CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-06-2022 -- Thomas VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 2327,8 punten

Database gegevens:

Datum: 22-06-2022 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 715.8 km Score: 2327,8 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: FRANK VAN EENAEME
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Euroglide tweede vliegdag. De dag ervoor problemen met Engine Control Systeem. Deze moest overkomen uit Belgie.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact met Langen Radio. Stettin Dabie en Hoff.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-22-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/06/2022
Piloot:         DIRK HAMERLYNCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2022-06-22-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:11:54
Duurvlucht     : 08:04:02
Vrije vlucht   :  715.8 km
Fasttrack      :  105.6 kmh
Opgegeven proef:  528.0 km
Driehoek       :  525.8 km
Hoogtewinst    : 2052.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°47.551'N  12°45.993'E
    tijd: 09:01:12 UTC
    alti: 39 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°46.872'N  12°43.130'E = 249° 3.4 km van vertrek
    tijd: 09:09:04 UTC
    alti: 614 m
Landingspunt 
    pos.: 49°38.954'N   9°58.469'E = 210° 399.9 km van vertrek
    tijd: 17:13:06 UTC
    alti: 306 m
Afstand take-off tot landing: 399.9
Totale vluchtduur: 08:11:54
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°46.235'N  12°41.818'E  @ 09:10:13 UTC,   577 m
    punt 1:  52°58.845'N  12°53.963'E  @ 09:36:55 UTC,   935 m
    punt 2:  53°23.636'N  14°38.464'E  @ 10:47:07 UTC,  1276 m
    punt 3:  52°20.153'N  14°23.353'E  @ 12:03:16 UTC,  1378 m
    punt 4:  50°17.045'N  11°44.645'E  @ 15:38:03 UTC,  1555 m
    punt 5:  50°17.687'N  11°20.767'E  @ 16:03:56 UTC,  2538 m
    Finish:  49°38.497'N   9°57.954'E  @ 17:09:55 UTC,   565 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.1 km  30° @  60.8 km/h
    been 2:  125.2 km  68° @ 107.0 km/h
    been 3:  119.0 km 188° @  93.7 km/h
    been 4:  293.4 km 220° @  82.0 km/h
    been 5:   28.4 km 273° @  65.8 km/h
    been 6:  122.8 km 234° @ 111.7 km/h
Afgelegde afstand:                   715.8 km
Duur:                                07:59:42
Gemiddelde snelheid:                 89.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 401.4 km
Starthoogte:                         546.0 m
Finishhoogte:                        565.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -19 m
Totale score afstand:                715.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    53°01.451'N  13°03.085'E =  36° 32.1 km van vertrek
    tijd:    09:48:05 UTC
    alti:    1541 m
Finishpunt
    pos.:    52°31.454'N  14°29.081'E = 104° 120.0 km van vertrek
    tijd:    11:48:05 UTC
    alti:    1375 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.6 km/h
Hoogteverlies:             166 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 2888.8 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   SZCZECIN DABIE       53°23.527'N  14°38.026'E
    punt 1:  HUETTEN-HOTZENWALD   47°37.984'N   7°56.500'E   796.6 km 219°
    punt 2:  KLATOVY              49°25.100'N  13°19.317'E   444.1 km  61°
    punt 3:  VENLO                51°21.830'N   6°13.000'E   549.4 km 296°
    punt 4:  KLATOVY              49°25.100'N  13°19.317'E   549.4 km 110°
    finish:  VENLO AERO           51°21.750'N   6°12.950'E   549.4 km 296°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   SZCZECIN DABIE       @ 10:47:11 UTC,  1268 m
    punt 1:  HUETTEN-HOTZENWALD   niet gerond
    afbreekpunt: 49°38.462'N   9°58.007'E  @ 17:09:53 UTC, 568 m : 528.0 km 82.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        528.0 km
Duur van de proef:        06:22:42
Gemiddelde snelheid:      82.8 km/h
Start hoogte:             546 m
Hoogte passeren start:    1268 m
Hoogte aan break-punt:    568 m
Hoogteverlies over proef: -22 m
Totale score afstand:     528.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  147.2 km
Been 1:  229.8 km
Been 2:  148.8 km
Totaal:  525.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:09:04 UTC
    einde: 17:13:06 UTC
    duur:  08:04:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     546 m @ 09:09:44 UTC
    hoog punt:    2598 m @ 16:04:17 UTC
    hoogtewinst:  2052 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 26328

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs