CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-07-2022 -- Stephane VANDER VEKEN -- 1083,2 punten

Database gegevens:

Datum: 21-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: D-KFDR
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Stephane VANDER VEKEN Club: KFC
Afstand: 306 km Score: 1083,2 pt
Vertrekpunt: LFZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

In de "Parc National des Ecrins" ben ik op twee punten buiten de 1 km brede "corridor" moeten gaan om veiligheidsredenen: 1 x om rechtsomkeert te maken, de andere omdat ik het niet zag zitten om veilig terug te keren zoals ik gekomen was. Ik heb de zone verlaten volgens wat mij de kortste weg leek. Dergelijke gevallen zijn voorzien en toegelaten volgens de overeenkomst tussen zweefvliegers en het park: (« Pour des raisons de sécurité et en cas de conditions aérologiques anormales, si un pilote est amené à voler en dehors des cheminements identifiés, il doit pouvoir justifier de son écart. »). Zie ook kaarten in http://www.ecrins-parcnational.fr/sites/ecrins-parcnational.com/files/page/9253/13-04-112ardirvolvoile.pdf Het was overigens mijn eerste poging om de “Voie Royale” te bevliegen.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-21-LXV-2NN-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/07/2022
Piloot:         STEPHANE VANDER VEKEN
Zweefvliegtuig: D-KFDR
Toestel type:   DISCUS2CT    Klasse: 18M
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2nn
Logger file:    2022-07-21-LXV-2NN-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:42:22
Duurvlucht     : 03:41:47
Vrije vlucht   :  306.0 km
Fasttrack      :  100.9 kmh
Driehoek       :  187.6 km
Hoogtewinst    : 2708.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFZZ  La Motte du Caire        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°19.698'N   6°01.904'E
    tijd: 10:44:18 UTC
    alti: 600 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°19.144'N   6°01.973'E = 175° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:44:53 UTC
    alti: 967 m
Landingspunt 
    pos.: 44°19.562'N   6°01.874'E = 189° 0.3 km van vertrek
    tijd: 14:26:40 UTC
    alti: 613 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:42:22
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°18.974'N   6°01.934'E  @ 10:46:33 UTC,  1035 m
    punt 1:  44°23.290'N   6°23.115'E  @ 11:29:28 UTC,  3251 m
    punt 2:  44°50.153'N   6°19.774'E  @ 12:00:17 UTC,  3205 m
    punt 3:  44°43.253'N   6°31.492'E  @ 12:10:15 UTC,  3030 m
    punt 4:  43°48.073'N   6°14.901'E  @ 13:15:09 UTC,  2970 m
    punt 5:  44°22.239'N   6°25.718'E  @ 14:02:22 UTC,  3039 m
    Finish:  44°21.860'N   5°57.644'E  @ 14:17:56 UTC,  1682 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.3 km  74° @  40.9 km/h
    been 2:   49.9 km 355° @  97.2 km/h
    been 3:   20.1 km 130° @ 120.7 km/h
    been 4:  104.5 km 192° @  96.7 km/h
    been 5:   64.9 km  13° @  82.5 km/h
    been 6:   37.3 km 269° @ 143.8 km/h
Afgelegde afstand:                   306.0 km
Duur:                                03:31:23
Gemiddelde snelheid:                 86.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.9 km
Starthoogte:                         959.0 m
Finishhoogte:                        1682.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -723 m
Totale score afstand:                306.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°18.314'N   6°12.813'E = 100° 14.7 km van vertrek
    tijd:    11:19:48 UTC
    alti:    2943 m
Finishpunt
    pos.:    43°53.748'N   6°16.631'E = 158° 51.9 km van vertrek
    tijd:    13:19:48 UTC
    alti:    2656 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.9 km/h
Hoogteverlies:             287 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   82.5 km
Been 1:   52.5 km
Been 2:   52.5 km
Totaal:  187.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:44:53 UTC
    einde: 14:26:40 UTC
    duur:  03:41:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     959 m @ 10:44:58 UTC
    hoog punt:    3667 m @ 13:48:08 UTC
    hoogtewinst:  2708 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5430

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs