CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Timothy WERQUIN -- 1131,3 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: ASW 20 Immatriculatie: D-3386
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Timothy WERQUIN Club: KAC
Afstand: 311.1 km Score: 1131,3 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste overland met nieuw toestel

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr 7000 voor NL

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-FLA-2PR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         BART SCHILLEBEEK
Zweefvliegtuig: D-3386
Toestel type:   ASW 20    Klasse: 15-METER
Logger type:    Flarm  s/n: 2pr
Logger file:    2022-07-02-FLA-2PR-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:15:12
Duurvlucht     : 05:14:19
Vrije vlucht   :  311.1 km
Fasttrack      :   82.6 kmh
Hoogtewinst    : 1520.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.878'N   4°58.249'E
    tijd: 10:35:11 UTC
    alti: -29 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.878'N   4°58.249'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 10:35:11 UTC
    alti: -29 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.924'N   4°58.501'E =  74° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:50:23 UTC
    alti: -16 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:15:12

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°27.339'N   4°54.883'E  @ 10:47:08 UTC,   763 m
    punt 1:  50°55.532'N   5°30.219'E  @ 12:53:33 UTC,   963 m
    punt 2:  51°28.176'N   4°45.493'E  @ 13:49:23 UTC,  1046 m
    punt 3:  51°00.742'N   5°22.627'E  @ 14:52:55 UTC,  1283 m
    punt 4:  51°20.303'N   5°06.885'E  @ 15:22:13 UTC,  1702 m
    punt 5:  51°29.061'N   4°43.481'E  @ 15:38:33 UTC,   897 m
    Finish:  51°24.117'N   4°59.112'E  @ 15:49:45 UTC,    68 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.9 km 145° @  34.1 km/h
    been 2:   79.9 km 320° @  85.8 km/h
    been 3:   66.7 km 139° @  63.0 km/h
    been 4:   40.6 km 333° @  83.2 km/h
    been 5:   31.6 km 301° @ 116.2 km/h
    been 6:   20.3 km 117° @ 108.8 km/h
Afgelegde afstand:                   311.1 km
Duur:                                05:02:37
Gemiddelde snelheid:                 61.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         459.0 m
Finishhoogte:                        68.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          391 m
Totale score afstand:                311.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.890'N   4°50.273'E = 282° 9.4 km van vertrek
    tijd:    13:45:35 UTC
    alti:    1308 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.391'N   4°57.065'E = 305° 1.7 km van vertrek
    tijd:    15:45:35 UTC
    alti:    281 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.6 km/h
Hoogteverlies:             1027 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 459.8 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDEAERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  GELLIKBRUG   50°52.700'N   5°36.560'E    73.4 km 142°
    punt 2:  NIEUWMZUID   51°26.000'N   4°31.500'E    97.8 km 310°
    punt 3:  FORD GENK    50°55.410'N   5°30.380'E    89.0 km 129°
    punt 4:  VENLO AERO   51°21.750'N   6°12.950'E    69.6 km  45°
    punt 5:  ZUTENDAERO   50°56.950'N   5°35.550'E    63.4 km 224°
    finish:  WEELDEAERO   51°24.050'N   4°58.130'E    66.5 km 319°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDEAERO   @ 11:31:55 UTC,   991 m
    punt 1:  GELLIKBRUG   niet gerond
    afbreekpunt: 50°55.554'N   5°30.262'E  @ 12:53:31 UTC, 949 m : 64.3 km 47.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        64.3 km
Duur van de proef:        01:21:36
Gemiddelde snelheid:      47.3 km/h
Start hoogte:             235 m
Hoogte passeren start:    991 m
Hoogte aan break-punt:    949 m
Hoogteverlies over proef: -714 m
Totale score afstand:     64.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.4 km
Been 1:   32.0 km
Been 2:   20.4 km
Totaal:   72.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:36:04 UTC
    einde: 15:50:23 UTC
    duur:  05:14:19

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     235 m @ 10:56:14 UTC
    hoog punt:    1755 m @ 14:45:51 UTC
    hoogtewinst:  1520 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:53:35  bearing 87.5°
    Tweede punt: 15:38:33  bearing 14.4°
    Totale hoek: -73.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 5166

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs