CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-06-2022 -- Thomas DE BRUYN -- 1221,6 punten

Database gegevens:

Datum: 26-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2ax Immatriculatie: D-9806
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Thomas DE BRUYN Club: BZC
Afstand: 351.2 km Score: 1221,6 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een ongelooflijke dag. Moeilijk begin. Prachtig weer in de Vlaanders. Magnifiek vliegtuig. :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

xpdr 7000 in nl, dutch mil voor woensdrecht

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-26-NAV-44O-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Sportcommissaris Kris Van Dam bevestigd dat het gevlogen toestel een ventus2ax was ipv janus

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 26-06-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/06/2022
Piloot:         THOMAS DE BRUYN
Zweefvliegtuig: OOKDB
Toestel type:   JANUS CM    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 44o
Logger file:    2022-06-26-NAV-44O-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:11:18
Duurvlucht     : 05:10:48
Vrije vlucht   :  351.2 km
Fasttrack      :   85.2 kmh
Driehoek       :  168.0 km
Hoogtewinst    : 1191.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°20.912'N   4°30.010'E
    tijd: 11:29:44 UTC
    alti: 4 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°20.740'N   4°30.019'E = 178° 0.3 km van vertrek
    tijd: 11:30:14 UTC
    alti: 428 m
Landingspunt 
    pos.: 51°20.841'N   4°30.163'E = 127° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:41:02 UTC
    alti: 11 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:11:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.002'N   4°32.060'E  @ 11:32:22 UTC,   443 m
    punt 1:  51°29.902'N   4°25.794'E  @ 11:56:44 UTC,   675 m
    punt 2:  51°51.268'N   4°53.476'E  @ 12:34:46 UTC,   497 m
    punt 3:  51°39.581'N   4°42.998'E  @ 13:18:16 UTC,   774 m
    punt 4:  50°54.546'N   3°07.051'E  @ 15:21:34 UTC,  1066 m
    punt 5:  51°22.777'N   4°10.337'E  @ 16:24:32 UTC,   990 m
    Finish:  51°20.191'N   4°30.795'E  @ 16:39:35 UTC,   162 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.5 km 340° @  52.9 km/h
    been 2:   50.9 km  39° @  80.3 km/h
    been 3:   24.8 km 209° @  34.2 km/h
    been 4:  139.4 km 234° @  67.8 km/h
    been 5:   90.5 km  54° @  86.2 km/h
    been 6:   24.2 km 101° @  96.6 km/h
Afgelegde afstand:                   351.2 km
Duur:                                05:07:13
Gemiddelde snelheid:                 68.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte:                         415.0 m
Finishhoogte:                        162.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          253 m
Totale score afstand:                351.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.236'N   3°46.111'E = 249° 54.8 km van vertrek
    tijd:    14:40:09 UTC
    alti:    1095 m
Finishpunt
    pos.:    51°20.977'N   4°30.523'E =  79° 0.6 km van vertrek
    tijd:    16:40:10 UTC
    alti:    115 m
Grootste afstand in 2 uur: 170.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.2 km/h
Hoogteverlies:             980 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.1 km
Been 1:   73.9 km
Been 2:   47.0 km
Totaal:  168.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:14 UTC
    einde: 16:41:02 UTC
    duur:  05:10:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     325 m @ 12:26:06 UTC
    hoog punt:    1516 m @ 15:40:43 UTC
    hoogtewinst:  1191 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:52:44  bearing 15.8°
    Tweede punt: 15:21:30  bearing 271.0°
    Totale hoek: -104.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6906

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs