CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-07-2022 -- Martijn EERDEKENS -- 1984,3 punten

Database gegevens:

Datum: 15-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 530.8 km Score: 1984,3 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Voorspellingen gaven pas rond 11u 11u30 een startbaar venster en de sleper kon pas om 11u30. Bij het opbouwen leek het om 10u al goed te zijn... Bij de start toch maar richting weelde gegaan omdat brogel het heel druk had en er onzekerheid was of we de clearance wel zouden krijgen. Was ik toch maar Chris gevolgd die de clearance wel kreeg. Hard gesukkelt om rond eindhoven te gaan + volkel die actief was. Doordat een boeiing startklaar stond te wachten op mij bij niederhein en ik toch clearance kreeg direct doorgestoken waardoor ik op het begin al bijna buiten lag want het zag er op dat moment niet goed uit.. Hoe meer naar het zuiden hoe beter. De eifel was zeer goed, zelfs een bel van 5 gemiddeld en de rest rond de 3-4. Toen ik uit de eifel kwam was de gemmiddelde snelheid nog 91. Vanaf dan serieus met de rem erop gevlogen omdat richting thuis alles overontwikkeld was. Het gedacht was: richting Venlo is nog goed, laten we dat doen en hopen dat ondertussen richting thuis weer opklaard. En zo was het ook :D Net aangekomen in een dood stuk, dus niet meer kunnen aanpikken, want het plan was nog om richting Weelde te gaan waar het er nog goed uit zag. Late start and early landing, ook eens fijn op tijd thuis :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact dutch mil + SQ7000, Crossing niederhein approverd + SQ6101, crossing beek approved, bij tergukomst KB closed en Golf 1 actief via Brussels info

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-15-LXN-HTS-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 15-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/07/2022
Piloot:         DAVID.JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: STANDAAR
Logger type:    LX Navigation  s/n: hts
Logger file:    2022-07-15-LXN-HTS-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:34:46
Duurvlucht     : 06:30:56
Vrije vlucht   :  530.8 km
Fasttrack      :  105.0 kmh
Driehoek       :  306.2 km
Hoogtewinst    : 1627.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.715'N   5°12.845'E
    tijd: 09:42:20 UTC
    alti: -48 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°09.973'N   5°15.367'E = 115° 3.2 km van vertrek
    tijd: 09:46:10 UTC
    alti: 654 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.746'N   5°12.996'E =  72° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:17:06 UTC
    alti: -31 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:34:46
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.967'N   5°15.987'E  @ 09:48:06 UTC,   604 m
    punt 1:  51°21.565'N   5°00.717'E  @ 10:11:26 UTC,   726 m
    punt 2:  51°46.605'N   5°23.968'E  @ 10:49:34 UTC,   606 m
    punt 3:  51°50.372'N   5°49.121'E  @ 11:11:46 UTC,   943 m
    punt 4:  50°05.650'N   6°50.944'E  @ 13:18:54 UTC,  1532 m
    punt 5:  51°19.937'N   5°59.947'E  @ 15:13:06 UTC,  1264 m
    Finish:  51°11.861'N   5°08.211'E  @ 16:05:38 UTC,   573 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.9 km 321° @  71.7 km/h
    been 2:   53.6 km  30° @  84.4 km/h
    been 3:   29.7 km  76° @  80.4 km/h
    been 4:  207.2 km 159° @  97.8 km/h
    been 5:  150.2 km 337° @  78.9 km/h
    been 6:   62.0 km 256° @  70.8 km/h
Afgelegde afstand:                   530.8 km
Duur:                                06:17:32
Gemiddelde snelheid:                 84.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.8 km
Starthoogte:                         598.0 m
Finishhoogte:                        573.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          25 m
Totale score afstand:                530.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°29.096'N   6°07.621'E =  61° 72.2 km van vertrek
    tijd:    11:51:06 UTC
    alti:    1447 m
Finishpunt
    pos.:    50°30.030'N   6°39.409'E = 126° 126.6 km van vertrek
    tijd:    13:51:06 UTC
    alti:    1206 m
Grootste afstand in 2 uur: 210.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.0 km/h
Hoogteverlies:             241 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 389.6 km  GELDIG
    vertrek: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVE   51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  BREDA      51°38.250'N   4°41.710'E    62.6 km 325°
    punt 2:  HASSELT    50°58.200'N   5°22.500'E    88.1 km 147°
    punt 3:  WEELDE     51°23.650'N   4°57.550'E    55.4 km 329°
    punt 4:  AVERNAS    50°42.450'N   5°04.170'E    76.8 km 174°
    punt 5:  WEELDE     51°23.650'N   4°57.550'E    76.8 km 354°
    finish:  KEIHEUVE   51°10.852'N   5°13.245'E    29.9 km 142°
    landing: NONAME      0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVE   @ 09:49:30 UTC,   630 m
    punt 1:  BREDA      niet gerond
    afbreekpunt: 51°34.412'N   5°07.375'E  @ 10:28:18 UTC, 916 m : 32.1 km 49.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        32.1 km
Duur van de proef:        00:38:48
Gemiddelde snelheid:      49.7 km/h
Start hoogte:             545 m
Hoogte passeren start:    630 m
Hoogte aan break-punt:    916 m
Hoogteverlies over proef: -371 m
Totale score afstand:     32.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  125.1 km
Been 1:   95.4 km
Been 2:   85.7 km
Totaal:  306.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:46:10 UTC
    einde: 16:17:06 UTC
    duur:  06:30:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     316 m @ 11:39:50 UTC
    hoog punt:    1943 m @ 13:05:14 UTC
    hoogtewinst:  1627 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:28:22  bearing 30.5°
    Tweede punt: 13:18:54  bearing 117.3°
    Totale hoek: 86.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10825

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs