CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-07-2022 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1471,1 punten

Database gegevens:

Datum: 22-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 448.7 km Score: 1471,1 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Trainingsweek WK Szeged

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing WK Szeged

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-22-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/07/2022
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2022-07-22-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:01:11
Duurvlucht     : 04:55:12
Vrije vlucht   :  448.7 km
Fasttrack      :  133.1 kmh
Opgegeven proef:  115.1 km
Driehoek       :  112.2 km
Hoogtewinst    : 2203.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.666'N  20°05.663'E
    tijd: 10:48:17 UTC
    alti: 51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°15.569'N  20°03.009'E = 296° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:54:16 UTC
    alti: 673 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.978'N  20°05.581'E = 350° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:49:28 UTC
    alti: 69 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:01:11
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°14.148'N  20°04.072'E  @ 10:55:43 UTC,   557 m
    punt 1:  46°25.233'N  19°28.147'E  @ 12:04:32 UTC,  1445 m
    punt 2:  46°15.182'N  19°02.570'E  @ 12:30:21 UTC,   917 m
    punt 3:  46°14.448'N  20°04.021'E  @ 13:15:01 UTC,   999 m
    punt 4:  46°11.482'N  18°16.913'E  @ 14:42:51 UTC,  1286 m
    punt 5:  46°19.700'N  19°52.321'E  @ 15:40:22 UTC,   955 m
    Finish:  46°14.146'N  20°05.733'E  @ 15:48:25 UTC,   143 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.5 km 294° @  44.0 km/h
    been 2:   37.7 km 241° @  87.7 km/h
    been 3:   79.0 km  91° @ 106.1 km/h
    been 4:  137.8 km 268° @  94.2 km/h
    been 5:  123.5 km  82° @ 128.9 km/h
    been 6:   20.1 km 121° @ 149.6 km/h
Afgelegde afstand:                   448.7 km
Duur:                                04:52:42
Gemiddelde snelheid:                 92.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         539.0 m
Finishhoogte:                        143.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          396 m
Totale score afstand:                448.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°14.125'N  19°56.867'E = 265° 11.4 km van vertrek
    tijd:    13:44:13 UTC
    alti:    1575 m
Finishpunt
    pos.:    46°19.189'N  20°03.250'E = 340° 8.9 km van vertrek
    tijd:    15:44:13 UTC
    alti:    443 m
Grootste afstand in 2 uur: 266.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   133.1 km/h
Hoogteverlies:             1132 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 358.8 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  195VEMEND           46°09.217'N  18°36.567'E   106.8 km 265°
    punt 2:  050ENYING           46°55.367'N  18°15.617'E    89.6 km 343°
    punt 3:  053FADD             46°27.883'N  18°49.650'E    66.9 km 139°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    95.5 km  99°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 13:42:38 UTC,  1687 m
    punt 1:  195VEMEND           @ 14:34:12 UTC,  1860 m :  106.3 km  123.7 km/h
    punt 2:  050ENYING           niet gerond
    afbreekpunt: 46°12.088'N  18°18.539'E  @ 14:51:02 UTC, 2670 m : 8.8 km 31.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        115.1 km
Duur van de proef:        01:08:24
Gemiddelde snelheid:      101.0 km/h
Start hoogte:             532 m
Hoogte passeren start:    1687 m
Hoogte aan break-punt:    2670 m
Hoogteverlies over proef: -2138 m
Totale score afstand:     115.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   31.4 km
Been 1:   49.3 km
Been 2:   31.4 km
Totaal:  112.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:16 UTC
    einde: 15:49:28 UTC
    duur:  04:55:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     532 m @ 10:56:10 UTC
    hoog punt:    2735 m @ 14:50:29 UTC
    hoogtewinst:  2203 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6147

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs