CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1566,8 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 434.8 km Score: 1566,8 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na de infietsdag de inwandeldag vandaag de invliegdag. Werd tijd om eens te vliegen. Al kwam achteraf gezien de dag iets te traag op gang. Na de briefing vleugels eraan, maar voor dit kon eerst nog enkele andere baken buiten zetten. Dan een praatje slaag, gevlog pas laat in de rij en pas in de lucht om 13u20, terwijl het er al heel goed uit zag. Water maar gelaten voor wat het was al had ik daar al snel spijt van. Stijgen was goed en inderdaad met dit warm weer gaat de basis hier hoog. Eerst even tot net in de morienne maar toch maar terug gedraaid, de verschillende lagen van wolken kreeg ik niet direct zicht op. Retour via teta amount en iets voor st crepin was de goesting voor hoge bergen groter dan voor parcour en consoorten. Dus terug naar het noorden en deze zeer wel verder in de moriennen. Terug gedraaid net voor het nieuwe stuk luchtruim aan de Gran Paradis wacht echt gigantische in de weg lag. De Morienne ging lekker. We huisbasin ging vandaag koken (Table d'hôte) en ik werd verwacht om 19u30, lang vliegen zat er dus niet in. Op het einde dus maar vroegtijding terug gedraaid. Maar het uitzicht maakt de minder kilometer meer dan goed! Al bij al fijne dag met hoge basis, en de les is duidelijk volgende dagen vroeger op pad.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-07-24-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-07-24-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:04:56
Duurvlucht     : 04:58:02
Vrije vlucht   :  434.8 km
Fasttrack      :  114.2 kmh
Driehoek       :  199.0 km
Hoogtewinst    : 2437.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.209'N   6°36.837'E
    tijd: 11:20:18 UTC
    alti: 1065 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.720'N   6°37.948'E =  28° 3.2 km van vertrek
    tijd: 11:27:12 UTC
    alti: 2012 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.226'N   6°36.632'E = 277° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:25:14 UTC
    alti: 1080 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:04:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.014'N   6°37.296'E  @ 11:29:40 UTC,  1839 m
    punt 1:  45°11.532'N   6°55.103'E  @ 12:49:06 UTC,  3892 m
    punt 2:  44°50.754'N   6°32.182'E  @ 13:14:39 UTC,  2911 m
    punt 3:  45°25.601'N   7°07.301'E  @ 14:13:44 UTC,  3825 m
    punt 4:  44°11.814'N   6°31.390'E  @ 15:37:19 UTC,  2698 m
    punt 5:  44°29.715'N   6°23.428'E  @ 15:54:52 UTC,  2602 m
    Finish:  44°21.927'N   6°48.386'E  @ 16:11:21 UTC,  2736 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   91.1 km  15° @  68.8 km/h
    been 2:   48.9 km 218° @ 114.7 km/h
    been 3:   79.3 km  35° @  80.5 km/h
    been 4:  144.6 km 199° @ 103.8 km/h
    been 5:   34.8 km 342° @ 119.0 km/h
    been 6:   36.1 km 113° @ 131.5 km/h
Afgelegde afstand:                   434.8 km
Duur:                                04:41:41
Gemiddelde snelheid:                 92.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.5 km
Starthoogte:                         1841.0 m
Finishhoogte:                        2736.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -895 m
Totale score afstand:                434.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°22.121'N   6°59.053'E =  15° 113.0 km van vertrek
    tijd:    14:20:22 UTC
    alti:    3883 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.719'N   6°31.813'E = 278° 6.7 km van vertrek
    tijd:    16:20:23 UTC
    alti:    1740 m
Grootste afstand in 2 uur: 228.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   114.2 km/h
Hoogteverlies:             2143 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 466.7 km  GELDIG
    vertrek: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E
    punt 1:  REUVER     51°17.039'N   6°04.879'E    78.6 km  99°
    punt 2:  SCHLEIDE   50°31.089'N   6°28.310'E    89.5 km 162°
    punt 3:  LIBRAMON   49°54.779'N   5°21.119'E   104.5 km 230°
    punt 4:  WASSEIGE   50°37.079'N   4°59.589'E    82.5 km 342°
    punt 5:  WINTERSL   50°59.200'N   5°28.699'E    53.4 km  40°
    finish:  WEELDE A   51°24.049'N   4°58.130'E    58.2 km 323°
    landing: NO_NAME     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2012 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.7 km
Been 1:   87.6 km
Been 2:   55.7 km
Totaal:  199.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:27:12 UTC
    einde: 16:25:14 UTC
    duur:  04:58:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1773 m @ 11:30:26 UTC
    hoog punt:    4210 m @ 14:04:38 UTC
    hoogtewinst:  2437 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8043

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs