CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1795,7 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 498.3 km Score: 1795,7 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Omdat gisteren toch niet helemaal het weer gaf waarop ik hoopte en de wind het zelfde stond vroeg ik me toch extra af wat het vandaag ging geven. De voorspellingen qua kilometers waren volgens de verschillende modellen anders hoog to zeer hoog. Op tijd opgebouwd, iets te laat in de startrij (tweede set) en ready to go maar het was wachten tot de lierkabel problemen opgelost waren. Uiteindelijk pas iets na 12u30 de lucht in. Maar in het begin kwam ik maar niet in fase met het weer. Vond het maar raar, vond het goede stijgen niet en prutse maar wat aan. Tot iets achter keiheuvel maar 35kmu en het was al 13u30 dat ik me echt af vroeg of ik hierin wel zin had. Bart's melding van een 2m/s tot 1600m en de tracker lijnen van enkel andere vlaamse piloten waren toch het teken om nog niet de handdoek in de ring te gooien. Dan maar verder op pad en inderdaad het been naar het oosten ging met +100kmu veel beter. Bij Kamp Lindfort even getwijfeld of de proef of gewoon wat vrij en het werd vrij. Bij Borkenberg dan op nieuw de twijfel of richting Munster of toch maar richting NL, en een groot rondje eindhoven leek me wel tof. Dit jaar nog niet voorbij Terlet geweest dus dat was het doel. Om 16u met nog 150km te gaan beslist om terug te draaien (het was tegen de wind) en de optie jojo in de kempen open te houden en indien het echt mis ging de buitenlanding niet te ver van huis te hebben. Kwam zoals voorzien om 18u in weelde aan maar het weer was toch al heel stuk van zijn kracht verloren. Doel was 500km van te maken wat jammer genoeg net niet lukte als had ik achteraf gezien nog wel de hoogte ervoor.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 in NL, bij EDLV 6101 en 119.110, uitluisteren EDLS 119.205 voor paradrop contact dutch mil: deelen en gilze closed.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/cVPfYfZGRFYvu7Ap6
Igc-file: 2022-07-02-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-02-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:49:14
Duurvlucht     : 06:48:04
Vrije vlucht   :  498.3 km
Fasttrack      :  104.9 kmh
Opgegeven proef:  125.8 km
Driehoek       :  375.5 km
Hoogtewinst    : 1409.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.878'N   4°58.257'E
    tijd: 10:17:50 UTC
    alti: -33 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.611'N   4°57.251'E = 247° 1.3 km van vertrek
    tijd: 10:19:00 UTC
    alti: 483 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.940'N   4°58.429'E =  60° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:07:04 UTC
    alti: -7 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:49:14
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°26.235'N   4°56.715'E  @ 10:29:41 UTC,   817 m
    punt 1:  51°09.994'N   5°13.092'E  @ 11:29:36 UTC,  1293 m
    punt 2:  51°49.909'N   7°15.183'E  @ 13:02:49 UTC,  1507 m
    punt 3:  52°27.941'N   6°26.712'E  @ 13:59:29 UTC,  1483 m
    punt 4:  51°41.587'N   5°05.381'E  @ 15:54:46 UTC,  1406 m
    punt 5:  51°11.613'N   5°09.490'E  @ 16:42:17 UTC,  1199 m
    Finish:  51°24.712'N   4°52.623'E  @ 16:58:39 UTC,   531 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   35.6 km 148° @  35.7 km/h
    been 2:  159.5 km  61° @ 102.7 km/h
    been 3:   89.6 km 322° @  94.9 km/h
    been 4:  126.6 km 228° @  65.9 km/h
    been 5:   55.8 km 175° @  70.4 km/h
    been 6:   31.2 km 321° @ 114.4 km/h
Afgelegde afstand:                   498.3 km
Duur:                                06:28:58
Gemiddelde snelheid:                 76.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Starthoogte:                         413.0 m
Finishhoogte:                        531.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -118 m
Totale score afstand:                498.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°16.275'N   5°43.532'E = 105° 54.4 km van vertrek
    tijd:    11:54:42 UTC
    alti:    1454 m
Finishpunt
    pos.:    52°26.109'N   6°26.980'E =  41° 153.8 km van vertrek
    tijd:    13:54:43 UTC
    alti:    1221 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.9 km/h
Hoogteverlies:             233 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 538.6 km  GELDIG
    vertrek: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  LOMMEL W   51°11.903'N   5°14.976'E    29.8 km 139°
    punt 2:  KAMP LIN   51°31.769'N   6°32.169'E    96.9 km  67°
    punt 3:  MEPPEN S   52°40.399'N   7°18.300'E   137.7 km  22°
    punt 4:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E   213.9 km 229°
    punt 5:  KEIHEUVE   51°10.851'N   5°13.245'E    30.1 km 144°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing: WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE A   @ 10:32:32 UTC,   753 m
    punt 1:  LOMMEL W   @ 11:31:06 UTC,  1408 m :   29.8 km   30.6 km/h
    punt 2:  KAMP LIN   niet gerond
    afbreekpunt: 51°32.251'N   6°32.050'E  @ 12:28:09 UTC, 1261 m : 96.0 km 100.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        125.8 km
Duur van de proef:        01:55:37
Gemiddelde snelheid:      65.3 km/h
Start hoogte:             413 m
Hoogte passeren start:    753 m
Hoogte aan break-punt:    1261 m
Hoogteverlies over proef: -848 m
Totale score afstand:     125.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  105.1 km
Been 1:  161.1 km
Been 2:  109.3 km
Totaal:  375.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:19:00 UTC
    einde: 17:07:04 UTC
    duur:  06:48:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     413 m @ 10:21:00 UTC
    hoog punt:    1822 m @ 12:57:47 UTC
    hoogtewinst:  1409 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:54:39  bearing 64.1°
    Tweede punt: 15:54:46  bearing 25.3°
    Totale hoek: -38.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9611

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs