CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2022 -- Hugo MERTENS & TOM SEGERS -- 2822,1 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2022 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo MERTENS Club: ALB
Afstand: 637.8 km Score: 2822,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: TOM SEGERS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder in NL - Transponder met code en uitluisteren Langen Radar in TMZ Niederreihn, Münster en Dortmund. Clearance gevraagd en gewacht tot we door mochten voor TMA/CTR Beek

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-06-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2022
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2022-08-06-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:00:31
Duurvlucht     : 06:51:25
Vrije vlucht   :  642.6 km
Fasttrack      :  109.7 kmh
Opgegeven proef:  637.8 km
Driehoek       :  453.9 km
Hoogtewinst    : 1374.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.166'E
    tijd: 10:21:00 UTC
    alti: -83 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.829'N   5°24.656'E =  69° 3.1 km van vertrek
    tijd: 10:26:22 UTC
    alti: 530 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.226'N   5°22.737'E =  92° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:21:31 UTC
    alti: -63 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 07:00:31
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.595'N   5°21.951'E  @ 10:32:30 UTC,   960 m
    punt 1:  52°02.697'N   8°08.953'E  @ 13:00:25 UTC,   891 m
    punt 2:  51°23.714'N   8°09.166'E  @ 13:42:11 UTC,  1537 m
    punt 3:  50°47.911'N   6°04.088'E  @ 15:20:08 UTC,  1564 m
    punt 4:  50°54.794'N   5°19.283'E  @ 15:55:18 UTC,   994 m
    punt 5:  51°26.963'N   4°55.469'E  @ 16:46:29 UTC,  1026 m
    Finish:  50°58.264'N   5°23.066'E  @ 17:19:31 UTC,    38 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  227.8 km  57° @  92.4 km/h
    been 2:   72.3 km 180° @ 103.8 km/h
    been 3:  160.4 km 246° @  98.3 km/h
    been 4:   54.1 km 284° @  92.3 km/h
    been 5:   65.8 km 335° @  77.1 km/h
    been 6:   62.2 km 149° @ 112.9 km/h
Afgelegde afstand:                   642.6 km
Duur:                                06:47:01
Gemiddelde snelheid:                 94.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         988.0 m
Finishhoogte:                        38.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          950 m
Totale score afstand:                642.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°01.201'N   8°10.780'E =  58° 227.4 km van vertrek
    tijd:    13:05:27 UTC
    alti:    1742 m
Finishpunt
    pos.:    50°49.657'N   6°12.809'E = 105° 61.5 km van vertrek
    tijd:    15:05:27 UTC
    alti:    1234 m
Grootste afstand in 2 uur: 219.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.7 km/h
Hoogteverlies:             508 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 637.8 km  GELDIG
    vertrek:                         0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT         50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  VERSMOLD               52°02.600'N   8°08.800'E   226.5 km  57°
    punt 2:  OEVENTROP-RUHRWIESEN   51°23.770'N   8°08.870'E    72.0 km 180°
    punt 3:  ESCHWEILER             50°50.440'N   6°19.910'E   141.4 km 245°
    punt 4:  HASSELT AFRIT          50°54.950'N   5°19.420'E    71.4 km 277°
    punt 5:  BAARLE-NASSAU          51°26.780'N   4°55.870'E    65.1 km 335°
    finish:  HASSELT KIEWIT         50°58.200'N   5°22.500'E    61.4 km 150°
    landing:                         0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT         @ 10:33:10 UTC,   898 m
    punt 1:  VERSMOLD               @ 13:00:24 UTC,   893 m :  226.5 km   92.3 km/h
    punt 2:  OEVENTROP-RUHRWIESEN   @ 13:42:13 UTC,  1534 m :   72.0 km  103.3 km/h
    punt 3:  ESCHWEILER             @ 15:01:33 UTC,  1273 m :  141.4 km  106.9 km/h
    punt 4:  HASSELT AFRIT          @ 15:55:20 UTC,   995 m :   71.4 km   79.7 km/h
    punt 5:  BAARLE-NASSAU          @ 16:46:24 UTC,  1026 m :   65.1 km   76.5 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT         @ 17:19:21 UTC,   -20 m :   61.4 km  111.8 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        637.8 km
Duur van de proef:        06:46:11
Gemiddelde snelheid:      94.2 km/h
Start hoogte:             882 m
Hoogte passeren start:    898 m
Hoogte passeren finish:   -20 m
Hoogteverlies over proef: 902 m
Totale score afstand:     637.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  130.2 km
Been 1:  127.1 km
Been 2:  196.7 km
Totaal:  453.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:06 UTC
    einde: 17:21:31 UTC
    duur:  06:51:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     585 m @ 10:50:21 UTC
    hoog punt:    1959 m @ 16:20:18 UTC
    hoogtewinst:  1374 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:20:10  bearing 95.3°
    Tweede punt: 16:47:25  bearing 25.8°
    Totale hoek: -69.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 24115

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs