CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef06-08-2022 -- Bert VAN EYKEN -- 3274,1 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 06/08/2022
Piloot: BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type: VENTUS CT 17.6M Klasse: 18M
Logger type: Press Finish Electronics s/n: 036
Logger file: 2022-08-06-PFE-036-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 458
SAMENVATTING
Vluchttijd : 10:36:00
Duurvlucht : 09:39:44
Vrije vlucht : 941.3 km
Fasttrack : 125.4 kmh
Driehoek : 488.6 km
Hoogtewinst : 1737.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBDT Diest BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°00.074'N 5°03.381'E
tijd: 08:47:14 UTC
alti: -75 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.373'N 5°04.206'E = 60° 1.1 km van vertrek
tijd: 08:48:03 UTC
alti: 348 m
Landingspunt
pos.: 51°00.256'N 5°03.944'E = 63° 0.7 km van vertrek
tijd: 19:23:14 UTC
alti: -66 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 10:36:00
Motorgebruik
aantal keren: 3
totale motortijd: 23.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°02.482'N 5°07.357'E @ 08:51:54 UTC, 531 m
punt 1: 51°15.118'N 5°19.487'E @ 09:13:43 UTC, 525 m
punt 2: 52°01.407'N 11°21.914'E @ 13:33:10 UTC, 1816 m
punt 3: 51°00.879'N 6°35.208'E @ 16:54:41 UTC, 1772 m
punt 4: 50°37.039'N 6°26.496'E @ 17:19:39 UTC, 1623 m
punt 5: 51°06.646'N 6°47.159'E @ 18:07:32 UTC, 1014 m
Finish: 50°52.254'N 6°32.535'E @ 18:31:38 UTC, 199 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 27.4 km 31° @ 75.3 km/h
been 2: 426.8 km 76° @ 98.7 km/h
been 3: 350.1 km 253° @ 104.2 km/h
been 4: 45.4 km 193° @ 109.0 km/h
been 5: 60.0 km 24° @ 75.2 km/h
been 6: 31.7 km 213° @ 78.9 km/h
Afgelegde afstand: 941.3 km
Duur: 09:39:44
Gemiddelde snelheid: 97.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 105.4 km
Starthoogte: 531.0 m
Finishhoogte: 199.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 332 m
Totale score afstand: 941.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°46.282'N 8°07.427'E = 67° 230.1 km van vertrek
tijd: 11:43:58 UTC
alti: 1654 m
Finishpunt
pos.: 52°01.940'N 10°59.129'E = 72° 427.1 km van vertrek
tijd: 13:43:59 UTC
alti: 1566 m
Grootste afstand in 2 uur: 250.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 125.4 km/h
Hoogteverlies: 88 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1004.3 km GELDIG
vertrek: TAKE OFF DIEST SCHAFFEN 51°00.250'N 5°03.950'E
start: START HOOGSTRATEN 51°24.333'N 4°45.983'E
punt 1: TURN01 MONTABAUR 50°25.433'N 7°49.800'E 241.5 km 116°
punt 2: TURN02 KULMBACH 50°08.100'N 11°27.550'E 260.6 km 96°
punt 3: TURN03 MONTABAUR 50°25.433'N 7°49.800'E 260.6 km 278°
finish: FINISH HOOGSTRATEN 51°24.333'N 4°45.983'E 241.5 km 298°
landing: LANDING DIEST SCHAFFEN 51°00.250'N 5°03.950'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 531 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 136.8 km
Been 1: 214.9 km
Been 2: 136.8 km
Totaal: 488.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 08:51:54 UTC
einde: 18:31:38 UTC
duur: 09:39:44
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 304 m @ 08:57:29 UTC
hoog punt: 2041 m @ 15:12:27 UTC
hoogtewinst: 1737 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:13:45 bearing 56.1°
Tweede punt: 17:19:39 bearing 102.2°
Totale hoek: 46.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 41246
| |||||||||||||||||||||