CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 2111,0 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/07/2022
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2022-07-04-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 09:08:51
Duurvlucht : 08:45:13
Vrije vlucht : 633.3 km
Fasttrack : 86.0 kmh
Opgegeven proef: 162.0 km
Driehoek : 561.4 km
Hoogtewinst : 1533.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.949'N 5°13.676'E
tijd: 08:52:29 UTC
alti: -36 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°13.906'N 5°20.439'E = 55° 9.6 km van vertrek
tijd: 08:57:53 UTC
alti: 659 m
Landingspunt
pos.: 51°10.758'N 5°13.027'E = 245° 0.8 km van vertrek
tijd: 18:01:20 UTC
alti: -21 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 09:08:51
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 9.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°19.127'N 5°36.291'E @ 09:19:33 UTC, 809 m
punt 1: 51°22.354'N 6°17.552'E @ 10:02:55 UTC, 1233 m
punt 2: 50°42.572'N 6°21.503'E @ 11:00:15 UTC, 1529 m
punt 3: 50°27.530'N 6°53.486'E @ 11:25:32 UTC, 1636 m
punt 4: 50°32.808'N 8°09.813'E @ 12:36:24 UTC, 1833 m
punt 5: 51°46.696'N 8°23.426'E @ 14:23:27 UTC, 1633 m
Finish: 51°08.746'N 5°09.385'E @ 17:54:30 UTC, 471 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 48.3 km 83° @ 66.8 km/h
been 2: 73.9 km 176° @ 77.3 km/h
been 3: 46.9 km 126° @ 111.4 km/h
been 4: 90.8 km 83° @ 76.9 km/h
been 5: 137.9 km 7° @ 77.3 km/h
been 6: 235.5 km 254° @ 66.9 km/h
Afgelegde afstand: 633.3 km
Duur: 08:34:57
Gemiddelde snelheid: 73.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 30.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.5 km
Starthoogte: 811.0 m
Finishhoogte: 471.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 340 m
Totale score afstand: 633.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°14.269'N 6°13.932'E = 85° 70.4 km van vertrek
tijd: 10:14:00 UTC
alti: 1195 m
Finishpunt
pos.: 50°34.522'N 7°47.928'E = 110° 193.1 km van vertrek
tijd: 12:14:01 UTC
alti: 1347 m
Grootste afstand in 2 uur: 172.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 86.0 km/h
Hoogteverlies: -152 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 642.9 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MAARHEZE 51°18.790'N 5°36.450'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 42.7 km 82°
punt 2: IMSWEILER-DONNERSBERG 49°36.366'N 7°47.616'E 225.2 km 150°
punt 3: DILLINGEN 49°23.167'N 6°44.917'E 79.6 km 252°
punt 4: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 223.1 km 350°
finish: KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 72.3 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MAARHEZE @ 09:19:39 UTC, 794 m
punt 1: VENLO AERO @ 09:57:45 UTC, 725 m : 42.7 km 67.3 km/h
punt 2: IMSWEILER-DONNERSBERG niet gerond
afbreekpunt: 50°32.395'N 7°30.173'E @ 12:01:11 UTC, 1516 m : 119.2 km 58.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 162.0 km
Duur van de proef: 02:41:32
Gemiddelde snelheid: 60.2 km/h
Start hoogte: 794 m
Hoogte passeren start: 794 m
Hoogte aan break-punt: 1516 m
Hoogteverlies over proef: -722 m
Totale score afstand: 162.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 164.9 km
Been 1: 234.8 km
Been 2: 161.7 km
Totaal: 561.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:16:07 UTC
einde: 18:01:20 UTC
duur: 08:45:13
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 562 m @ 09:42:18 UTC
hoog punt: 2095 m @ 13:24:51 UTC
hoogtewinst: 1533 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:18:11 bearing 57.5°
Tweede punt: 11:25:30 bearing 105.2°
Totale hoek: 47.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 19831
| |||||||||||||||||||||