CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 2111,0 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 633.3 km Score: 2111,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transpondergebruik en frequenties waar nodig correct gebruikt. Parazones niet actief waar gebruikt. Kleine Brog.TRX en Radiocontact: clearance tot 3000ft.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-04-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-07-04-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:08:51
Duurvlucht     : 08:45:13
Vrije vlucht   :  633.3 km
Fasttrack      :   86.0 kmh
Opgegeven proef:  162.0 km
Driehoek       :  561.4 km
Hoogtewinst    : 1533.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.949'N   5°13.676'E
    tijd: 08:52:29 UTC
    alti: -36 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°13.906'N   5°20.439'E =  55° 9.6 km van vertrek
    tijd: 08:57:53 UTC
    alti: 659 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.758'N   5°13.027'E = 245° 0.8 km van vertrek
    tijd: 18:01:20 UTC
    alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 09:08:51
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 9.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.127'N   5°36.291'E  @ 09:19:33 UTC,   809 m
    punt 1:  51°22.354'N   6°17.552'E  @ 10:02:55 UTC,  1233 m
    punt 2:  50°42.572'N   6°21.503'E  @ 11:00:15 UTC,  1529 m
    punt 3:  50°27.530'N   6°53.486'E  @ 11:25:32 UTC,  1636 m
    punt 4:  50°32.808'N   8°09.813'E  @ 12:36:24 UTC,  1833 m
    punt 5:  51°46.696'N   8°23.426'E  @ 14:23:27 UTC,  1633 m
    Finish:  51°08.746'N   5°09.385'E  @ 17:54:30 UTC,   471 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   48.3 km  83° @  66.8 km/h
    been 2:   73.9 km 176° @  77.3 km/h
    been 3:   46.9 km 126° @ 111.4 km/h
    been 4:   90.8 km  83° @  76.9 km/h
    been 5:  137.9 km   7° @  77.3 km/h
    been 6:  235.5 km 254° @  66.9 km/h
Afgelegde afstand:                   633.3 km
Duur:                                08:34:57
Gemiddelde snelheid:                 73.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 30.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.5 km
Starthoogte:                         811.0 m
Finishhoogte:                        471.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          340 m
Totale score afstand:                633.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.269'N   6°13.932'E =  85° 70.4 km van vertrek
    tijd:    10:14:00 UTC
    alti:    1195 m
Finishpunt
    pos.:    50°34.522'N   7°47.928'E = 110° 193.1 km van vertrek
    tijd:    12:14:01 UTC
    alti:    1347 m
Grootste afstand in 2 uur: 172.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.0 km/h
Hoogteverlies:             -152 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 642.9 km  GELDIG
    vertrek:                          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MAARHEZE                51°18.790'N   5°36.450'E
    punt 1:  VENLO AERO              51°21.750'N   6°12.950'E    42.7 km  82°
    punt 2:  IMSWEILER-DONNERSBERG   49°36.366'N   7°47.616'E   225.2 km 150°
    punt 3:  DILLINGEN               49°23.167'N   6°44.917'E    79.6 km 252°
    punt 4:  VENLO AERO              51°21.750'N   6°12.950'E   223.1 km 350°
    finish:  KEIHEUVEL               51°10.850'N   5°13.250'E    72.3 km 254°
    landing:                          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MAARHEZE                @ 09:19:39 UTC,   794 m
    punt 1:  VENLO AERO              @ 09:57:45 UTC,   725 m :   42.7 km   67.3 km/h
    punt 2:  IMSWEILER-DONNERSBERG   niet gerond
    afbreekpunt: 50°32.395'N   7°30.173'E  @ 12:01:11 UTC, 1516 m : 119.2 km 58.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        162.0 km
Duur van de proef:        02:41:32
Gemiddelde snelheid:      60.2 km/h
Start hoogte:             794 m
Hoogte passeren start:    794 m
Hoogte aan break-punt:    1516 m
Hoogteverlies over proef: -722 m
Totale score afstand:     162.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  164.9 km
Been 1:  234.8 km
Been 2:  161.7 km
Totaal:  561.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:16:07 UTC
    einde: 18:01:20 UTC
    duur:  08:45:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     562 m @ 09:42:18 UTC
    hoog punt:    2095 m @ 13:24:51 UTC
    hoogtewinst:  1533 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:18:11  bearing 57.5°
    Tweede punt: 11:25:30  bearing 105.2°
    Totale hoek: 47.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19831

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs