CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Glenn HOSTENS -- 1662,8 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: OP
Toestel: ASW 19 B Immatriculatie: D-6925
Handicapfactor: 100 Klasse: Standaard
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 369.5 km Score: 1662,8 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na jaren voorbereiding en wachten op een goeie dag voor een ASW 19: eerste poging van een opgegeven proef Charronde. Tot in Hasselt samen gevlogen met Sam. Tot aan Woensdrecht ging alles heel vlot van startlijn tot daar met geregeld bellen tussen de 2 en 2,6 m/s geïntegreerd, enkel ter hoogte van Kasterlee eventjes uitgeweken om geen risico's te nemen om een bel van 't padje te halen. Vervolg van de tekst: zie tekst bij zowat iedere foto in Verhaal op WeGlide, link zie hieronder bij 'blog/foto's'. Blijkbaar kunnen er maar 25 foto's op het verhaal 😅

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Telefonisch contact met supervisor DutchMill: geen speciale activiteiten op Woensdrecht -> enkel uitluisteren was nodig; GGA actief; contact Seppe 120.655: no activity; xpdr 7000; Florennes 124.380 uitgeluisterd

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/180208
Igc-file: 2022-07-02-LXN-G97-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         GLENN.HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-6925
Toestel type:   ASW 19    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation  s/n: g97
Logger file:    2022-07-02-LXN-G97-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:15:31
Duurvlucht     : 06:11:53
Vrije vlucht   :  398.8 km
Fasttrack      :   78.2 kmh
Opgegeven proef:  369.5 km
Driehoek       :  387.8 km
Hoogtewinst    : 1139.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°47.150'N   4°57.387'E
    tijd: 10:31:06 UTC
    alti: 6 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.677'N   4°59.248'E = 141° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:34:44 UTC
    alti: 507 m
Landingspunt 
    pos.: 50°22.503'N   4°55.525'E = 183° 45.7 km van vertrek
    tijd: 16:46:37 UTC
    alti: 233 m
Afstand take-off tot landing: 45.7
Totale vluchtduur: 06:15:31
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°44.818'N   4°55.070'E  @ 10:55:52 UTC,  1463 m
    punt 1:  50°58.033'N   5°22.784'E  @ 11:30:11 UTC,  1124 m
    punt 2:  51°33.863'N   4°33.606'E  @ 12:38:49 UTC,  1301 m
    punt 3:  50°56.323'N   3°14.120'E  @ 14:30:32 UTC,   775 m
    punt 4:  50°28.853'N   3°42.691'E  @ 15:33:00 UTC,  1336 m
    punt 5:  50°17.312'N   4°17.315'E  @ 16:04:13 UTC,   883 m
    Finish:  50°22.408'N   4°56.429'E  @ 16:45:49 UTC,   370 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   40.7 km  53° @  71.2 km/h
    been 2:   87.7 km 320° @  76.6 km/h
    been 3:  115.8 km 233° @  62.2 km/h
    been 4:   61.0 km 146° @  58.6 km/h
    been 5:   46.3 km 117° @  89.0 km/h
    been 6:   47.4 km  78° @  68.3 km/h
Afgelegde afstand:                   398.8 km
Duur:                                05:49:57
Gemiddelde snelheid:                 68.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 45.9 km
Starthoogte:                         507.0 m
Finishhoogte:                        370.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          137 m
Totale score afstand:                398.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°47.605'N   4°57.804'E =  30° 1.0 km van vertrek
    tijd:    11:06:48 UTC
    alti:    1440 m
Finishpunt
    pos.:    51°21.932'N   4°11.686'E = 321° 83.7 km van vertrek
    tijd:    13:06:48 UTC
    alti:    963 m
Grootste afstand in 2 uur: 156.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    78.2 km/h
Hoogteverlies:             477 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 422.0 km  GELDIG
    vertrek: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    start:   GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  HASSERIT   50°54.950'N   5°19.420'E    29.7 km  60°
    punt 2:  SEPPE      51°33.370'N   4°33.140'E    89.3 km 323°
    punt 3:  OOSTROZE   50°55.050'N   3°20.200'E   110.7 km 230°
    punt 4:  LEERSEAU   50°18.290'N   4°14.969'E    93.9 km 136°
    punt 5:  COURRIE    50°22.700'N   4°59.380'E    53.3 km  81°
    finish:  GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E    45.0 km 357°
    landing: GOETSVEN   50°46.950'N   4°57.450'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSVEN   @ 11:03:32 UTC,  1449 m
    punt 1:  HASSERIT   @ 11:27:31 UTC,  1327 m :   29.2 km   73.2 km/h
    punt 2:  SEPPE      @ 12:37:30 UTC,  1192 m :   88.3 km   75.7 km/h
    punt 3:  OOSTROZE   @ 14:35:44 UTC,   923 m :  109.7 km   55.7 km/h
    punt 4:  LEERSEAU   @ 16:01:48 UTC,   927 m :   92.9 km   64.8 km/h
    punt 5:  COURRIE    niet gerond
    afbreekpunt: 50°22.408'N   4°56.429'E  @ 16:45:49 UTC, 370 m : 49.3 km 67.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        369.5 km
Duur van de proef:        05:42:17
Gemiddelde snelheid:      64.8 km/h
Start hoogte:             507 m
Hoogte passeren start:    1449 m
Hoogte aan break-punt:    370 m
Hoogteverlies over proef: 137 m
Totale score afstand:     369.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  115.5 km
Been 1:  135.3 km
Been 2:  137.0 km
Totaal:  387.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:34:44 UTC
    einde: 16:46:37 UTC
    duur:  06:11:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     507 m @ 10:34:44 UTC
    hoog punt:    1646 m @ 12:16:15 UTC
    hoogtewinst:  1139 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:55:48  bearing 119.3°
    Tweede punt: 16:45:49  bearing 151.1°
    Totale hoek: -328.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7958

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs