CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-07-2022 -- Bart LEYSEN -- 1726,9 punten

Database gegevens:

Datum: 27-07-2022 Type proef: VV
Toestel: ASW 20 Immatriculatie: D-9089
Handicapfactor: 110 Klasse: Open/Ren
Piloot: Bart LEYSEN Club: KAC
Afstand: 474.9 km Score: 1726,9 pt
Vertrekpunt: EDPA (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Vandaag Fun-flight. Op de planning een regatta race met de piloten van de KAC. Jonas wou zijn officiele 50km doen met Gunzenhauzen als keerpunt. Maar de proef nog wat verlengd omdat Bert met de kids in legoland zat. Als eerste gestart, en omdat lokaal wachten niet echt een sterke eigenschap is toch al maar wat verkennen richting legoland. Weeral knalweer, want voor de startlijn openging waren den duo en ik al 50km van huis en net op tijd terug om de start nog mee te pakken. Zeer amusante vlucht waar het eerste keerpunt Legoland op de Oldschool wijze gedraaid moest worden. Linkse vleugel op het keerpunt en foto nemen. Daarna Gunzenhauzen waarbij Jonas door het OPsyndroom buitenlande op Gunzenhauzen. Natuurlijk zoals het hoort op een officiele eerste 50k :). Bij terugkeren naar Aalen weer het goeie weer in maar de oplijning op de Alb deed niet wat het beloofde. Uiteindelijk veel geluk gehad dat de laatste bel hoog genoeg ging om Aalen binnen te zweven.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-27-LXV-JXV-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 27-07-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/07/2022
Piloot:         BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-9089
Toestel type:   ASW 20    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jxv
Logger file:    2022-07-27-LXV-JXV-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:35:55
Duurvlucht     : 05:31:24
Vrije vlucht   :  474.9 km
Fasttrack      :   95.4 kmh
Driehoek       :  203.8 km
Hoogtewinst    : 1167.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EDPA  Aalen Heidenheim        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 48°46.653'N  10°16.316'E
    tijd: 11:14:57 UTC
    alti: 548 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 48°44.622'N  10°16.891'E = 169° 3.8 km van vertrek
    tijd: 11:19:28 UTC
    alti: 1148 m
Landingspunt 
    pos.: 48°46.615'N  10°15.649'E = 265° 0.8 km van vertrek
    tijd: 16:50:52 UTC
    alti: 544 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:35:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  48°44.803'N  10°16.861'E  @ 11:19:51 UTC,  1164 m
    punt 1:  48°20.471'N  10°02.153'E  @ 11:54:41 UTC,  2068 m
    punt 2:  48°46.852'N  10°16.041'E  @ 12:33:01 UTC,  1815 m
    punt 3:  48°25.361'N  10°17.715'E  @ 12:52:48 UTC,  1343 m
    punt 4:  49°09.582'N  10°44.482'E  @ 14:05:54 UTC,  1507 m
    punt 5:  48°11.069'N   9°19.846'E  @ 15:34:30 UTC,  1687 m
    Finish:  48°46.578'N  10°16.725'E  @ 16:50:05 UTC,   635 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   48.6 km 202° @  83.7 km/h
    been 2:   51.8 km  19° @  81.1 km/h
    been 3:   39.9 km 177° @ 121.0 km/h
    been 4:   88.3 km  22° @  72.5 km/h
    been 5:  150.2 km 224° @ 101.7 km/h
    been 6:   96.1 km  46° @  76.3 km/h
Afgelegde afstand:                   474.9 km
Duur:                                05:30:14
Gemiddelde snelheid:                 86.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         1133.0 m
Finishhoogte:                        635.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          498 m
Totale score afstand:                474.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    48°45.779'N  10°38.618'E =  93° 27.4 km van vertrek
    tijd:    13:31:15 UTC
    alti:    1952 m
Finishpunt
    pos.:    48°11.289'N   9°24.323'E = 225° 91.6 km van vertrek
    tijd:    15:31:15 UTC
    alti:    1744 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.4 km/h
Hoogteverlies:             208 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 543.7 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07         51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    35.9 km 126°
    punt 2:  BORKENBERGE       51°46.750'N   7°17.120'E   151.2 km  64°
    punt 3:  BALKBRUG          52°36.200'N   6°24.400'E   109.6 km 327°
    punt 4:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E   168.9 km 223°
    punt 5:  KEIHEUVEL         51°10.852'N   5°13.245'E    48.0 km 135°
    finish:  WEELDE AERO       51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1148 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.1 km
Been 1:   89.7 km
Been 2:   57.1 km
Totaal:  203.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:19:28 UTC
    einde: 16:50:52 UTC
    duur:  05:31:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1044 m @ 13:59:43 UTC
    hoog punt:    2211 m @ 16:02:36 UTC
    hoogtewinst:  1167 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9113

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs