CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-07-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 2093,9 punten

Database gegevens:

Datum: 21-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 602 km Score: 2093,9 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Foto's enz volgen, eerst eten! Lokaal op de Alb was het niet goed, eerst windaf gegaan tot AC de zon afdekte, daarna wat gefoefel om onder een straat op de zuidrand te geraken. De sprong heen viel mee, het relief was onbekend qua vorm, speciaal! Ik kan me voorstellen dat bij betere condities de Jura een snelweg kan zijn. De sprong terug voorzichtig moeten doen, de thermiek was verkapt geworden door de warme lucht in dat trekgat tussen beide stukken reliëf. Na wat zoeken aansluiting gevonden en bij de Schluchsee de eerste deftige bel. De rest leek een eitje te worden maar de CU waren hoofdzakelijk fake. Echt van genoten :-)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Basel Info 130.90, super vriendelijk. Op de terugweg TMA T1&T3 tot FL65. Verder Zurich Info 124.70, Heuberg A/B niet meer actief bij final glide.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-21-LXV-2OX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 21-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/07/2022
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS CT 17.6    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2ox
Logger file:    2022-07-21-LXV-2OX-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:54:19
Duurvlucht     : 06:47:14
Vrije vlucht   :  602.0 km
Fasttrack      :  100.8 kmh
Driehoek       :  154.2 km
Hoogtewinst    : 1408.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°24.567'N   9°26.724'E
    tijd: 10:27:13 UTC
    alti: 623 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°22.705'N   9°24.590'E = 217° 4.3 km van vertrek
    tijd: 10:30:16 UTC
    alti: 1064 m
Landingspunt 
    pos.: 48°24.560'N   9°26.412'E = 268° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:21:32 UTC
    alti: 639 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:54:19
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 2.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°24.921'N   9°25.505'E  @ 10:34:46 UTC,  1222 m
    punt 1:  48°36.580'N  10°05.688'E  @ 11:04:32 UTC,  1410 m
    punt 2:  48°11.828'N   9°35.805'E  @ 11:44:23 UTC,  1113 m
    punt 3:  47°41.269'N   7°57.408'E  @ 13:06:12 UTC,  1576 m
    punt 4:  47°27.413'N   7°57.730'E  @ 13:25:20 UTC,  1706 m
    punt 5:  47°05.686'N   7°00.538'E  @ 14:16:42 UTC,  1856 m
    Finish:  48°28.483'N   9°34.444'E  @ 17:10:59 UTC,  1252 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   54.0 km  66° @ 108.8 km/h
    been 2:   58.9 km 219° @  88.6 km/h
    been 3:  135.0 km 246° @  99.0 km/h
    been 4:   25.7 km 179° @  80.5 km/h
    been 5:   82.6 km 241° @  96.5 km/h
    been 6:  245.9 km  50° @  84.7 km/h
Afgelegde afstand:                   602.0 km
Duur:                                06:36:13
Gemiddelde snelheid:                 91.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.0 km
Starthoogte:                         1219.0 m
Finishhoogte:                        1252.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -33 m
Totale score afstand:                602.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°12.789'N   9°28.440'E = 174° 21.9 km van vertrek
    tijd:    11:53:26 UTC
    alti:    1367 m
Finishpunt
    pos.:    47°13.151'N   7°25.608'E = 229° 200.9 km van vertrek
    tijd:    13:53:26 UTC
    alti:    1155 m
Grootste afstand in 2 uur: 201.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   100.8 km/h
Hoogteverlies:             212 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1004.3 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HOOGSTRATEN   51°24.333'N   4°45.983'E
    punt 1:  MONTABAUR     50°25.433'N   7°49.800'E   241.5 km 116°
    punt 2:  KULMBACH      50°08.100'N  11°27.550'E   260.6 km  96°
    punt 3:  MONTABAUR     50°25.433'N   7°49.800'E   260.6 km 278°
    finish:  HOOGSTRATEN   51°24.333'N   4°45.983'E   241.5 km 298°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1064 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   43.2 km
Been 1:   43.2 km
Been 2:   67.8 km
Totaal:  154.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:34:18 UTC
    einde: 17:21:32 UTC
    duur:  06:47:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1057 m @ 11:45:07 UTC
    hoog punt:    2465 m @ 15:55:53 UTC
    hoogtewinst:  1408 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13987

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs