CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2022 -- Ward GYSEMANS -- 3534,9 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2022 Type proef: OP
Toestel: DG 400 17m Immatriculatie: DKEKF
Handicapfactor: 109 Klasse: Motor
Piloot: Ward GYSEMANS Club: KACK
Afstand: 770.6 km Score: 3534,9 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB approach clx bij vertrek. Crossing Beek app heen en terug Crossing Hahn 4x. Buchel twr for overflight buchel

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-04-LXV-POE-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2022
Piloot:         GYSEMANS WARD
Zweefvliegtuig: DKEKF
Toestel type:   DG400/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: poe
Logger file:    2022-07-04-LXV-POE-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:24:41
Duurvlucht     : 08:54:36
Vrije vlucht   :  774.0 km
Fasttrack      :  104.9 kmh
Opgegeven proef:  770.6 km
Driehoek       :  140.7 km
Hoogtewinst    : 1567.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.974'N   5°13.633'E
    tijd: 08:29:07 UTC
    alti: -35 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°13.150'N   5°23.539'E =  71° 12.2 km van vertrek
    tijd: 08:36:46 UTC
    alti: 1264 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.807'N   5°13.060'E = 245° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:53:48 UTC
    alti: -18 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 09:24:41
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 14.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°06.404'N   5°58.799'E  @ 08:59:12 UTC,  1582 m
    punt 1:  49°38.449'N   7°40.860'E  @ 11:00:38 UTC,  1406 m
    punt 2:  50°59.005'N   6°16.510'E  @ 13:13:01 UTC,   982 m
    punt 3:  50°36.224'N   6°29.003'E  @ 13:41:31 UTC,  1590 m
    punt 4:  49°47.605'N   7°39.924'E  @ 14:52:26 UTC,  2007 m
    punt 5:  51°06.940'N   5°36.341'E  @ 17:34:16 UTC,  1277 m
    Finish:  51°11.097'N   5°12.038'E  @ 17:51:14 UTC,   267 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  203.0 km 143° @ 100.3 km/h
    been 2:  179.8 km 327° @  81.5 km/h
    been 3:   44.7 km 161° @  94.1 km/h
    been 4:  123.5 km 137° @ 104.5 km/h
    been 5:  207.4 km 316° @  76.9 km/h
    been 6:   29.4 km 285° @ 103.9 km/h
Afgelegde afstand:                   787.8 km
Duur:                                08:52:02
Gemiddelde snelheid:                 88.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 53.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte:                         1582.0 m
Finishhoogte:                        267.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1315 m
Totale score afstand:                774.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°31.816'N   6°43.063'E = 124° 127.6 km van vertrek
    tijd:    12:36:15 UTC
    alti:    1524 m
Finishpunt
    pos.:    49°53.831'N   7°28.645'E = 131° 214.2 km van vertrek
    tijd:    14:36:15 UTC
    alti:    1508 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.9 km/h
Hoogteverlies:             16 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 773.6 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HEINSBERG APHOVEN UL   51°03.033'N   6°03.250'E
    punt 1:  BECHERBACH ROSSBERG    49°38.351'N   7°41.033'E   195.2 km 143°
    punt 2:  LINNICH BF             50°59.167'N   6°16.467'E   180.3 km 327°
    punt 3:  BAD SOBERNHEIM         49°47.483'N   7°40.000'E   165.7 km 143°
    finish:  BALEN KEIHEUVEL        51°10.833'N   5°13.250'E   232.4 km 313°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HEINSBERG APHOVEN UL   @ 09:02:39 UTC,  1261 m
    punt 1:  BECHERBACH ROSSBERG    @ 11:00:38 UTC,  1406 m :  194.7 km   99.0 km/h
    punt 2:  LINNICH BF             @ 13:13:20 UTC,  1024 m :  179.3 km   81.1 km/h
    punt 3:  BAD SOBERNHEIM         @ 14:52:25 UTC,  2009 m :  164.7 km   99.7 km/h
    finish:  BALEN KEIHEUVEL        @ 17:50:29 UTC,   342 m :  231.9 km   78.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        770.6 km
Duur van de proef:        08:47:50
Gemiddelde snelheid:      87.6 km/h
Start hoogte:             1261 m
Hoogte passeren start:    1261 m
Hoogte passeren finish:   342 m
Hoogteverlies over proef: 919 m
Totale score afstand:     770.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   39.4 km
Been 1:   61.9 km
Been 2:   39.4 km
Totaal:  140.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:59:12 UTC
    einde: 17:53:48 UTC
    duur:  08:54:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     632 m @ 09:20:03 UTC
    hoog punt:    2199 m @ 15:28:34 UTC
    hoogtewinst:  1567 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:00:43  bearing 120.5°
    Tweede punt: 17:51:18  bearing 57.5°
    Totale hoek: -63.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 25762

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs