CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2022 -- Dirk ROGGEMAN -- 1029,6 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2022 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KIIR
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 306.3 km Score: 1029,6 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBGG sector 1 en 2 actief bij vdrtrek en aankomst. LFA G1 west actief vanaf 17u25 local

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-28-LXV-74W-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2022
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 74w
Logger file:    2022-06-28-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:11:25
Duurvlucht     : 04:05:09
Vrije vlucht   :  306.3 km
Fasttrack      :  101.7 kmh
Opgegeven proef:  149.5 km
Driehoek       :  219.9 km
Hoogtewinst    : 1267.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.415'N   3°51.940'E
    tijd: 11:48:35 UTC
    alti: -32 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.531'N   3°50.608'E = 278° 1.6 km van vertrek
    tijd: 11:54:51 UTC
    alti: 741 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.396'N   3°51.923'E = 210° 0.0 km van vertrek
    tijd: 16:00:00 UTC
    alti: -12 m
Afstand take-off tot landing: 0.0
Totale vluchtduur: 04:11:25
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.288'N   3°52.250'E  @ 12:00:59 UTC,   671 m
    punt 1:  50°38.179'N   3°35.291'E  @ 12:40:09 UTC,  1101 m
    punt 2:  49°51.454'N   3°14.512'E  @ 13:57:05 UTC,  1701 m
    punt 3:  50°05.321'N   2°47.426'E  @ 14:17:20 UTC,  1311 m
    punt 4:  50°15.456'N   3°45.251'E  @ 15:07:00 UTC,  1394 m
    punt 5:  50°39.977'N   3°30.291'E  @ 15:35:36 UTC,  1229 m
    Finish:  50°45.475'N   3°54.976'E  @ 15:52:28 UTC,   470 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.9 km 237° @  36.7 km/h
    been 2:   90.1 km 196° @  70.3 km/h
    been 3:   41.3 km 309° @ 122.5 km/h
    been 4:   71.4 km  74° @  86.2 km/h
    been 5:   48.8 km 339° @ 102.3 km/h
    been 6:   30.8 km  70° @ 109.5 km/h
Afgelegde afstand:                   306.3 km
Duur:                                03:51:29
Gemiddelde snelheid:                 79.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte:                         663.0 m
Finishhoogte:                        470.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          193 m
Totale score afstand:                306.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°58.972'N   3°19.921'E = 204° 94.1 km van vertrek
    tijd:    13:47:49 UTC
    alti:    1568 m
Finishpunt
    pos.:    50°44.954'N   3°51.405'E = 216° 1.1 km van vertrek
    tijd:    15:47:52 UTC
    alti:    523 m
Grootste afstand in 2 uur: 203.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   101.7 km/h
Hoogteverlies:             1045 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 330.6 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  40SQU   49°51.750'N   3°14.220'E   108.7 km 205°
    punt 2:  40SPO   50°22.030'N   2°19.950'E    85.7 km 311°
    punt 3:  4DENA   50°19.467'N   3°27.967'E    80.8 km  93°
    finish:  1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E    55.4 km  31°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GERA   @ 12:01:15 UTC,   677 m
    punt 1:  40SQU   @ 13:57:18 UTC,  1702 m :  108.7 km   56.2 km/h
    punt 2:  40SPO   niet gerond
    afbreekpunt: 50°05.815'N   2°47.871'E  @ 14:20:40 UTC, 1354 m : 40.9 km 104.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        149.5 km
Duur van de proef:        02:19:25
Gemiddelde snelheid:      64.3 km/h
Start hoogte:             663 m
Hoogte passeren start:    677 m
Hoogte aan break-punt:    1354 m
Hoogteverlies over proef: -691 m
Totale score afstand:     149.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   61.6 km
Been 1:   61.6 km
Been 2:   96.8 km
Totaal:  219.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:54:51 UTC
    einde: 16:00:00 UTC
    duur:  04:05:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     610 m @ 12:04:09 UTC
    hoog punt:    1877 m @ 13:59:24 UTC
    hoogtewinst:  1267 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:03:56  bearing 215.7°
    Tweede punt: 15:54:20  bearing 252.7°
    Totale hoek: 37.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6648

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs