CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2022 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1860,0 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus b WL Immatriculatie: D-6612
Handicapfactor: 108 Klasse: Standaard
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 502.2 km Score: 1860,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens wedstrijdreglement, XPDR 7000 en 6101.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-05-28-LXV-691-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Proef meer dan 31 dagen na vlucht opgeladen

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2022
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2022
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-6612
Toestel type:   DISCUS    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 691
Logger file:    2022-05-28-LXV-691-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:31:49
Duurvlucht     : 05:31:09
Vrije vlucht   :  502.2 km
Fasttrack      :  109.1 kmh
Opgegeven proef:  433.3 km
Driehoek       :  356.8 km
Hoogtewinst    : 1551.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.875'N   4°58.248'E
    tijd: 08:56:56 UTC
    alti: -48 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.642'N   4°57.329'E = 248° 1.1 km van vertrek
    tijd: 08:57:36 UTC
    alti: 459 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.901'N   4°58.315'E =  58° 0.1 km van vertrek
    tijd: 14:28:45 UTC
    alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:31:49
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.599'N   4°57.867'E  @ 09:01:46 UTC,   916 m
    punt 1:  51°38.709'N   4°44.312'E  @ 09:25:24 UTC,  1057 m
    punt 2:  51°02.247'N   5°19.798'E  @ 10:25:28 UTC,   998 m
    punt 3:  51°50.912'N   7°17.140'E  @ 11:58:15 UTC,   888 m
    punt 4:  51°16.078'N   5°45.635'E  @ 13:27:39 UTC,  1274 m
    punt 5:  50°58.543'N   5°41.836'E  @ 13:45:00 UTC,  1614 m
    Finish:  51°24.360'N   4°56.852'E  @ 14:26:47 UTC,   168 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.1 km 331° @  81.5 km/h
    been 2:   79.2 km 148° @  79.1 km/h
    been 3:  163.2 km  56° @ 105.5 km/h
    been 4:  123.9 km 239° @  83.2 km/h
    been 5:   32.8 km 188° @ 113.5 km/h
    been 6:   71.0 km 313° @ 101.9 km/h
Afgelegde afstand:                   502.2 km
Duur:                                05:25:01
Gemiddelde snelheid:                 92.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte:                         418.0 m
Finishhoogte:                        168.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          250 m
Totale score afstand:                502.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.073'N   4°54.973'E = 276° 3.8 km van vertrek
    tijd:    10:02:30 UTC
    alti:    1221 m
Finishpunt
    pos.:    51°49.229'N   7°13.527'E =  72° 163.1 km van vertrek
    tijd:    12:02:30 UTC
    alti:    822 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.1 km/h
Hoogteverlies:             399 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 438.7 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                 0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07      51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  VOORT          51°02.121'N   5°19.540'E    48.5 km 142°
    punt 2:  DULMEN         51°51.120'N   7°17.120'E   163.8 km  55°
    punt 3:  NEDERWEERT     51°16.580'N   5°45.790'E   123.5 km 239°
    punt 4:  MAASMECHELEN   50°58.502'N   5°42.063'E    33.8 km 187°
    punt 5:  ARENDONK       51°17.720'N   5°05.680'E    55.4 km 310°
    finish:  WEELDE 25      51°24.860'N   5°02.230'E    13.8 km 343°
    landing: WEELDE AERO    51°24.050'N   4°58.130'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07      @ 10:00:18 UTC,  1080 m
    punt 1:  VOORT          @ 10:25:25 UTC,  1012 m :   48.0 km  114.6 km/h
    punt 2:  DULMEN         @ 11:58:19 UTC,   895 m :  162.8 km  105.1 km/h
    punt 3:  NEDERWEERT     @ 13:27:20 UTC,  1222 m :  122.5 km   82.5 km/h
    punt 4:  MAASMECHELEN   @ 13:45:02 UTC,  1615 m :   32.8 km  111.2 km/h
    punt 5:  ARENDONK       @ 14:17:43 UTC,   781 m :   54.4 km   99.9 km/h
    finish:   WEELDE 25      niet gerond
    afbreekpunt: 51°24.674'N   5°02.017'E  @ 14:23:47 UTC, 388 m : 12.9 km 127.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        433.3 km
Duur van de proef:        04:23:29
Gemiddelde snelheid:      98.7 km/h
Start hoogte:             418 m
Hoogte passeren start:    1080 m
Hoogte aan break-punt:    388 m
Hoogteverlies over proef: 30 m
Totale score afstand:     433.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  145.4 km
Been 1:  111.5 km
Been 2:   99.9 km
Totaal:  356.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:57:36 UTC
    einde: 14:28:45 UTC
    duur:  05:31:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     326 m @ 12:48:10 UTC
    hoog punt:    1877 m @ 13:30:12 UTC
    hoogtewinst:  1551 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:25:20  bearing 11.9°
    Tweede punt: 13:44:58  bearing 84.0°
    Totale hoek: 72.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7972

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs