CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-07-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1845,4 punten

Database gegevens:

Datum: 02-07-2022 Type proef: OP
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: D-6612
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 442.9 km Score: 1845,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000, Niederhein 6101 en uitgeluisterd bij Langen, Stadlohn paradrop uitgeluisterd.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-02-LXV-691-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/07/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 691
Logger file:    2022-07-02-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:01:03
Duurvlucht     : 06:00:22
Vrije vlucht   :  460.9 km
Fasttrack      :   98.4 kmh
Opgegeven proef:  442.9 km
Driehoek       :  327.4 km
Hoogtewinst    : 1397.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.874'N   4°58.237'E
    tijd: 10:11:13 UTC
    alti: -37 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.646'N   4°57.312'E = 248° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:11:54 UTC
    alti: 479 m
Landingspunt 
    pos.: 51°47.599'N   5°31.648'E =  41° 58.4 km van vertrek
    tijd: 16:12:16 UTC
    alti: -44 m
Afstand take-off tot landing: 58.4
Totale vluchtduur: 06:01:03
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°25.447'N   4°53.148'E  @ 10:35:56 UTC,  1203 m
    punt 1:  51°11.481'N   5°19.359'E  @ 11:01:54 UTC,   852 m
    punt 2:  51°51.289'N   7°17.427'E  @ 12:43:34 UTC,  1643 m
    punt 3:  52°00.860'N   6°48.083'E  @ 13:05:08 UTC,  1553 m
    punt 4:  51°52.043'N   5°41.775'E  @ 14:06:46 UTC,   987 m
    punt 5:  52°02.228'N   6°38.898'E  @ 14:56:52 UTC,   780 m
    Finish:  51°47.599'N   5°31.648'E  @ 16:12:16 UTC,   -44 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   40.0 km 130° @  92.4 km/h
    been 2:  155.2 km  61° @  91.6 km/h
    been 3:   38.0 km 298° @ 105.8 km/h
    been 4:   77.7 km 258° @  75.7 km/h
    been 5:   68.1 km  73° @  81.6 km/h
    been 6:   81.8 km 251° @  65.1 km/h
Afgelegde afstand:                   460.9 km
Duur:                                05:36:20
Gemiddelde snelheid:                 82.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 58.5 km
Starthoogte:                         384.0 m
Finishhoogte:                        -44.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          428 m
Totale score afstand:                460.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°12.963'N   5°16.489'E = 134° 29.3 km van vertrek
    tijd:    11:00:04 UTC
    alti:    976 m
Finishpunt
    pos.:    51°59.999'N   6°48.081'E =  61° 143.2 km van vertrek
    tijd:    13:00:04 UTC
    alti:    873 m
Grootste afstand in 2 uur: 196.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    98.4 km/h
Hoogteverlies:             103 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 513.0 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07         51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    35.9 km 126°
    punt 2:  DULMEN            51°51.120'N   7°17.120'E   154.7 km  61°
    punt 3:  NIJMEGEN KNPPNT   51°51.440'N   5°42.670'E   108.5 km 271°
    punt 4:  GROENLO           52°02.100'N   6°37.500'E    65.9 km  72°
    punt 5:  ZALTBOMMEL BRUG   51°49.550'N   5°15.690'E    96.6 km 257°
    finish:  WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E    51.4 km 203°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07         @ 10:39:44 UTC,  1261 m
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN   @ 11:01:59 UTC,   859 m :   35.9 km   96.8 km/h
    punt 2:  DULMEN            @ 12:43:31 UTC,  1660 m :  154.7 km   91.4 km/h
    punt 3:  NIJMEGEN KNPPNT   @ 14:07:25 UTC,   897 m :  108.5 km   77.6 km/h
    punt 4:  GROENLO           @ 15:00:30 UTC,   948 m :   65.9 km   74.5 km/h
    punt 5:  ZALTBOMMEL BRUG   niet gerond
    afbreekpunt: 51°47.599'N   5°31.648'E  @ 16:12:16 UTC, -44 m : 77.9 km 65.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        442.9 km
Duur van de proef:        05:32:32
Gemiddelde snelheid:      79.9 km/h
Start hoogte:             384 m
Hoogte passeren start:    1261 m
Hoogte aan break-punt:    -44 m
Hoogteverlies over proef: 428 m
Totale score afstand:     442.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  144.1 km
Been 1:   91.7 km
Been 2:   91.7 km
Totaal:  327.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:11:54 UTC
    einde: 16:12:16 UTC
    duur:  06:00:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     384 m @ 10:22:00 UTC
    hoog punt:    1781 m @ 12:24:33 UTC
    hoogtewinst:  1397 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:35:54  bearing 25.5°
    Tweede punt: 11:25:59  bearing 65.4°
    Totale hoek: 39.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8078

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs