CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2975,2 punten

Database gegevens:

Datum: 02-08-2022 Type proef: OP
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 660.5 km Score: 2975,2 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Samengevat: 2750km overland op 4 dagen, en eindelijk nog eens een 7 ervoor: 740km tegen 106kmu. Dan is het goed weer en fijn vliegen! Na al 3 zeer mooie vliegdagen met lekker weer vandaag de ls6 toch nog eens in de rij gezet (morgen dan maar de wandeling met de wederhelft). Idee was om gewoon wat rond te karren, al had ik net voor de start er toch nog vlug een proefje in gestoken, je weet maar nooit. Het eerste been ging zeer vlot dankzij een mooie wolkenstraat/convergetie?. Eens terug bij Barcelonette was de gemiddelde snelheid nog steeds 124kmu, dat ging lekker. De vooruitzichten waren goed. In de moriennen deze keer eens de noordelijke route heen genomen waar ik normaal meestel de route over charbonelle neem. Even draaien boven het punt waar ik 2 dagen geleden laag hing en door. Zonder veel problemen naar col carro en daar even getwijfeld om me toch eens te wagen aan de steek richting Aosta, maar het nieuwe vogelbeschermingluchtruim zat dik in te weg. Een van de volgende keren toch eens proberen de alternatieve graat te nemen, maar nu kost ik toch maar om nog wat te "trainen" in de morienne. De terugweg ging best goed, en het gemiddelde bleef rond de 110kmu, mijn proef ging te klein zijn. Dus maar bij het tweede keer Serre Montenier wat verder daar alsook bij de volgende 2 keerpunten. Het was immers lang geleden dat ik nog eens +700km had gevlogen. Mooi vliegdag om een zeer fijne vierluik af te sluiten. Nu dringend eens de fotos updaten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-02-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-08-2022



IGC File gegevens:

124 Logger interval groter dan limiet van 10 s

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-02-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:33:52
Duurvlucht     : 07:25:28
Vrije vlucht   :  738.7 km
Fasttrack      :  127.0 kmh
Opgegeven proef:  660.5 km
Driehoek       :  130.0 km
Hoogtewinst    : 2204.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.208'N   6°36.833'E
    tijd: 10:15:12 UTC
    alti: 1082 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.057'N   6°41.124'E =  59° 6.6 km van vertrek
    tijd: 10:23:36 UTC
    alti: 2102 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.225'N   6°36.624'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:49:04 UTC
    alti: 1089 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:33:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.884'N   6°40.115'E  @ 10:34:15 UTC,  3630 m
    punt 1:  43°53.302'N   6°15.505'E  @ 11:08:19 UTC,  2905 m
    punt 2:  45°24.787'N   7°10.399'E  @ 13:00:48 UTC,  3898 m
    punt 3:  43°51.681'N   6°10.422'E  @ 14:33:01 UTC,  2746 m
    punt 4:  44°57.475'N   6°44.320'E  @ 16:01:20 UTC,  4012 m
    punt 5:  44°06.341'N   6°21.900'E  @ 16:50:31 UTC,  2807 m
    Finish:  44°35.782'N   6°48.659'E  @ 17:31:57 UTC,  3197 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   70.3 km 208° @ 123.8 km/h
    been 2:  184.3 km  23° @  98.3 km/h
    been 3:  189.8 km 205° @ 123.5 km/h
    been 4:  129.9 km  20° @  88.2 km/h
    been 5:   99.3 km 197° @ 121.1 km/h
    been 6:   65.1 km  33° @  94.3 km/h
Afgelegde afstand:                   738.7 km
Duur:                                06:57:42
Gemiddelde snelheid:                 106.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 28.1 km
Starthoogte:                         2097.0 m
Finishhoogte:                        3197.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1100 m
Totale score afstand:                738.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°21.959'N   7°00.240'E =  16° 113.1 km van vertrek
    tijd:    12:55:41 UTC
    alti:    3990 m
Finishpunt
    pos.:    44°15.341'N   6°28.588'E = 217° 18.2 km van vertrek
    tijd:    14:55:42 UTC
    alti:    2467 m
Grootste afstand in 2 uur: 254.1 km
Beste snelheid in 2 uur:   127.0 km/h
Hoogteverlies:             1523 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 660.5 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   GRD BERA   44°26.950'N   6°39.599'E
    punt 1:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E    69.8 km 207°
    punt 2:  LEVANNA    45°24.632'N   7°10.317'E   183.7 km  23°
    punt 3:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E   183.7 km 203°
    punt 4:  MOURIARE   44°47.715'N   6°38.915'E   105.2 km  17°
    punt 5:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    76.6 km 193°
    finish:  JAUSIER    44°25.450'N   6°44.083'E    41.4 km  36°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GRD BERA   @ 10:34:46 UTC,  3574 m
    punt 1:  MONTDENI   @ 11:08:19 UTC,  2905 m :   69.8 km  124.9 km/h
    punt 2:  LEVANNA    @ 13:01:04 UTC,  3927 m :  183.7 km   97.8 km/h
    punt 3:  MONTDENI   @ 14:31:26 UTC,  2837 m :  183.7 km  122.0 km/h
    punt 4:  MOURIARE   @ 15:55:14 UTC,  3907 m :  105.2 km   75.3 km/h
    punt 5:  CHEVAL B   @ 16:49:41 UTC,  2816 m :   76.6 km   84.4 km/h
    finish:  JAUSIER    @ 17:15:26 UTC,  2671 m :   41.4 km   96.4 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        660.5 km
Duur van de proef:        06:40:40
Gemiddelde snelheid:      98.9 km/h
Start hoogte:             2097 m
Hoogte passeren start:    3574 m
Hoogte passeren finish:   2671 m
Hoogteverlies over proef: -574 m
Totale score afstand:     660.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   36.4 km
Been 1:   36.4 km
Been 2:   57.1 km
Totaal:  130.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:23:36 UTC
    einde: 17:49:04 UTC
    duur:  07:25:28

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2097 m @ 10:24:26 UTC
    hoog punt:    4301 m @ 15:56:54 UTC
    hoogtewinst:  2204 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Logger interval groter dan limiet van   10 s
Rekentijd 17792

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs