CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-07-2022 -- Benjamin HEYLEN -- 2100,5 punten

Database gegevens:

Datum: 16-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 603.9 km Score: 2100,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat -niet in je ritme zitten- kan doen. De bellen niet vinden, ze niet gecentreerd krijgen, je er soms op betrappen dat je in de foute flatpstand vliegt, na de landing beseffen dat je best felle hoofdpijn hebt, ... Dan straft de Ventus je af en kan je plots een LS8-18m niet volgen... Wel, toch een straf misschien die Ls8, klimt belachelijk goed in de minste scheet, een echte schande. Maar ook een bangelijke piloot. Thanks voor het geduld en het sleuren Tom C. Na een paar keer gezegd te hebben naar huis te willen vliegen toch maar samen gebleven en de 6 gerond vandaag. Na een leuke dogfight om de hoogte weg te krijgen even de bezoekers op het terras nat gemaakt!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt. EBZW Para niet actief Xpdr 7000 in NL Xpdr 6101 plus uitluisteren op 119.110 bij Niederrhein EBR42 gesloten bij doorvlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-16-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 16-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/07/2022
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2022-07-16-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:04:42
Duurvlucht     : 08:00:22
Vrije vlucht   :  603.9 km
Fasttrack      :   89.5 kmh
Opgegeven proef:  158.4 km
Driehoek       :  182.4 km
Hoogtewinst    : 1072.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.254'N   5°22.808'E
    tijd: 08:32:21 UTC
    alti: -55 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.838'N   5°20.841'E = 295° 2.5 km van vertrek
    tijd: 08:36:41 UTC
    alti: 612 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.578'E = 264° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:37:03 UTC
    alti: -66 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:04:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.951'N   5°21.252'E  @ 08:49:59 UTC,   801 m
    punt 1:  51°57.563'N   7°00.836'E  @ 10:47:03 UTC,  1056 m
    punt 2:  51°03.750'N   5°28.642'E  @ 12:37:26 UTC,  1336 m
    punt 3:  51°41.399'N   6°27.538'E  @ 13:44:35 UTC,  1366 m
    punt 4:  50°58.468'N   5°37.696'E  @ 14:53:16 UTC,  1449 m
    punt 5:  51°17.868'N   5°08.456'E  @ 15:43:27 UTC,  1226 m
    Finish:  50°50.530'N   5°14.026'E  @ 16:18:27 UTC,  1099 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  161.1 km  45° @  82.5 km/h
    been 2:  146.1 km 227° @  79.4 km/h
    been 3:   97.7 km  44° @  87.3 km/h
    been 4:   98.4 km 216° @  86.0 km/h
    been 5:   49.6 km 317° @  59.3 km/h
    been 6:   51.1 km 173° @  87.6 km/h
Afgelegde afstand:                   603.9 km
Duur:                                07:28:28
Gemiddelde snelheid:                 80.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.6 km
Starthoogte:                         612.0 m
Finishhoogte:                        1099.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -487 m
Totale score afstand:                603.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.952'N   5°44.760'E =  45° 36.1 km van vertrek
    tijd:    12:56:51 UTC
    alti:    1171 m
Finishpunt
    pos.:    51°00.038'N   5°32.370'E =  73° 11.7 km van vertrek
    tijd:    14:56:51 UTC
    alti:    1200 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.5 km/h
Hoogteverlies:             -29 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 754.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  STEINFURT        52°08.870'N   7°19.780'E   188.5 km  45°
    punt 2:  ZEPPEREN         50°49.196'N   5°14.489'E   207.0 km 225°
    punt 3:  AHAUS            52°03.190'N   7°03.870'E   186.8 km  42°
    finish:  HASSELT BRUG     50°56.650'N   5°20.350'E   172.0 km 225°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 08:51:19 UTC,   737 m
    punt 1:  STEINFURT        niet gerond
    afbreekpunt: 51°57.563'N   7°00.836'E  @ 10:47:03 UTC, 1056 m : 158.4 km 82.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        158.4 km
Duur van de proef:        01:55:44
Gemiddelde snelheid:      82.1 km/h
Start hoogte:             612 m
Hoogte passeren start:    737 m
Hoogte aan break-punt:    1056 m
Hoogteverlies over proef: -444 m
Totale score afstand:     158.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.4 km
Been 1:   51.1 km
Been 2:   74.0 km
Totaal:  182.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:36:41 UTC
    einde: 16:37:03 UTC
    duur:  08:00:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     526 m @ 08:57:43 UTC
    hoog punt:    1598 m @ 14:45:28 UTC
    hoogtewinst:  1072 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:42:55  bearing 45.8°
    Tweede punt: 16:18:25  bearing 96.9°
    Totale hoek: 51.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10199

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs