CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Luc VAN CAMP -- 1488,1 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus 2T Immatriculatie: D-KXWW
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Luc VAN CAMP Club: KAC
Afstand: 401.8 km Score: 1488,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR gebruikt tijdens de ganse vlucht op 7000 Ndrh. 6101

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-NAV-542-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         VAN CAMP LUC
Zweefvliegtuig: D-KXWW
Toestel type:   DISCUS 2    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 542
Logger file:    2022-07-02-NAV-542-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:09:18
Duurvlucht     : 06:02:37
Vrije vlucht   :  401.8 km
Fasttrack      :   99.0 kmh
Opgegeven proef:  334.7 km
Driehoek       :  124.6 km
Hoogtewinst    : 1774.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.879'N   4°58.244'E
    tijd: 10:13:42 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.660'N   4°57.225'E = 251° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:14:25 UTC
    alti: 399 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.917'N   4°58.462'E =  74° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:23:00 UTC
    alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:09:18
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°26.600'N   4°56.340'E  @ 10:35:53 UTC,   812 m
    punt 1:  51°13.947'N   5°12.672'E  @ 11:24:30 UTC,  1167 m
    punt 2:  51°10.167'N   5°34.753'E  @ 11:49:33 UTC,  1667 m
    punt 3:  51°51.492'N   7°16.776'E  @ 13:10:01 UTC,  1687 m
    punt 4:  51°11.994'N   5°35.596'E  @ 15:13:41 UTC,  1209 m
    punt 5:  51°10.050'N   5°16.532'E  @ 15:37:56 UTC,  1058 m
    Finish:  51°22.792'N   4°44.942'E  @ 16:09:25 UTC,   860 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.2 km 141° @  37.2 km/h
    been 2:   26.7 km 105° @  63.9 km/h
    been 3:  140.7 km  56° @ 104.9 km/h
    been 4:  138.0 km 239° @  67.0 km/h
    been 5:   22.5 km 261° @  55.7 km/h
    been 6:   43.7 km 303° @  83.2 km/h
Afgelegde afstand:                   401.8 km
Duur:                                05:33:32
Gemiddelde snelheid:                 72.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.6 km
Starthoogte:                         251.0 m
Finishhoogte:                        860.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -609 m
Totale score afstand:                401.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.735'N   5°34.355'E = 118° 47.6 km van vertrek
    tijd:    11:47:58 UTC
    alti:    1748 m
Finishpunt
    pos.:    51°33.826'N   6°39.019'E =  80° 118.1 km van vertrek
    tijd:    13:47:59 UTC
    alti:    1333 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.0 km/h
Hoogteverlies:             415 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 524.4 km  GELDIG
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  BOCHOLT BE     51°10.351'N   5°34.732'E    49.6 km 121°
    punt 2:  DULMEN         51°51.120'N   7°17.120'E   140.5 km  57°
    punt 3:  HELCHTEREN     51°03.378'N   5°22.953'E   159.1 km 237°
    punt 4:  VENLO AERO     51°21.750'N   6°12.950'E    67.5 km  59°
    punt 5:  MEEUWEN DORP   51°06.009'N   5°31.112'E    56.8 km 239°
    finish:  WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E    50.9 km 311°
    landing:                 0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO    @ 10:46:47 UTC,   749 m
    punt 1:  BOCHOLT BE     @ 11:49:21 UTC,  1684 m :   49.1 km   47.0 km/h
    punt 2:  DULMEN         @ 13:08:04 UTC,  1551 m :  139.5 km  106.4 km/h
    punt 3:  HELCHTEREN     niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.922'N   5°20.206'E  @ 15:36:09 UTC, 1228 m : 146.1 km 59.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        334.7 km
Duur van de proef:        04:49:22
Gemiddelde snelheid:      69.4 km/h
Start hoogte:             251 m
Hoogte passeren start:    749 m
Hoogte aan break-punt:    1228 m
Hoogteverlies over proef: -977 m
Totale score afstand:     334.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   34.9 km
Been 1:   34.9 km
Been 2:   54.8 km
Totaal:  124.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:23 UTC
    einde: 16:23:00 UTC
    duur:  06:02:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     251 m @ 10:21:54 UTC
    hoog punt:    2025 m @ 12:57:35 UTC
    hoogtewinst:  1774 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:54:29  bearing 68.4°
    Tweede punt: 16:09:23  bearing 19.0°
    Totale hoek: -49.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6897

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs