CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-07-2022 -- Eddy DE CONINCK -- 425,5 punten

Database gegevens:

Datum: 23-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Pegase Immatriculatie: D-6826
Handicapfactor: 102 Klasse: Standaard
Piloot: Eddy DE CONINCK Club: KAC
Afstand: 108.5 km Score: 425,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000. Gilze Rijen na contact Dutch Mil NIET actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-23-NAV-4SC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 23-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/07/2022
Piloot:         DE CONINCK EDDY
Zweefvliegtuig: D-6826
Toestel type:   PEGASE    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4sc
Logger file:    2022-07-23-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:12:12
Duurvlucht     : 03:11:30
Vrije vlucht   :  108.5 km
Fasttrack      :   59.6 kmh
Hoogtewinst    : 1134.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.881'N   4°58.259'E
    tijd: 11:05:27 UTC
    alti: -34 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.651'N   4°57.338'E = 248° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:06:09 UTC
    alti: 412 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.885'N   4°58.379'E =  87° 0.1 km van vertrek
    tijd: 14:17:39 UTC
    alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 03:12:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°17.266'N   5°03.651'E  @ 11:46:10 UTC,  1147 m
    punt 1:  51°28.706'N   4°57.712'E  @ 12:06:51 UTC,   977 m
    punt 2:  51°38.014'N   4°48.914'E  @ 12:32:18 UTC,  1320 m
    punt 3:  51°29.605'N   4°38.025'E  @ 12:51:56 UTC,  1197 m
    punt 4:  51°30.328'N   4°56.427'E  @ 13:12:07 UTC,  1430 m
    Finish:  51°17.265'N   5°01.044'E  @ 13:36:42 UTC,   790 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.3 km 342° @  64.7 km/h
    been 2:   20.0 km 330° @  47.2 km/h
    been 3:   20.0 km 219° @  61.2 km/h
    been 4:   21.3 km  86° @  63.4 km/h
    been 5:   24.8 km 168° @  60.5 km/h
Afgelegde afstand:                   108.5 km
Duur:                                01:50:32
Gemiddelde snelheid:                 58.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 13.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.7 km
Starthoogte:                         332.0 m
Finishhoogte:                        790.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -458 m
Totale score afstand:                108.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.433'N   4°58.349'E = 178° 2.7 km van vertrek
    tijd:    11:29:46 UTC
    alti:    1015 m
Finishpunt
    pos.:    51°17.325'N   4°56.692'E = 189° 12.3 km van vertrek
    tijd:    13:29:46 UTC
    alti:    1084 m
Grootste afstand in 2 uur: 119.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    59.6 km/h
Hoogteverlies:             -69 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 472.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    65.1 km 145°
    punt 2:  GALDER        51°31.368'N   4°44.403'E    85.5 km 322°
    punt 3:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    85.5 km 141°
    punt 4:  GALDER        51°31.368'N   4°44.403'E    85.5 km 322°
    punt 5:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    85.5 km 141°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    65.1 km 325°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 11:27:22 UTC,  1004 m
    punt 1:  FORD GENK     niet gerond
    afbreekpunt: 51°17.287'N   5°03.718'E  @ 11:46:13 UTC, 1150 m : 13.9 km 44.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        13.9 km
Duur van de proef:        00:18:51
Gemiddelde snelheid:      44.4 km/h
Start hoogte:             332 m
Hoogte passeren start:    1004 m
Hoogte aan break-punt:    1150 m
Hoogteverlies over proef: -818 m
Totale score afstand:     13.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   25.1 km
Been 1:   39.3 km
Been 2:   25.1 km
Totaal:   89.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:06:09 UTC
    einde: 14:17:39 UTC
    duur:  03:11:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     332 m @ 11:09:16 UTC
    hoog punt:    1466 m @ 13:12:28 UTC
    hoogtewinst:  1134 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:46:14  bearing 42.9°
    Tweede punt: 12:45:39  bearing 6.0°
    Totale hoek: -37.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5398

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs