CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef06-08-2022 -- Ivo DE SCHEPPER -- 1628,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 06/08/2022
Piloot: IVO DE SCHEPPER
Zweefvliegtuig: D-KJNU
Toestel type: DISCUS 2 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: esn
Logger file: 2022-08-06-LXV-ESN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:05:24
Duurvlucht : 06:01:45
Vrije vlucht : 439.6 km
Fasttrack : 98.7 kmh
Opgegeven proef: 203.6 km
Driehoek : 318.8 km
Hoogtewinst : 1303.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.575'N 4°57.099'E
tijd: 09:55:25 UTC
alti: -106 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°25.776'N 5°00.095'E = 40° 5.4 km van vertrek
tijd: 09:59:04 UTC
alti: 539 m
Landingspunt
pos.: 51°23.539'N 4°56.982'E = 244° 0.2 km van vertrek
tijd: 16:00:49 UTC
alti: -91 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 06:05:24
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°24.358'N 4°59.660'E @ 10:07:37 UTC, 620 m
punt 1: 52°02.393'N 6°05.540'E @ 11:54:19 UTC, 1277 m
punt 2: 51°21.577'N 4°57.228'E @ 13:10:00 UTC, 1564 m
punt 3: 50°59.154'N 5°35.967'E @ 13:47:59 UTC, 1751 m
punt 4: 51°34.978'N 4°43.725'E @ 15:10:22 UTC, 1512 m
punt 5: 51°12.342'N 5°05.471'E @ 15:39:02 UTC, 1378 m
Finish: 51°25.780'N 4°57.789'E @ 15:54:03 UTC, 560 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 103.6 km 47° @ 58.3 km/h
been 2: 109.2 km 226° @ 86.6 km/h
been 3: 61.4 km 132° @ 97.0 km/h
been 4: 90.0 km 318° @ 65.6 km/h
been 5: 49.0 km 149° @ 102.5 km/h
been 6: 26.5 km 340° @ 105.8 km/h
Afgelegde afstand: 439.6 km
Duur: 05:46:26
Gemiddelde snelheid: 76.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Starthoogte: 496.0 m
Finishhoogte: 560.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -64 m
Totale score afstand: 439.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°53.978'N 5°39.851'E = 41° 74.9 km van vertrek
tijd: 11:39:38 UTC
alti: 1485 m
Finishpunt
pos.: 50°59.211'N 5°28.079'E = 141° 57.8 km van vertrek
tijd: 13:39:38 UTC
alti: 1573 m
Grootste afstand in 2 uur: 197.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 98.7 km/h
Hoogteverlies: -88 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 203.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: POPPEL 51°26.870'N 5°02.630'E
punt 1: ELLECOM 52°02.200'N 6°05.500'E 97.6 km 47°
finish: WEELDE AB 51°23.650'N 4°57.550'E 106.0 km 228°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: POPPEL @ 10:20:25 UTC, 813 m
punt 1: ELLECOM @ 11:54:13 UTC, 1287 m : 97.6 km 62.4 km/h
finish: WEELDE AB @ 13:09:24 UTC, 1475 m : 106.0 km 84.6 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 203.6 km
Duur van de proef: 02:48:59
Gemiddelde snelheid: 72.3 km/h
Start hoogte: 496 m
Hoogte passeren start: 813 m
Hoogte passeren finish: 1475 m
Hoogteverlies over proef: -979 m
Totale score afstand: 203.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 122.4 km
Been 1: 89.8 km
Been 2: 106.6 km
Totaal: 318.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:59:04 UTC
einde: 16:00:49 UTC
duur: 06:01:45
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 496 m @ 09:59:55 UTC
hoog punt: 1799 m @ 13:11:57 UTC
hoogtewinst: 1303 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:47:50 bearing 82.8°
Tweede punt: 15:10:25 bearing 12.5°
Totale hoek: -70.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7706
| |||||||||||||||||||||