CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Eddy DE CONINCK -- 1127,1 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Pegase Immatriculatie: D-6826
Handicapfactor: 102 Klasse: Standaard
Piloot: Eddy DE CONINCK Club: KAC
Afstand: 287.4 km Score: 1127,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

TMZ NL XPDR 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-NAV-4SC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         DE CONINCK EDDY
Zweefvliegtuig: D-6826
Toestel type:   PEGASE    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4sc
Logger file:    2022-07-02-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:35:47
Duurvlucht     : 05:34:49
Vrije vlucht   :  287.4 km
Fasttrack      :   73.8 kmh
Opgegeven proef:  205.4 km
Hoogtewinst    : 1560.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.880'N   4°58.258'E
    tijd: 10:37:32 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.622'N   4°57.027'E = 251° 1.5 km van vertrek
    tijd: 10:38:30 UTC
    alti: 435 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.908'N   4°58.486'E =  79° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:13:19 UTC
    alti: -23 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:35:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.178'N   4°56.821'E  @ 11:00:27 UTC,   815 m
    punt 1:  50°55.485'N   5°30.136'E  @ 12:49:27 UTC,  1414 m
    punt 2:  51°32.748'N   4°45.038'E  @ 13:58:36 UTC,  1504 m
    punt 3:  51°07.251'N   5°14.567'E  @ 14:57:32 UTC,  1619 m
    punt 4:  51°16.952'N   5°04.730'E  @ 15:07:57 UTC,  1424 m
    punt 5:  51°32.007'N   5°04.984'E  @ 15:23:24 UTC,  1231 m
    Finish:  51°21.796'N   4°50.108'E  @ 16:00:34 UTC,  1007 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   67.4 km 145° @  37.1 km/h
    been 2:   86.8 km 323° @  75.3 km/h
    been 3:   58.4 km 144° @  59.5 km/h
    been 4:   21.3 km 328° @ 122.8 km/h
    been 5:   27.9 km   1° @ 108.4 km/h
    been 6:   25.6 km 222° @  41.3 km/h
Afgelegde afstand:                   287.4 km
Duur:                                05:00:07
Gemiddelde snelheid:                 57.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 10.2 km
Starthoogte:                         202.0 m
Finishhoogte:                        1007.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -805 m
Totale score afstand:                287.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.742'N   5°10.489'E = 140° 22.1 km van vertrek
    tijd:    12:09:23 UTC
    alti:    1489 m
Finishpunt
    pos.:    51°25.295'N   4°55.515'E = 310° 4.1 km van vertrek
    tijd:    14:09:23 UTC
    alti:    726 m
Grootste afstand in 2 uur: 147.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    73.8 km/h
Hoogteverlies:             763 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 472.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    65.1 km 145°
    punt 2:  GALDER        51°31.368'N   4°44.403'E    85.5 km 322°
    punt 3:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    85.5 km 141°
    punt 4:  GALDER        51°31.368'N   4°44.403'E    85.5 km 322°
    punt 5:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    85.5 km 141°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 11:02:20 UTC,   691 m
    punt 1:  FORD GENK     @ 12:49:24 UTC,  1411 m :   64.6 km   36.2 km/h
    punt 2:  GALDER        @ 13:54:21 UTC,  1307 m :   84.5 km   78.1 km/h
    punt 3:  FORD GENK     niet gerond
    afbreekpunt: 51°07.251'N   5°14.567'E  @ 14:57:32 UTC, 1619 m : 56.3 km 53.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        205.4 km
Duur van de proef:        03:55:12
Gemiddelde snelheid:      52.4 km/h
Start hoogte:             202 m
Hoogte passeren start:    691 m
Hoogte aan break-punt:    1619 m
Hoogteverlies over proef: -1417 m
Totale score afstand:     205.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   36.4 km
Been 1:   25.6 km
Been 2:   29.4 km
Totaal:   91.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:38:30 UTC
    einde: 16:13:19 UTC
    duur:  05:34:49

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     202 m @ 10:51:15 UTC
    hoog punt:    1762 m @ 14:46:59 UTC
    hoogtewinst:  1560 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:49:29  bearing 87.5°
    Tweede punt: 13:57:20  bearing 13.9°
    Totale hoek: -73.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6210

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs