CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef31-07-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2753,2 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 31/07/2022
Piloot: DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type: LS 6 Klasse: 15M
Logger type: LX Navigation s/n: gt1
Logger file: 2022-07-31-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 07:25:32
Duurvlucht : 07:17:48
Vrije vlucht : 644.6 km
Fasttrack : 113.6 kmh
Opgegeven proef: 611.2 km
Driehoek : 202.7 km
Hoogtewinst : 1785.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 44°23.213'N 6°36.822'E
tijd: 09:51:35 UTC
alti: 1061 m
Ontkoppelpunt
pos.: 44°25.830'N 6°42.747'E = 58° 9.2 km van vertrek
tijd: 09:59:19 UTC
alti: 2201 m
Landingspunt
pos.: 44°23.224'N 6°36.635'E = 275° 0.2 km van vertrek
tijd: 17:17:07 UTC
alti: 1088 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:25:32
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 44°26.282'N 6°42.740'E @ 10:05:29 UTC, 2760 m
punt 1: 44°01.603'N 6°19.166'E @ 10:40:22 UTC, 2505 m
punt 2: 45°24.804'N 7°10.385'E @ 12:48:38 UTC, 3755 m
punt 3: 43°52.007'N 6°09.705'E @ 14:55:18 UTC, 2473 m
punt 4: 44°49.417'N 6°37.733'E @ 16:04:26 UTC, 2901 m
punt 5: 44°07.352'N 6°25.573'E @ 16:43:06 UTC, 2500 m
Finish: 44°25.253'N 6°41.038'E @ 17:06:19 UTC, 2221 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 55.4 km 215° @ 95.4 km/h
been 2: 168.3 km 23° @ 78.7 km/h
been 3: 189.7 km 205° @ 89.8 km/h
been 4: 112.7 km 19° @ 97.8 km/h
been 5: 79.6 km 192° @ 123.5 km/h
been 6: 39.0 km 32° @ 100.8 km/h
Afgelegde afstand: 644.6 km
Duur: 07:00:50
Gemiddelde snelheid: 91.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Starthoogte: 2201.0 m
Finishhoogte: 2221.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -20 m
Totale score afstand: 644.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 43°52.039'N 6°16.837'E = 205° 63.6 km van vertrek
tijd: 15:04:29 UTC
alti: 2700 m
Finishpunt
pos.: 44°25.357'N 6°39.034'E = 36° 4.9 km van vertrek
tijd: 17:04:30 UTC
alti: 2225 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 113.6 km/h
Hoogteverlies: 475 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 611.2 km GELDIG
vertrek: BARCELON 44°23.299'N 6°36.582'E
start: BARCELON 44°23.299'N 6°36.582'E
punt 1: COUPE S 44°03.215'N 6°19.716'E 43.5 km 211°
punt 2: LEVANNA 45°24.632'N 7°10.317'E 164.9 km 24°
punt 3: PUIMOISS 43°52.132'N 6°09.783'E 189.1 km 205°
punt 4: PEYRON T 44°46.482'N 6°37.299'E 107.1 km 20°
punt 5: CHEVAL B 44°07.482'N 6°25.599'E 73.9 km 192°
finish: BARCELON 44°23.299'N 6°36.582'E 32.7 km 26°
landing: BARCELON 44°23.299'N 6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BARCELON @ 10:13:40 UTC, 2832 m
punt 1: COUPE S @ 10:39:50 UTC, 2513 m : 43.5 km 99.6 km/h
punt 2: LEVANNA @ 12:48:32 UTC, 3748 m : 164.9 km 76.9 km/h
punt 3: PUIMOISS @ 14:55:18 UTC, 2473 m : 189.1 km 89.5 km/h
punt 4: PEYRON T @ 16:04:58 UTC, 3001 m : 107.1 km 92.2 km/h
punt 5: CHEVAL B @ 16:43:06 UTC, 2500 m : 73.9 km 116.2 km/h
finish: BARCELON @ 17:02:22 UTC, 2395 m : 32.7 km 102.0 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 611.2 km
Duur van de proef: 06:48:42
Gemiddelde snelheid: 89.7 km/h
Start hoogte: 2201 m
Hoogte passeren start: 2832 m
Hoogte passeren finish: 2395 m
Hoogteverlies over proef: -194 m
Totale score afstand: 611.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 56.8 km
Been 1: 89.2 km
Been 2: 56.8 km
Totaal: 202.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:59:19 UTC
einde: 17:17:07 UTC
duur: 07:17:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1996 m @ 15:00:49 UTC
hoog punt: 3781 m @ 16:08:10 UTC
hoogtewinst: 1785 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 15605
Jan DIELENS op 01-08-2022 om 09:12 Hoi Dries, het is daar heel mooi op die hoogte ;)
https://www.lvzc.be/charronline/2019/proef.php?id=1285
| |||||||||||||||||||||