CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-07-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1043,0 punten

Database gegevens:

Datum: 09-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 312.9 km Score: 1043,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Leuke namiddagvlucht, wel sterke wind van NNW 35km/h

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Rotterdam TRX 7010, Rad.122.990 uitgeluisterd, Para Leopoldsburg niet actief. NLTRX 7000 RAD 132.350

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-09-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 09-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/07/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-07-09-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:38:50
Duurvlucht     : 03:54:03
Vrije vlucht   :  312.9 km
Fasttrack      :   87.5 kmh
Driehoek       :  146.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.954'N   5°13.659'E
    tijd: 12:16:52 UTC
    alti: -85 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.357'N   5°10.215'E = 255° 4.2 km van vertrek
    tijd: 12:19:40 UTC
    alti: 408 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.768'N   5°13.065'E = 243° 0.8 km van vertrek
    tijd: 16:55:42 UTC
    alti: -81 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:38:50
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°19.539'N   4°53.957'E  @ 13:05:19 UTC,   517 m
    punt 1:  51°37.199'N   4°35.181'E  @ 13:45:41 UTC,   586 m
    punt 2:  50°57.568'N   5°29.293'E  @ 14:44:06 UTC,  1112 m
    punt 3:  51°13.253'N   5°47.122'E  @ 15:09:52 UTC,  1026 m
    punt 4:  51°15.832'N   4°59.251'E  @ 16:01:04 UTC,  1144 m
    punt 5:  51°30.393'N   4°44.235'E  @ 16:23:07 UTC,   790 m
    Finish:  51°10.103'N   5°16.391'E  @ 16:50:56 UTC,   315 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   39.3 km 327° @  58.4 km/h
    been 2:   96.7 km 139° @  99.4 km/h
    been 3:   35.8 km  35° @  83.3 km/h
    been 4:   55.9 km 275° @  65.5 km/h
    been 5:   32.1 km 327° @  87.4 km/h
    been 6:   53.0 km 135° @ 114.3 km/h
Afgelegde afstand:                   312.9 km
Duur:                                03:45:37
Gemiddelde snelheid:                 83.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 27.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.6 km
Starthoogte:                         414.0 m
Finishhoogte:                        315.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          99 m
Totale score afstand:                312.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.670'N   4°46.822'E = 309° 40.3 km van vertrek
    tijd:    13:26:24 UTC
    alti:    844 m
Finishpunt
    pos.:    51°12.606'N   5°33.801'E =  82° 23.7 km van vertrek
    tijd:    15:26:25 UTC
    alti:    934 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.5 km/h
Hoogteverlies:             -90 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 642.9 km  GELDIG
    vertrek:                          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   MAARHEZE                51°18.790'N   5°36.450'E
    punt 1:  VENLO AERO              51°21.750'N   6°12.950'E    42.7 km  82°
    punt 2:  IMSWEILER-DONNERSBERG   49°36.366'N   7°47.616'E   225.2 km 150°
    punt 3:  DILLINGEN               49°23.167'N   6°44.917'E    79.6 km 252°
    punt 4:  VENLO AERO              51°21.750'N   6°12.950'E   223.1 km 350°
    finish:  KEIHEUVEL               51°10.850'N   5°13.250'E    72.3 km 254°
    landing:                          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   MAARHEZE                @ 14:36:08 UTC,  1051 m
    punt 1:  VENLO AERO              niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.253'N   5°47.122'E  @ 15:09:52 UTC, 1026 m : 8.8 km 15.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        8.8 km
Duur van de proef:        00:33:44
Gemiddelde snelheid:      15.7 km/h
Start hoogte:             387 m
Hoogte passeren start:    1051 m
Hoogte aan break-punt:    1026 m
Hoogteverlies over proef: -639 m
Totale score afstand:     8.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.9 km
Been 1:   64.2 km
Been 2:   41.0 km
Totaal:  146.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:01:39 UTC
    einde: 16:55:42 UTC
    duur:  03:54:03

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     387 m @ 13:07:35 UTC
    hoog punt:    1233 m @ 15:07:48 UTC
    hoogtewinst:   846 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:45:47  bearing 5.0°
    Tweede punt: 14:44:08  bearing 84.4°
    Totale hoek: 79.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5281

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs