CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 1544,1 punten

Database gegevens:

Datum: 07-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 428.5 km Score: 1544,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na 4 dagen zonder vliegen maar wel regen, uitgeregend worden op een boot, en wat zitten niksen was het vandaag toch tijd om te vliegen (als het enigsinds kon). Na de briefing vleugels er vlug aan want we hadden afgebouwd voor de zekerheid. Het noorden zou dicht zitten en ook vroeger dicht trekken, het plan was dus om eerst naar het noorde te gaan en te zien hoe ver het ging. Bij col de Vars ging het nog naar 3600m, daarna ging de basis naar onder waardoor het mooie vliegen was naast de wolk. Tot Plampinet ging nog, de Morienne leek mij onbegonnen werk. Dan maar over la casette en kijken wat er in de Ecrins viel te beleven. Maar eest nog even zicht op galibier en col lotaret om zo langs de achterkant naar de glacier blanche te gaan, deze corridor had ik nog niet gedaan. Aan de glacier droog de helling niet echt dus doorsteken langs de bar de ecrin zat er niet in. Eens in de ecrin nog even in de corridor naar het noorden proberen te gaan "als training" en voor het uitzicht natuurlijk. Bart en Natalie waren aan het wandelen aan de Pic de bure, vandaar was dat de volgende halte. Eens voorbij Aspre en Serre was de inspiratie wat op. Cedric proberen te vinden, klein stukje samen gevlogen en dan maar gaan landen (het ging vandaar niet om de kilometers). Bij nog eens gevlogen te hebben.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens hoe noemen ze dat, het protocol om door de ecrins te gaan door de corridors.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-07-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 07-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-07-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:15:18
Duurvlucht     : 05:08:21
Vrije vlucht   :  428.5 km
Fasttrack      :  113.1 kmh
Driehoek       :  272.8 km
Hoogtewinst    : 1703.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.213'N   6°36.832'E
    tijd: 10:29:55 UTC
    alti: 1083 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.742'N   6°39.098'E =  47° 4.1 km van vertrek
    tijd: 10:36:52 UTC
    alti: 2049 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.224'N   6°36.667'E = 275° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:45:13 UTC
    alti: 1103 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:15:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°24.638'N   6°39.122'E  @ 10:37:00 UTC,  2052 m
    punt 1:  45°00.300'N   6°42.144'E  @ 11:32:57 UTC,  3299 m
    punt 2:  44°23.568'N   5°39.437'E  @ 12:57:24 UTC,  2789 m
    punt 3:  44°08.714'N   6°29.437'E  @ 13:46:08 UTC,  2889 m
    punt 4:  44°39.890'N   6°25.800'E  @ 14:16:56 UTC,  2928 m
    punt 5:  44°06.991'N   6°24.133'E  @ 14:47:08 UTC,  2846 m
    Finish:  44°34.915'N   6°52.752'E  @ 15:23:06 UTC,  3209 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.2 km   3° @  71.0 km/h
    been 2:  107.2 km 231° @  76.2 km/h
    been 3:   72.0 km 112° @  88.6 km/h
    been 4:   57.9 km 355° @ 112.9 km/h
    been 5:   61.0 km 182° @ 121.1 km/h
    been 6:   64.2 km  36° @ 107.1 km/h
Afgelegde afstand:                   428.5 km
Duur:                                04:46:06
Gemiddelde snelheid:                 89.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 30.3 km
Starthoogte:                         2049.0 m
Finishhoogte:                        3209.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1160 m
Totale score afstand:                428.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°15.769'N   6°29.201'E = 216° 17.1 km van vertrek
    tijd:    13:34:57 UTC
    alti:    2996 m
Finishpunt
    pos.:    44°20.912'N   6°41.264'E = 126° 7.3 km van vertrek
    tijd:    15:34:57 UTC
    alti:    2225 m
Grootste afstand in 2 uur: 226.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.1 km/h
Hoogteverlies:             771 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 660.5 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   GRD BERA   44°26.950'N   6°39.599'E
    punt 1:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E    69.8 km 207°
    punt 2:  LEVANNA    45°24.632'N   7°10.317'E   183.7 km  23°
    punt 3:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E   183.7 km 203°
    punt 4:  MOURIARE   44°47.715'N   6°38.915'E   105.2 km  17°
    punt 5:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    76.6 km 193°
    finish:  JAUSIER    44°25.450'N   6°44.083'E    41.4 km  36°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GRD BERA   @ 12:01:36 UTC,  3266 m
    punt 1:  MONTDENI   niet gerond
    afbreekpunt: 44°06.991'N   6°24.133'E  @ 14:47:08 UTC, 2846 m : 42.3 km 15.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        42.3 km
Duur van de proef:        02:45:32
Gemiddelde snelheid:      15.3 km/h
Start hoogte:             1946 m
Hoogte passeren start:    3266 m
Hoogte aan break-punt:    2846 m
Hoogteverlies over proef: -900 m
Totale score afstand:     42.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   96.4 km
Been 1:   76.4 km
Been 2:  100.0 km
Totaal:  272.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:36:52 UTC
    einde: 15:45:13 UTC
    duur:  05:08:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1946 m @ 10:38:50 UTC
    hoog punt:    3649 m @ 11:16:10 UTC
    hoogtewinst:  1703 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8829

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs