CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2022 -- Daniel GOYVAERTS -- 773,5 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 4 Immatriculatie: OO-YMO
Handicapfactor: 104 Klasse: Standaard
Piloot: Daniel GOYVAERTS Club: DAC
Afstand: 201.1 km Score: 773,5 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Schaffen Climb-Out sector Tessenderlo en sector Engsbergen actief. Golf 1 en 2 actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-06-LXV-1AX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2022



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2022
Piloot:         DANIEL GOYVAERTS
Zweefvliegtuig: OO-YMO
Toestel type:   LS 4    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 1ax
Logger file:    2022-08-06-LXV-1AX-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:00:41
Duurvlucht     : 05:00:04
Vrije vlucht   :  201.1 km
Fasttrack      :   56.4 kmh
Driehoek       :  164.2 km
Hoogtewinst    : 1539.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.068'N   5°03.362'E
    tijd: 10:04:40 UTC
    alti: -94 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.362'N   5°03.795'E =  43° 0.7 km van vertrek
    tijd: 10:05:17 UTC
    alti: 337 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.227'N   5°03.810'E =  61° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:05:21 UTC
    alti: -89 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:00:41
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°00.362'N   5°03.795'E  @ 10:05:17 UTC,   337 m
    punt 1:  50°59.011'N   5°32.506'E  @ 11:01:01 UTC,  1206 m
    punt 2:  51°07.034'N   5°44.898'E  @ 11:59:46 UTC,  1257 m
    punt 3:  50°57.982'N   5°24.802'E  @ 12:37:41 UTC,  1648 m
    punt 4:  51°27.616'N   5°03.451'E  @ 13:49:50 UTC,  1117 m
    punt 5:  51°09.566'N   5°13.979'E  @ 14:31:02 UTC,   906 m
    Finish:  51°00.028'N   5°02.991'E  @ 15:04:37 UTC,    13 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   33.7 km  94° @  36.3 km/h
    been 2:   20.8 km  44° @  21.2 km/h
    been 3:   28.9 km 235° @  45.7 km/h
    been 4:   60.3 km 336° @  50.2 km/h
    been 5:   35.6 km 160° @  51.9 km/h
    been 6:   21.9 km 216° @  39.0 km/h
Afgelegde afstand:                   201.1 km
Duur:                                04:59:20
Gemiddelde snelheid:                 40.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         337.0 m
Finishhoogte:                        13.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          324 m
Totale score afstand:                201.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.820'N   5°34.839'E =  82° 37.2 km van vertrek
    tijd:    12:26:51 UTC
    alti:    1532 m
Finishpunt
    pos.:    51°07.888'N   5°11.005'E =  32° 17.0 km van vertrek
    tijd:    14:26:51 UTC
    alti:    987 m
Grootste afstand in 2 uur: 112.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    56.4 km/h
Hoogteverlies:             545 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   64.7 km
Been 1:   51.1 km
Been 2:   48.3 km
Totaal:  164.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:05:17 UTC
    einde: 15:05:21 UTC
    duur:  05:00:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     244 m @ 10:06:38 UTC
    hoog punt:    1783 m @ 13:21:24 UTC
    hoogtewinst:  1539 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:37:43  bearing 83.3°
    Tweede punt: 13:50:15  bearing 32.4°
    Totale hoek: -50.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3766

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs