CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-07-2022 -- Mattijs CUPPENS & KOEN PIERLET -- 275,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/07/2022
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2022-07-03-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 01:39:23
Duurvlucht : 01:35:12
Vrije vlucht : 77.1 km
Fasttrack : 47.6 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.962'N 4°57.636'E
tijd: 11:09:41 UTC
alti: 4 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°44.528'N 4°56.533'E = 196° 4.7 km van vertrek
tijd: 11:13:52 UTC
alti: 583 m
Landingspunt
pos.: 51°10.932'N 5°13.541'E = 23° 48.1 km van vertrek
tijd: 12:49:04 UTC
alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 48.1
Totale vluchtduur: 01:39:23
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 50°37.244'N 5°03.347'E @ 11:45:30 UTC, 825 m
punt 1: 50°47.882'N 5°06.269'E @ 12:05:22 UTC, 749 m
punt 2: 50°58.546'N 5°24.280'E @ 12:25:48 UTC, 1208 m
Finish: 51°11.931'N 5°12.960'E @ 12:42:25 UTC, 612 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.0 km 10° @ 60.5 km/h
been 2: 28.9 km 47° @ 85.0 km/h
been 3: 28.1 km 332° @ 101.5 km/h
Afgelegde afstand: 77.1 km
Duur: 00:56:55
Gemiddelde snelheid: 81.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 19.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 49.6 km
Starthoogte: 583.0 m
Finishhoogte: 612.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -29 m
Totale score afstand: 77.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°44.724'N 4°56.275'E = 201° 4.4 km van vertrek
tijd: 11:15:09 UTC
alti: 635 m
Finishpunt
pos.: 51°10.932'N 5°13.541'E = 23° 48.2 km van vertrek
tijd: 12:49:04 UTC
alti: -20 m
Grootste afstand in 2 uur: 95.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 47.6 km/h
Hoogteverlies: 655 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 508.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: RHEINE BENTLAGE ARMY 52°17.470'N 7°23.220'E 237.9 km 44°
punt 2: STEINFURT 52°08.870'N 7°19.780'E 16.4 km 194°
punt 3: RHEINE BENTLAGE ARMY 52°17.470'N 7°23.220'E 16.4 km 14°
finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 237.9 km 226°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GOET @ 11:18:35 UTC, 872 m
punt 1: RHEINE BENTLAGE ARMY niet gerond
afbreekpunt: 51°12.626'N 5°16.706'E @ 12:44:48 UTC, 387 m : 49.0 km 34.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 49.0 km
Duur van de proef: 01:26:13
Gemiddelde snelheid: 34.1 km/h
Start hoogte: 583 m
Hoogte passeren start: 872 m
Hoogte aan break-punt: 387 m
Hoogteverlies over proef: 196 m
Totale score afstand: 49.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:13:52 UTC
einde: 12:49:04 UTC
duur: 01:35:12
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 583 m @ 11:13:52 UTC
hoog punt: 1245 m @ 12:26:30 UTC
hoogtewinst: 662 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:45:28 bearing 127.6°
Tweede punt: 12:42:26 bearing 56.8°
Totale hoek: -70.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6839
| |||||||||||||||||||||