CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-07-2022 -- Theo STOCKMANS -- 1373,3 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 02/07/2022
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: TWEEZITTER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2022-07-02-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:01:20
Duurvlucht : 04:56:30
Vrije vlucht : 412.0 km
Fasttrack : 108.6 kmh
Opgegeven proef: 142.6 km
Hoogtewinst : 1203.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.147'N 4°57.383'E
tijd: 10:52:57 UTC
alti: -15 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°47.683'N 4°56.386'E = 310° 1.5 km van vertrek
tijd: 10:57:47 UTC
alti: 503 m
Landingspunt
pos.: 50°46.939'N 4°57.445'E = 169° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:54:17 UTC
alti: 8 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:01:20
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°48.607'N 4°57.087'E @ 11:02:37 UTC, 805 m
punt 1: 49°49.424'N 4°59.869'E @ 12:17:34 UTC, 736 m
punt 2: 49°29.396'N 5°08.508'E @ 13:00:43 UTC, 1311 m
punt 3: 50°41.167'N 5°02.019'E @ 14:12:46 UTC, 930 m
punt 4: 51°09.991'N 5°35.296'E @ 14:53:11 UTC, 1251 m
punt 5: 50°51.028'N 5°12.464'E @ 15:33:16 UTC, 880 m
Finish: 50°46.463'N 4°56.974'E @ 15:52:16 UTC, 155 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 109.8 km 178° @ 87.9 km/h
been 2: 38.6 km 164° @ 53.6 km/h
been 3: 133.3 km 357° @ 111.0 km/h
been 4: 66.2 km 36° @ 98.2 km/h
been 5: 44.2 km 217° @ 66.1 km/h
been 6: 20.1 km 245° @ 63.4 km/h
Afgelegde afstand: 412.0 km
Duur: 04:49:39
Gemiddelde snelheid: 85.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte: 497.0 m
Finishhoogte: 155.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 342 m
Totale score afstand: 412.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 49°38.536'N 5°02.947'E = 177° 127.4 km van vertrek
tijd: 12:51:11 UTC
alti: 1569 m
Finishpunt
pos.: 51°09.664'N 5°35.233'E = 46° 60.9 km van vertrek
tijd: 14:51:11 UTC
alti: 1111 m
Grootste afstand in 2 uur: 217.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 108.6 km/h
Hoogteverlies: 458 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 514.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: VERDUN 49°09.000'N 5°22.650'E 184.1 km 170°
punt 2: ACHENE 50°16.050'N 5°02.233'E 126.7 km 349°
punt 3: ORVAL 49°38.383'N 5°20.900'E 73.3 km 162°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 130.1 km 348°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1 GOET @ 11:04:22 UTC, 853 m
punt 1: VERDUN niet gerond
afbreekpunt: 49°29.408'N 5°08.565'E @ 13:00:45 UTC, 1309 m : 142.6 km 73.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 142.6 km
Duur van de proef: 01:56:23
Gemiddelde snelheid: 73.5 km/h
Start hoogte: 497 m
Hoogte passeren start: 853 m
Hoogte aan break-punt: 1309 m
Hoogteverlies over proef: -812 m
Totale score afstand: 142.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 23.4 km
Been 1: 36.8 km
Been 2: 23.4 km
Totaal: 83.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:57:47 UTC
einde: 15:54:17 UTC
duur: 04:56:30
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 497 m @ 10:58:03 UTC
hoog punt: 1700 m @ 13:16:09 UTC
hoogtewinst: 1203 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:07:54 bearing 164.1°
Tweede punt: 14:53:16 bearing 68.6°
Totale hoek: -95.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8500
| |||||||||||||||||||||