CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-07-2022 -- Joris VANDERPUTTEN -- 1400,7 punten

Database gegevens:

Datum: 14-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Joris VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 420.2 km Score: 1400,7 pt
Vertrekpunt: EDZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
invliegen op Klippeneck: dag zag er warm en blauw uit, maar er was toch een soort convergentie die langs de Alb liep. Met veel wind om terug te komen, toch in het blauw de oversteek gewaagd naar het Zwarte woud. Daar was het allemaal wat dichter dus niet zo eenvoudig de goede lijn te vinden.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

R132B not active, Gunzburg para uitgeluisterd, Mengen RMZ opgeroepen ter info.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-14-LXV-3UW-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/07/2022
Piloot:         JORIS VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 3uw
Logger file:    2022-07-14-LXV-3UW-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:50:40
Duurvlucht     : 04:50:01
Vrije vlucht   :  420.2 km
Fasttrack      :  103.4 kmh
Driehoek       :  298.8 km
Hoogtewinst    : 1882.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDZZ  Klippeneck        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°06.685'N   8°46.168'E
    tijd: 11:43:59 UTC
    alti: 882 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°06.387'N   8°45.593'E = 232° 0.9 km van vertrek
    tijd: 11:44:38 UTC
    alti: 1372 m
Landingspunt 
    pos.: 48°06.238'N   8°45.470'E = 226° 1.2 km van vertrek
    tijd: 16:34:39 UTC
    alti: 897 m
Afstand take-off tot landing: 1.2
Totale vluchtduur: 04:50:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°06.193'N   8°45.481'E  @ 11:44:55 UTC,  1362 m
    punt 1:  48°28.088'N  10°20.211'E  @ 12:55:11 UTC,  3030 m
    punt 2:  47°56.851'N   8°32.911'E  @ 15:05:18 UTC,  2659 m
    punt 3:  48°04.428'N   8°13.696'E  @ 15:27:43 UTC,  2392 m
    punt 4:  48°24.357'N   8°27.830'E  @ 15:54:17 UTC,  2684 m
    punt 5:  48°33.165'N   8°17.783'E  @ 16:07:10 UTC,  2445 m
    Finish:  48°05.382'N   8°45.991'E  @ 16:31:43 UTC,  1203 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  124.0 km  70° @ 105.9 km/h
    been 2:  145.0 km 247° @  66.8 km/h
    been 3:   27.7 km 301° @  74.2 km/h
    been 4:   40.9 km  25° @  92.3 km/h
    been 5:   20.5 km 323° @  95.4 km/h
    been 6:   62.2 km 146° @ 152.0 km/h
Afgelegde afstand:                   420.2 km
Duur:                                04:46:48
Gemiddelde snelheid:                 87.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Starthoogte:                         1354.0 m
Finishhoogte:                        1203.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          151 m
Totale score afstand:                420.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°03.313'N   8°59.648'E = 110° 17.9 km van vertrek
    tijd:    12:11:38 UTC
    alti:    3021 m
Finishpunt
    pos.:    48°02.163'N   9°12.170'E = 104° 33.4 km van vertrek
    tijd:    14:11:38 UTC
    alti:    1890 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.4 km/h
Hoogteverlies:             1131 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1051.1 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KLIPPENECK FELD   48°06.067'N   8°43.817'E
    punt 1:  LAON              49°33.910'N   3°39.460'E   406.3 km 296°
    punt 2:  SEDAN STN         49°41.550'N   4°55.750'E    92.9 km  81°
    punt 3:  LE CATEAU         50°06.490'N   3°31.390'E   111.1 km 295°
    finish:  KLIPPENECK FELD   48°06.067'N   8°43.817'E   440.7 km 119°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KLIPPENECK FELD   @ 14:54:18 UTC,  3022 m
    punt 1:  LAON              niet gerond
    afbreekpunt: 48°33.141'N   8°17.758'E  @ 16:07:12 UTC, 2448 m : 49.2 km 40.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        49.2 km
Duur van de proef:        01:12:54
Gemiddelde snelheid:      40.5 km/h
Start hoogte:             1190 m
Hoogte passeren start:    3022 m
Hoogte aan break-punt:    2448 m
Hoogteverlies over proef: -1258 m
Totale score afstand:     49.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   83.7 km
Been 1:   83.7 km
Been 2:  131.4 km
Totaal:  298.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:44:38 UTC
    einde: 16:34:39 UTC
    duur:  04:50:01

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1190 m @ 11:50:53 UTC
    hoog punt:    3072 m @ 14:54:03 UTC
    hoogtewinst:  1882 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10287

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs