CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

23-07-2022 -- Daniel GOYVAERTS & EDDY VAN GOSSUM -- 208,3 punten

Database gegevens:

Datum: 23-07-2022 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin Astir Trainer FG Immatriculatie: OO-YTW
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Daniel GOYVAERTS Club: DAC
Hoogtewinst: 958 m Score: 208,3 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: EDDY VAN GOSSUM
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vluchtje met Eddy Van Gossum.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen Climb-Out sector Tessenderlo en sector Engsbergen actief Golf 1 en 2 actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-23-LXV-1AX-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 23-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 23-07-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   23/07/2022
Piloot:         DANIEL GOYVAERTS
Zweefvliegtuig: OO-YTW
Toestel type:   TWIN AST.II    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 1ax
Logger file:    2022-07-23-LXV-1AX-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:53:16
Duurvlucht     : 02:52:41
Vrije vlucht   :   21.2 km
Fasttrack      :   22.3 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.340'N   5°04.023'E
    tijd: 13:47:04 UTC
    alti: -27 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.955'N   5°03.360'E = 227° 1.1 km van vertrek
    tijd: 13:47:39 UTC
    alti: 400 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.274'N   5°03.958'E = 212° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:40:20 UTC
    alti: -20 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 02:53:16
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  50°58.041'N   5°02.698'E  @ 14:05:33 UTC,   794 m
    Finish:  51°06.550'N   5°14.765'E  @ 14:43:35 UTC,  1108 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.2 km  42° @  33.4 km/h
Afgelegde afstand:                   21.2 km
Duur:                                00:38:02
Gemiddelde snelheid:                 33.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.0 km
Starthoogte:                         388.0 m
Finishhoogte:                        1108.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -720 m
Totale score afstand:                21.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.408'N   5°05.029'E =  84° 1.2 km van vertrek
    tijd:    13:57:52 UTC
    alti:    962 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.703'N   5°05.195'E = 156° 3.3 km van vertrek
    tijd:    15:57:52 UTC
    alti:    935 m
Grootste afstand in 2 uur: 44.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    22.3 km/h
Hoogteverlies:             27 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:47:39 UTC
    einde: 16:40:20 UTC
    duur:  02:52:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     388 m @ 13:48:11 UTC
    hoog punt:    1346 m @ 14:33:01 UTC
    hoogtewinst:   958 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:05:48  bearing 79.5°
    Tweede punt: 14:41:11  bearing 64.4°
    Totale hoek: -15.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 432

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs