CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2454,8 punten

Database gegevens:

Datum: 01-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 681.2 km Score: 2454,8 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na twee mooie vliegdagen vandaag even getwjfeld om te vliegen maar met de goede voorspelling toch maar vertrokken. Vlug vlug voor de start toch maar tegen mijn gewoonte in een proef erin, deze keer eerst naar het noorden. Na het laag puntje van gisteren in de Morienne was eigenlijk vandaag het enige doel om voor mezelf de Morienne te doen zonder oponthoud. Het was was drukker in de lijn dus uiteindelijk pas kunnen vertrekken na 12u. Initieel was de snelheid niet zo hoog maar de basis was hoog. De morienne, gehuld in blauw, ingedoken en dat werkte best ok. Qua timing begon het toen al er op te lijken dat de OP toch te klein ging zijn. De morienne werd enkel maar beter en even getwijfeld om naar nog eens een been te doen, maar er kwam ook Cu boven briancon. De basis ging er ook omhoog. Ik was dit verlof nog niets langs de Glacier Blanc geweest, dat dat was het volgende doel. Met 4500m ook eindelijk na al die jaren de optie om de bare de ecrin te ronden en de corridor te nemen op een presenteerblaadje. Paar keer ooit geprobeerd maar telkens terug gedraaid, nu dus niet. De OP ging toch te klein zijn en de jojo had ik al wel wat gedaan, dan maar voor mezelf "de uitdaging" om de OP te vliegen inclusief visit van de Pic de Bure. Vanaf de pic de bure stond er een zeer mooie straat die me perfect terug bracht aan Beyne. Eens terug by Tete Peyron (het OP keerpunt) zag het er zo mooi uit verder door dat ik toch nog maar ben door gevlogen. Idee op dat moment was om zowel de OP als een langere VV te doen. Na het laatste keerpunt gingen de punten van de OP of de VV toch ongeveer het zelfde zijn, dus de OP maar gelaten voor wat het was en nog geoptimaxted naar het noorden. De kilometers stopte te tellen toen ik nog op 4000m zat, maar het mooi uitzicht met de stillaan ondergaande zon bleef.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt en de corridors in de ecrin. R71 niet actief.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-01-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 01-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-01-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:19:04
Duurvlucht     : 07:12:26
Vrije vlucht   :  681.2 km
Fasttrack      :  127.7 kmh
Opgegeven proef:  489.0 km
Driehoek       :  333.5 km
Hoogtewinst    : 2449.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.209'N   6°36.833'E
    tijd: 10:13:53 UTC
    alti: 1071 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.545'N   6°38.921'E =  48° 3.7 km van vertrek
    tijd: 10:20:31 UTC
    alti: 1984 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.224'N   6°36.616'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:32:57 UTC
    alti: 1093 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:19:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°23.188'N   6°36.545'E  @ 10:30:14 UTC,  2722 m
    punt 1:  45°24.660'N   7°10.992'E  @ 12:10:02 UTC,  3938 m
    punt 2:  44°29.005'N   5°40.684'E  @ 13:33:11 UTC,  3392 m
    punt 3:  43°56.557'N   6°12.260'E  @ 14:02:13 UTC,  2281 m
    punt 4:  45°00.262'N   6°49.104'E  @ 15:23:17 UTC,  3925 m
    punt 5:  44°02.202'N   6°18.852'E  @ 16:16:08 UTC,  2628 m
    Finish:  44°39.462'N   6°56.880'E  @ 17:11:31 UTC,  3860 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  122.6 km  21° @  73.7 km/h
    been 2:  157.3 km 229° @ 113.5 km/h
    been 3:   73.3 km 145° @ 151.6 km/h
    been 4:  127.7 km  22° @  94.5 km/h
    been 5:  114.8 km 201° @ 130.3 km/h
    been 6:   85.5 km  36° @  92.7 km/h
Afgelegde afstand:                   681.2 km
Duur:                                06:41:17
Gemiddelde snelheid:                 101.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 40.1 km
Starthoogte:                         1968.0 m
Finishhoogte:                        3860.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1892 m
Totale score afstand:                681.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°16.737'N   7°03.565'E =  19° 105.2 km van vertrek
    tijd:    12:21:34 UTC
    alti:    4106 m
Finishpunt
    pos.:    44°13.816'N   6°32.070'E = 200° 18.5 km van vertrek
    tijd:    14:21:35 UTC
    alti:    2448 m
Grootste afstand in 2 uur: 255.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   127.7 km/h
Hoogteverlies:             1658 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 538.4 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    punt 1:  LEVANNA    45°24.632'N   7°10.317'E   122.0 km  21°
    punt 2:  BEYNES     43°58.132'N   6°14.867'E   176.2 km 205°
    punt 3:  PEYRON T   44°46.482'N   6°37.299'E    94.4 km  18°
    punt 4:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    73.9 km 192°
    punt 5:  MORGON     44°29.499'N   6°23.916'E    40.8 km 357°
    finish:  MTG L'AL   44°21.166'N   6°44.367'E    31.2 km 120°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BARCELON   @ 10:30:22 UTC,  2703 m
    punt 1:  LEVANNA    @ 12:08:30 UTC,  3871 m :  122.0 km   74.6 km/h
    punt 2:  BEYNES     @ 14:04:12 UTC,  2154 m :  176.2 km   91.4 km/h
    punt 3:  PEYRON T   @ 15:16:39 UTC,  3799 m :   94.4 km   78.2 km/h
    punt 4:  CHEVAL B   @ 16:15:36 UTC,  2650 m :   73.9 km   75.2 km/h
    punt 5:  MORGON     niet gerond
    afbreekpunt: 44°23.660'N   6°34.969'E  @ 17:27:43 UTC, 2120 m : 22.6 km 18.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        489.0 km
Duur van de proef:        06:57:21
Gemiddelde snelheid:      70.3 km/h
Start hoogte:             1968 m
Hoogte passeren start:    2703 m
Hoogte aan break-punt:    2120 m
Hoogteverlies over proef: -152 m
Totale score afstand:     489.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  146.3 km
Been 1:   93.4 km
Been 2:   93.8 km
Totaal:  333.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:31 UTC
    einde: 17:32:57 UTC
    duur:  07:12:26

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1968 m @ 10:20:51 UTC
    hoog punt:    4417 m @ 12:54:50 UTC
    hoogtewinst:  2449 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18474

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs