CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2022 -- Pieter DAEMS & CHRIS BIELEN -- 1894,3 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Arcus T Immatriculatie: D-KKCR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 568.3 km Score: 1894,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CHRIS BIELEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Ge moet et graag doen met dat luchtruim ... . Merci, Chris en Ruben, voor de Arcus! Deed nog eens deugd na zo lang.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ALT gans de vlucht. Keiheuvel Area actief. Bij wegvliegen toestemming van KB om te klimmen tot 4500ft. Parazones bij Seppe niet actief. Contact met Dutch Mil. Woensdrecht gesloten. Gilze Rijen gesloten bij terugkomst. Contact met Eindhoven Approach voor klimmen + stukje luchtruim afsnijden. Kleine Brogel gesloten bij terugkomst, bevestigd door Brussels Info. Bevestiging activatie G1 in BE bij terugkomst.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-29-LXV-6NM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2022
Piloot:         CHRIS BIELEN
Zweefvliegtuig: D-KKCR
Toestel type:   ARCUS T    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nm
Logger file:    2022-06-29-LXV-6NM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:02:05
Duurvlucht     : 06:56:02
Vrije vlucht   :  568.3 km
Fasttrack      :   98.2 kmh
Opgegeven proef:  179.0 km
Driehoek       :  309.0 km
Hoogtewinst    : 1516.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.996'N   5°13.706'E
    tijd: 10:03:16 UTC
    alti: 24 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.095'N   5°12.300'E = 276° 1.6 km van vertrek
    tijd: 10:07:51 UTC
    alti: 490 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.807'N   5°13.048'E = 245° 0.8 km van vertrek
    tijd: 17:05:21 UTC
    alti: 40 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 07:02:05
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.419'N   5°13.635'E  @ 10:09:35 UTC,   470 m
    punt 1:  51°35.480'N   4°37.812'E  @ 10:57:31 UTC,  1092 m
    punt 2:  52°21.634'N   5°54.421'E  @ 12:18:50 UTC,  1305 m
    punt 3:  51°32.336'N   4°26.884'E  @ 13:57:53 UTC,  1416 m
    punt 4:  52°00.816'N   5°34.556'E  @ 14:54:54 UTC,  1486 m
    punt 5:  50°55.334'N   5°12.021'E  @ 16:47:41 UTC,   986 m
    Finish:  51°11.147'N   5°14.481'E  @ 17:04:18 UTC,   209 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   62.3 km 318° @  78.0 km/h
    been 2:  122.6 km  45° @  90.4 km/h
    been 3:  135.7 km 228° @  82.2 km/h
    been 4:   94.1 km  55° @  99.0 km/h
    been 5:  124.2 km 192° @  66.1 km/h
    been 6:   29.5 km   6° @ 106.4 km/h
Afgelegde afstand:                   568.3 km
Duur:                                06:54:43
Gemiddelde snelheid:                 82.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         474.0 m
Finishhoogte:                        209.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          265 m
Totale score afstand:                568.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°04.153'N   5°24.907'E =   7° 99.4 km van vertrek
    tijd:    13:02:34 UTC
    alti:    1546 m
Finishpunt
    pos.:    51°58.353'N   5°23.519'E =   7° 88.5 km van vertrek
    tijd:    15:02:35 UTC
    alti:    1443 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.2 km/h
Hoogteverlies:             103 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 617.1 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  ETTEN LEUR   51°34.196'N   4°38.393'E    59.2 km 317°
    punt 2:  RAALTE       52°23.420'N   6°17.030'E   145.2 km  50°
    punt 3:  ETTEN LEUR   51°34.196'N   4°38.393'E   145.2 km 232°
    punt 4:  TERLET       52°03.480'N   5°55.650'E   104.1 km  58°
    punt 5:  ETTEN LEUR   51°34.196'N   4°38.393'E   104.1 km 239°
    finish:  KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E    59.2 km 137°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL    @ 10:10:13 UTC,   407 m
    punt 1:  ETTEN LEUR   @ 10:56:44 UTC,  1063 m :   59.2 km   76.4 km/h
    punt 2:  RAALTE       niet gerond
    afbreekpunt: 52°20.593'N   5°55.111'E  @ 12:19:52 UTC, 1238 m : 119.8 km 86.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        179.0 km
Duur van de proef:        02:09:39
Gemiddelde snelheid:      82.9 km/h
Start hoogte:             407 m
Hoogte passeren start:    407 m
Hoogte aan break-punt:    1238 m
Hoogteverlies over proef: -831 m
Totale score afstand:     179.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   93.8 km
Been 1:   86.5 km
Been 2:  128.7 km
Totaal:  309.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:09:19 UTC
    einde: 17:05:21 UTC
    duur:  06:56:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     393 m @ 10:10:27 UTC
    hoog punt:    1909 m @ 13:48:55 UTC
    hoogtewinst:  1516 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:57:49  bearing 357.9°
    Tweede punt: 16:47:39  bearing 87.1°
    Totale hoek: 89.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9933

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs