CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Peter APPELTANS -- 952,4 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 Es 18m Immatriculatie: D-KYEA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Peter APPELTANS Club: DAC
Afstand: 288.1 km Score: 952,4 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen climd out active; XPDR 7000 entire flight

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-LXV-6NQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         PETER APPELTANS
Zweefvliegtuig: EA
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nq
Logger file:    2022-06-12-LXV-6NQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:22:49
Duurvlucht     : 04:20:12
Vrije vlucht   :  288.1 km
Fasttrack      :   76.0 kmh
Driehoek       :  163.6 km
Hoogtewinst    : 1077.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.339'N   5°04.014'E
    tijd: 11:01:46 UTC
    alti: -67 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.099'N   5°03.448'E = 236° 0.8 km van vertrek
    tijd: 11:02:19 UTC
    alti: 341 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.310'N   5°04.051'E = 141° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:24:35 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:22:49
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.431'N   5°02.082'E  @ 11:04:23 UTC,   458 m
    punt 1:  51°12.651'N   5°43.716'E  @ 11:41:11 UTC,  1201 m
    punt 2:  50°49.820'N   5°12.521'E  @ 12:24:59 UTC,   906 m
    punt 3:  51°18.148'N   4°58.983'E  @ 13:32:11 UTC,  1062 m
    punt 4:  50°57.515'N   5°34.895'E  @ 14:12:27 UTC,  1272 m
    punt 5:  51°12.995'N   5°23.964'E  @ 14:37:15 UTC,  1164 m
    Finish:  50°59.602'N   5°02.094'E  @ 15:19:03 UTC,   336 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.6 km  65° @  87.4 km/h
    been 2:   55.9 km 221° @  76.6 km/h
    been 3:   54.9 km 343° @  49.0 km/h
    been 4:   56.7 km 132° @  84.5 km/h
    been 5:   31.4 km 336° @  76.0 km/h
    been 6:   35.6 km 226° @  51.1 km/h
Afgelegde afstand:                   288.1 km
Duur:                                04:14:40
Gemiddelde snelheid:                 67.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Starthoogte:                         458.0 m
Finishhoogte:                        336.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          122 m
Totale score afstand:                288.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.549'N   5°02.100'E = 280° 2.3 km van vertrek
    tijd:    11:04:31 UTC
    alti:    467 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.384'N   5°19.438'E =  39° 28.7 km van vertrek
    tijd:    13:04:31 UTC
    alti:    1124 m
Grootste afstand in 2 uur: 151.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    76.0 km/h
Hoogteverlies:             -657 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.8 km
Been 1:   54.7 km
Been 2:   53.0 km
Totaal:  163.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:04:23 UTC
    einde: 15:24:35 UTC
    duur:  04:20:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     458 m @ 11:04:23 UTC
    hoog punt:    1535 m @ 14:02:11 UTC
    hoogtewinst:  1077 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:24:59  bearing 98.6°
    Tweede punt: 13:32:23  bearing 37.7°
    Totale hoek: -60.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5582

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs