CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-08-2022 -- Tom CONINGS & RIK VANDEN BOER -- 1778,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 02/08/2022
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-08-02-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:58:50
Duurvlucht : 05:49:26
Vrije vlucht : 502.4 km
Fasttrack : 96.2 kmh
Opgegeven proef: 286.5 km
Driehoek : 263.0 km
Hoogtewinst : 1431.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.254'N 5°22.812'E
tijd: 10:20:41 UTC
alti: 6 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.054'N 5°20.430'E = 320° 4.3 km van vertrek
tijd: 10:25:09 UTC
alti: 620 m
Landingspunt
pos.: 50°58.239'N 5°22.663'E = 261° 0.2 km van vertrek
tijd: 16:19:31 UTC
alti: 21 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:58:50
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.960'N 5°22.261'E @ 10:30:35 UTC, 724 m
punt 1: 51°22.217'N 6°11.932'E @ 11:05:39 UTC, 920 m
punt 2: 50°10.897'N 6°51.906'E @ 12:59:36 UTC, 1769 m
punt 3: 50°46.887'N 6°20.610'E @ 13:48:14 UTC, 1478 m
punt 4: 50°31.724'N 6°30.492'E @ 14:06:31 UTC, 1362 m
punt 5: 50°23.732'N 7°05.778'E @ 14:37:26 UTC, 1779 m
Finish: 50°58.393'N 5°22.348'E @ 16:18:02 UTC, 170 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 73.3 km 52° @ 125.4 km/h
been 2: 140.3 km 160° @ 73.9 km/h
been 3: 76.3 km 331° @ 94.1 km/h
been 4: 30.4 km 157° @ 99.9 km/h
been 5: 44.3 km 109° @ 86.0 km/h
been 6: 137.7 km 299° @ 82.1 km/h
Afgelegde afstand: 502.4 km
Duur: 05:47:27
Gemiddelde snelheid: 86.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 739.0 m
Finishhoogte: 170.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 569 m
Totale score afstand: 502.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°21.631'N 6°44.770'E = 125° 118.1 km van vertrek
tijd: 12:48:59 UTC
alti: 1965 m
Finishpunt
pos.: 50°29.032'N 6°51.265'E = 117° 117.3 km van vertrek
tijd: 14:48:59 UTC
alti: 1674 m
Grootste afstand in 2 uur: 192.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 96.2 km/h
Hoogteverlies: 291 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 660.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 73.2 km 53°
punt 2: DAUN-SENHELD 50°10.700'N 6°51.830'E 139.4 km 161°
punt 3: LINNICH STN 50°59.070'N 6°16.570'E 98.9 km 335°
punt 4: ULMEN 50°12.410'N 6°58.270'E 99.5 km 150°
punt 5: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 193.8 km 314°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 55.7 km 149°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:30:50 UTC, 699 m
punt 1: VENLO AERO @ 11:06:18 UTC, 830 m : 72.7 km 123.1 km/h
punt 2: DAUN-SENHELD @ 12:59:22 UTC, 1746 m : 138.4 km 73.5 km/h
punt 3: LINNICH STN niet gerond
afbreekpunt: 50°46.892'N 6°20.630'E @ 13:48:13 UTC, 1474 m : 75.3 km 92.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 286.5 km
Duur van de proef: 03:17:23
Gemiddelde snelheid: 87.1 km/h
Start hoogte: 699 m
Hoogte passeren start: 699 m
Hoogte aan break-punt: 1474 m
Hoogteverlies over proef: -775 m
Totale score afstand: 286.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 73.6 km
Been 1: 94.6 km
Been 2: 94.7 km
Totaal: 263.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:30:05 UTC
einde: 16:19:31 UTC
duur: 05:49:26
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 661 m @ 10:31:05 UTC
hoog punt: 2092 m @ 13:04:40 UTC
hoogtewinst: 1431 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:02:53 bearing 64.9°
Tweede punt: 13:01:55 bearing 114.8°
Totale hoek: 50.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 11187
| |||||||||||||||||||||