CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-07-2022 -- Dirk ROGGEMAN -- 1329,1 punten

Database gegevens:

Datum: 15-07-2022 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KIIR
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 395.4 km Score: 1329,1 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat mij betreft de beste dag van het seizoen in O-W Vlaanderen en Noord Frankrijk : betrouwbare cumulus, sterke thermiek, mooi plafond, zwakke wind.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBGG sect 1 en 2 actief. LFA G1 actief vanaf 17uLT.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-15-LXV-74W-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/07/2022
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 74w
Logger file:    2022-07-15-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:49:22
Duurvlucht     : 04:44:25
Vrije vlucht   :  395.4 km
Fasttrack      :   99.5 kmh
Opgegeven proef:  297.9 km
Driehoek       :  251.6 km
Hoogtewinst    : 1182.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.417'N   3°51.938'E
    tijd: 10:59:54 UTC
    alti: -67 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°44.077'N   3°49.676'E = 227° 3.6 km van vertrek
    tijd: 11:04:51 UTC
    alti: 691 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.382'N   3°51.911'E = 206° 0.1 km van vertrek
    tijd: 15:49:16 UTC
    alti: -58 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:49:22
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.377'N   3°52.008'E  @ 11:12:36 UTC,  1223 m
    punt 1:  50°06.482'N   3°32.576'E  @ 11:58:00 UTC,  1298 m
    punt 2:  50°05.133'N   2°42.071'E  @ 12:37:20 UTC,  1481 m
    punt 3:  50°15.932'N   3°58.974'E  @ 13:36:05 UTC,  1540 m
    punt 4:  50°45.968'N   3°52.715'E  @ 14:26:36 UTC,  1036 m
    punt 5:  50°43.631'N   3°07.234'E  @ 15:13:16 UTC,  1206 m
    Finish:  50°45.758'N   3°54.594'E  @ 15:41:36 UTC,   493 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   75.7 km 198° @ 100.0 km/h
    been 2:   60.3 km 268° @  92.0 km/h
    been 3:   93.7 km  77° @  95.7 km/h
    been 4:   56.2 km 352° @  66.7 km/h
    been 5:   53.7 km 266° @  69.0 km/h
    been 6:   55.9 km  86° @ 118.3 km/h
Afgelegde afstand:                   395.4 km
Duur:                                04:29:00
Gemiddelde snelheid:                 88.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Starthoogte:                         683.0 m
Finishhoogte:                        493.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          190 m
Totale score afstand:                395.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°44.990'N   3°51.200'E = 228° 1.2 km van vertrek
    tijd:    11:13:19 UTC
    alti:    1220 m
Finishpunt
    pos.:    50°13.228'N   3°34.219'E = 199° 63.3 km van vertrek
    tijd:    13:13:19 UTC
    alti:    1200 m
Grootste afstand in 2 uur: 198.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    99.5 km/h
Hoogteverlies:             20 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 297.9 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    24.1 km 227°
    punt 2:  40LCA   50°06.490'N   3°31.390'E    55.7 km 187°
    punt 3:  40POZ   50°04.867'N   2°43.050'E    57.7 km 267°
    punt 4:  40MAU   50°16.330'N   3°58.000'E    91.7 km  76°
    punt 5:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    44.6 km 326°
    finish:  1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E    24.1 km  47°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GERA   @ 11:12:52 UTC,  1211 m
    punt 1:  10LEU   @ 11:27:05 UTC,  1158 m :   24.1 km  101.6 km/h
    punt 2:  40LCA   @ 11:58:44 UTC,  1328 m :   55.7 km  105.6 km/h
    punt 3:  40POZ   @ 12:37:08 UTC,  1489 m :   57.7 km   90.2 km/h
    punt 4:  40MAU   @ 13:34:37 UTC,  1419 m :   91.7 km   95.7 km/h
    punt 5:  10LEU   @ 14:10:36 UTC,  1262 m :   44.6 km   74.4 km/h
    finish:  1GERA   @ 14:24:22 UTC,   944 m :   24.1 km  104.9 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        297.9 km
Duur van de proef:        03:11:30
Gemiddelde snelheid:      93.3 km/h
Start hoogte:             683 m
Hoogte passeren start:    1211 m
Hoogte passeren finish:   944 m
Hoogteverlies over proef: -261 m
Totale score afstand:     297.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   93.4 km
Been 1:   79.2 km
Been 2:   78.9 km
Totaal:  251.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:04:51 UTC
    einde: 15:49:16 UTC
    duur:  04:44:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     683 m @ 11:04:59 UTC
    hoog punt:    1865 m @ 12:48:19 UTC
    hoogtewinst:  1182 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:36:05  bearing 206.8°
    Tweede punt: 15:10:00  bearing 259.5°
    Totale hoek: 52.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5589

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs