESNOY         @ 13:07:34 UTC,   797 m :   74.0 km   79.4 km/h
    punt 3:  SAINT QUENTIN   @ 14:12:40 UTC,  1118 m :   56.3 km   51.9 km/h
    finish:  WIERS           @ 15:20:39 UTC,   437 m :   80.4 km   71.0 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        295.5 km
Duur van de proef:        05:01:33
Gemiddelde snelheid:      58.8 km/h
Start hoogte:             476 m
Hoogte passeren start:    692 m
Hoogte passeren finish:   437 m
Hoogteverlies over proef: 39 m
Totale score afstand:     295.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   88.2 km
Been 1:   59.9 km
Been 2:   59.4 km
Totaal:  207.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:09:30 UTC
    einde: 15:27:33 UTC
    duur:  05:18:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     476 m @ 10:09:30 UTC
    hoog punt:    1535 m @ 14:58:57 UTC
    hoogtewinst:  1059 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:09:50  bearing 241.0°
    Tweede punt: 13:54:18  bearing 215.0°
    Totale hoek: -26.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5780

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs