CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-06-2022 -- Filip CEELEN -- 1231,2 punten

Database gegevens:

Datum: 12-06-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-ZPM
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Filip CEELEN Club: ALB
Afstand: 320.1 km Score: 1231,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Is OP, proef opgestuurd naar de jury om dit te bekijken/op te lossen. Spijtig genoeg wordt het niet zo herkend.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-06-12-NAV-9AQ-03.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Volgens wat de jury kan zien is de scoring correct gebeurd. De startlijn van de charron is 1km breed en dus 500m aan elke kant. Het lijkt erop dat je op het moment dat jij denkt gestart te zijn je niet over de lijn bent gegaan en ook niet door de FAI 90º sector zoals vermeld in het reglement. Vervolgens ben je later, 4 uur, wel door de lijn gegaan. Dit geeft de scoring ook aan.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-06-2022
Weerkaart: Weerkaart van 12-06-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/06/2022
Piloot:         FILIP CEELEN
Zweefvliegtuig: OO-ZPM
Toestel type:   LS4    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 9aq
Logger file:    2022-06-12-NAV-9AQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:48:03
Duurvlucht     : 05:44:58
Vrije vlucht   :  320.1 km
Fasttrack      :   72.2 kmh
Hoogtewinst    : 1300.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.257'N   5°22.819'E
    tijd: 09:56:52 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.193'N   5°18.892'E = 247° 5.0 km van vertrek
    tijd: 09:59:57 UTC
    alti: 584 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.643'E = 258° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:44:55 UTC
    alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:48:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.237'N   5°23.315'E  @ 10:23:25 UTC,   845 m
    punt 1:  51°22.867'N   4°53.982'E  @ 11:28:15 UTC,   906 m
    punt 2:  50°52.543'N   5°36.883'E  @ 12:49:22 UTC,  1271 m
    punt 3:  51°19.230'N   5°01.025'E  @ 13:58:50 UTC,  1201 m
    punt 4:  50°52.513'N   5°36.689'E  @ 14:49:35 UTC,  1348 m
    punt 5:  51°07.330'N   5°14.831'E  @ 15:28:29 UTC,  1190 m
    Finish:  50°58.717'N   5°26.172'E  @ 15:41:52 UTC,   450 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   57.0 km 323° @  52.8 km/h
    been 2:   75.3 km 138° @  55.7 km/h
    been 3:   64.8 km 320° @  56.0 km/h
    been 4:   64.7 km 140° @  76.5 km/h
    been 5:   37.5 km 317° @  57.9 km/h
    been 6:   20.8 km 140° @  93.0 km/h
Afgelegde afstand:                   320.1 km
Duur:                                05:18:27
Gemiddelde snelheid:                 60.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Starthoogte:                         358.0 m
Finishhoogte:                        450.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -92 m
Totale score afstand:                320.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°10.149'N   5°13.557'E = 334° 24.6 km van vertrek
    tijd:    13:38:22 UTC
    alti:    1461 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.924'N   5°22.981'E = 163° 0.6 km van vertrek
    tijd:    15:38:22 UTC
    alti:    662 m
Grootste afstand in 2 uur: 144.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    72.2 km/h
Hoogteverlies:             799 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 314.1 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT     50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WEELDE 07          51°22.870'N   4°54.250'E    56.4 km 325°
    punt 2:  GELLIK BRUG        50°52.700'N   5°36.560'E    74.6 km 138°
    punt 3:  OUD-TURNHOUT       51°18.950'N   5°00.950'E    64.0 km 320°
    punt 4:  GELLIK BRUG        50°52.700'N   5°36.560'E    64.0 km 139°
    punt 5:  LEOPOLDSBURG STN   51°07.120'N   5°15.280'E    36.5 km 317°
    finish:  HASSELT KIEWIT     50°58.200'N   5°22.500'E    18.6 km 153°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT     @ 13:04:31 UTC,  1222 m
    punt 1:  WEELDE 07          niet gerond
    afbreekpunt: 51°19.216'N   5°01.003'E  @ 13:58:49 UTC, 1199 m : 46.0 km 50.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        46.0 km
Duur van de proef:        00:54:18
Gemiddelde snelheid:      50.8 km/h
Start hoogte:             358 m
Hoogte passeren start:    1222 m
Hoogte aan break-punt:    1199 m
Hoogteverlies over proef: -841 m
Totale score afstand:     46.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.9 km
Been 1:   28.1 km
Been 2:   17.9 km
Totaal:   64.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:59:57 UTC
    einde: 15:44:55 UTC
    duur:  05:44:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     358 m @ 10:05:12 UTC
    hoog punt:    1658 m @ 14:36:08 UTC
    hoogtewinst:  1300 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:28:17  bearing 28.3°
    Tweede punt: 14:49:38  bearing 91.7°
    Totale hoek: 63.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5755

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs