CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-07-2022 -- Jan-Bart VAN ERCK & HAMERLYNCK DIRK -- 2449,6 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 16/07/2022
Piloot: DIRK HAMERLYNCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf
Logger file: 2022-07-16-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:08:06
Duurvlucht : 07:03:11
Vrije vlucht : 607.4 km
Fasttrack : 113.6 kmh
Opgegeven proef: 602.6 km
Driehoek : 437.2 km
Hoogtewinst : 1073.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.521'N 4°44.623'E
tijd: 09:53:15 UTC
alti: -90 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°16.152'N 4°45.969'E = 53° 2.0 km van vertrek
tijd: 09:58:10 UTC
alti: 693 m
Landingspunt
pos.: 51°15.424'N 4°44.446'E = 229° 0.3 km van vertrek
tijd: 17:01:21 UTC
alti: -95 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:08:06
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 4.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°15.670'N 4°45.213'E @ 10:05:44 UTC, 940 m
punt 1: 52°03.528'N 5°55.803'E @ 11:33:57 UTC, 904 m
punt 2: 50°24.311'N 6°31.993'E @ 13:10:55 UTC, 1538 m
punt 3: 50°45.293'N 6°09.123'E @ 13:46:02 UTC, 1542 m
punt 4: 51°24.588'N 4°45.655'E @ 15:08:40 UTC, 1169 m
punt 5: 50°59.175'N 5°28.659'E @ 16:00:51 UTC, 1033 m
Finish: 51°16.107'N 4°44.395'E @ 16:54:59 UTC, 404 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 120.4 km 42° @ 81.9 km/h
been 2: 188.7 km 167° @ 116.8 km/h
been 3: 47.4 km 325° @ 80.9 km/h
been 4: 121.7 km 307° @ 88.4 km/h
been 5: 68.8 km 133° @ 79.1 km/h
been 6: 60.4 km 302° @ 67.0 km/h
Afgelegde afstand: 607.4 km
Duur: 06:49:15
Gemiddelde snelheid: 89.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte: 693.0 m
Finishhoogte: 404.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 289 m
Totale score afstand: 607.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°52.315'N 5°39.783'E = 43° 93.4 km van vertrek
tijd: 11:16:14 UTC
alti: 1138 m
Finishpunt
pos.: 50°29.783'N 6°29.072'E = 124° 149.0 km van vertrek
tijd: 13:16:14 UTC
alti: 1244 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 113.6 km/h
Hoogteverlies: -106 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 602.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL OOSTMALLE 51°15.818'N 4°45.136'E
punt 1: TERLET 52°03.480'N 5°55.650'E 120.1 km 42°
punt 2: DAHLEMER BINZ 50°24.333'N 6°31.733'E 188.6 km 167°
punt 3: HOOGSTRATEN KERK 51°24.119'N 4°45.734'E 166.5 km 312°
punt 4: TERRIL WINTERSLAG 50°59.237'N 5°28.653'E 68.0 km 132°
finish: ZOERSEL OOSTMALLE 51°15.818'N 4°45.136'E 59.4 km 302°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL OOSTMALLE @ 10:05:56 UTC, 932 m
punt 1: TERLET @ 11:33:54 UTC, 903 m : 120.1 km 81.9 km/h
punt 2: DAHLEMER BINZ @ 13:11:00 UTC, 1535 m : 188.6 km 116.5 km/h
punt 3: HOOGSTRATEN KERK @ 15:08:27 UTC, 1154 m : 166.5 km 85.1 km/h
punt 4: TERRIL WINTERSLAG @ 16:00:48 UTC, 1034 m : 68.0 km 78.0 km/h
finish: ZOERSEL OOSTMALLE @ 16:54:22 UTC, 421 m : 59.4 km 66.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 602.6 km
Duur van de proef: 06:48:26
Gemiddelde snelheid: 88.5 km/h
Start hoogte: 693 m
Hoogte passeren start: 932 m
Hoogte passeren finish: 421 m
Hoogteverlies over proef: 272 m
Totale score afstand: 602.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 171.3 km
Been 1: 143.5 km
Been 2: 122.4 km
Totaal: 437.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:58:10 UTC
einde: 17:01:21 UTC
duur: 07:03:11
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 693 m @ 09:58:10 UTC
hoog punt: 1766 m @ 13:42:15 UTC
hoogtewinst: 1073 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:11:12 bearing 110.2°
Tweede punt: 15:08:34 bearing 18.7°
Totale hoek: -91.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13957
| |||||||||||||||||||||