CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-07-2022 -- Ruben MICHAUX & CUPPENS MATTIJS -- 2492,9 punten

Database gegevens:

Datum: 16-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Ruben MICHAUX Club: KVDW
Afstand: 698 km Score: 2492,9 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: CUPPENS MATTIJS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wegens het huwelijk van een collega zweefvlieger werd onze zweefvliegvakantie in Klix ingekort van 9 naar 6 dagen. Optimaal gebruik maken dus van de goeie vliegdagen, en op vrijdag zag het ernaar uit dat zaterdag de enige écht goeie dag zou zijn. Zonde dus om die éne goeie dag te verspillen in de auto. Onze ophaalploeg zag het ook helemaal zitten en dus werd een proef uitgeschreven tot op het /"einde van het goede weer/": 520km. De start verliep niet echt vlot, ook mede door de lage wolkenbasis in België. Aanvankelijk lag het tempo vrij laag en gingen we ervan uit dat we in Oppershausen zouden stranden. Maar geleidelijk aan werd het weer beter, een éénmaal boven Oppershausen aangekomen leek het eindpunt Gardelegen misschien toch wat zonde van de prachtige cumuli die nog verder naar het oosten doorgingen. Kaart erbij dus, en daarna van vliegveld naar vliegveld zover mogelijk door. Ophaler Sam werd gek in de auto van de wijziging van bestemming elke 15 minuten. Uiteindelijk werd het eindpunt Finow. Een speciale landing ook, met een landingsbaan die volledig omgeven was door zonnepanelen. Een vlucht om nooit te vergeten, en een dikke merci aan ophaler Sam, die 45 minuten na ons op het vliegveld arriveerde. Pizza delivery bestellen en tenten opstellen onder de toren, en op zondag met de auto verder naar Klix...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief, Zwartberg para uitgeluisterd, beek approach 123,980 opgeroepen, TMZ Niederrhein 6101 en 119,110, para Rheine uitgeluisterd, para Bienenfarm uitgeluisterd

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/186963
Igc-file: 2022-07-16-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/07/2022
Piloot:         MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2022-07-16-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:55:19
Duurvlucht     : 08:51:04
Vrije vlucht   :  698.0 km
Fasttrack      :  108.9 kmh
Opgegeven proef:  519.9 km
Hoogtewinst    : 1285.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.745'N   4°57.506'E
    tijd: 09:04:11 UTC
    alti: -28 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.672'N   4°59.769'E =  93° 2.7 km van vertrek
    tijd: 09:08:26 UTC
    alti: 487 m
Landingspunt 
    pos.: 52°49.591'N  13°42.019'E =  66° 642.2 km van vertrek
    tijd: 17:59:30 UTC
    alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 642.2
Totale vluchtduur: 08:55:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.759'N   4°56.954'E  @ 09:18:10 UTC,   808 m
    punt 1:  50°51.439'N   5°21.820'E  @ 09:49:00 UTC,   942 m
    punt 2:  52°40.999'N   8°18.420'E  @ 13:52:36 UTC,   960 m
    punt 3:  52°32.216'N  10°47.469'E  @ 15:33:06 UTC,  1598 m
    punt 4:  52°33.386'N  12°28.969'E  @ 16:42:10 UTC,  1389 m
    punt 5:  52°48.901'N  13°05.285'E  @ 17:18:36 UTC,   690 m
    Finish:  52°48.222'N  13°46.509'E  @ 17:52:36 UTC,   453 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   30.5 km  73° @  59.3 km/h
    been 2:  287.3 km  44° @  70.8 km/h
    been 3:  169.1 km  95° @ 100.9 km/h
    been 4:  114.8 km  88° @  99.7 km/h
    been 5:   50.0 km  55° @  82.4 km/h
    been 6:   46.3 km  91° @  81.8 km/h
Afgelegde afstand:                   698.0 km
Duur:                                08:34:26
Gemiddelde snelheid:                 81.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 648.2 km
Starthoogte:                         462.0 m
Finishhoogte:                        453.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          9 m
Totale score afstand:                698.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°41.652'N   8°34.210'E =  48° 328.0 km van vertrek
    tijd:    14:05:05 UTC
    alti:    1397 m
Finishpunt
    pos.:    52°36.041'N  11°45.776'E =  64° 512.1 km van vertrek
    tijd:    16:05:05 UTC
    alti:    1050 m
Grootste afstand in 2 uur: 217.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   108.9 km/h
Hoogteverlies:             347 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 519.9 km  GELDIG
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GOET               50°46.950'N   4°57.450'E
    punt 1:  WESEL-ROMERWARDT    51°39.770'N   6°35.750'E   150.6 km  49°
    punt 2:  RHEINE-ESCHENDORF   52°16.550'N   7°29.480'E    91.9 km  42°
    punt 3:  PARADIEK            52°40.083'N   8°19.283'E    71.3 km  52°
    punt 4:  OPPERSHAUSEN        52°35.733'N  10°13.383'E   129.0 km  93°
    finish:  GARDELEGEN          52°31.660'N  11°21.250'E    77.1 km  95°
    landing:                      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GOET               @ 09:18:36 UTC,   813 m
    punt 1:  WESEL-ROMERWARDT    @ 11:38:22 UTC,   982 m :  150.6 km   64.7 km/h
    punt 2:  RHEINE-ESCHENDORF   @ 13:03:02 UTC,  1257 m :   91.9 km   65.1 km/h
    punt 3:  PARADIEK            @ 13:53:53 UTC,  1218 m :   71.3 km   84.2 km/h
    punt 4:  OPPERSHAUSEN        @ 15:14:33 UTC,  1592 m :  129.0 km   96.0 km/h
    finish:  GARDELEGEN          @ 15:50:14 UTC,  1278 m :   77.1 km  129.6 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        519.9 km
Duur van de proef:        06:31:38
Gemiddelde snelheid:      79.7 km/h
Start hoogte:             462 m
Hoogte passeren start:    813 m
Hoogte passeren finish:   1278 m
Hoogteverlies over proef: -816 m
Totale score afstand:     519.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:08:26 UTC
    einde: 17:59:30 UTC
    duur:  08:51:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     462 m @ 09:13:18 UTC
    hoog punt:    1747 m @ 15:46:01 UTC
    hoogtewinst:  1285 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:16:49  bearing 112.8°
    Tweede punt: 13:52:37  bearing 51.5°
    Totale hoek: -61.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 28215

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs