CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-07-2022 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1257,3 punten

Database gegevens:

Datum: 31-07-2022 Type proef: WW
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 306.78 km Score: 1257,3 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
WK Szeged

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing WK Szeged

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-31-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 31-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/07/2022
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2022-07-31-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:01:16
Duurvlucht     : 03:55:41
Vrije vlucht   :  321.9 km
Fasttrack      :  120.5 kmh
Opgegeven proef:  300.3 km
Driehoek       :  169.3 km
Hoogtewinst    : 1579.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.620'N  20°05.623'E
    tijd: 10:25:50 UTC
    alti: 79 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°18.128'N  20°02.311'E = 327° 7.8 km van vertrek
    tijd: 10:31:25 UTC
    alti: 733 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.989'N  20°05.593'E = 357° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:27:06 UTC
    alti: 79 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:01:16
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°13.292'N  20°05.743'E  @ 10:49:49 UTC,  1230 m
    punt 1:  46°17.938'N  19°23.117'E  @ 12:08:01 UTC,  1026 m
    punt 2:  45°51.690'N  18°18.762'E  @ 13:11:15 UTC,  1417 m
    punt 3:  46°25.107'N  19°10.550'E  @ 13:55:29 UTC,  1209 m
    punt 4:  46°18.069'N  19°30.826'E  @ 14:11:30 UTC,  1614 m
    punt 5:  46°20.994'N  19°53.902'E  @ 14:19:49 UTC,   915 m
    Finish:  46°13.903'N  20°05.778'E  @ 14:25:43 UTC,   210 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   55.4 km 279° @  42.5 km/h
    been 2:   96.2 km 240° @  91.2 km/h
    been 3:   91.0 km  47° @ 123.4 km/h
    been 4:   29.1 km 117° @ 109.0 km/h
    been 5:   30.1 km  79° @ 217.2 km/h
    been 6:   20.1 km 131° @ 204.7 km/h
Afgelegde afstand:                   321.9 km
Duur:                                03:35:54
Gemiddelde snelheid:                 89.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         733.0 m
Finishhoogte:                        210.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          523 m
Totale score afstand:                321.9 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°10.485'N  19°10.597'E = 264° 71.2 km van vertrek
    tijd:    12:23:23 UTC
    alti:    1317 m
Finishpunt
    pos.:    46°17.235'N  20°04.456'E = 343° 5.1 km van vertrek
    tijd:    14:23:23 UTC
    alti:    412 m
Grootste afstand in 2 uur: 240.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.5 km/h
Hoogteverlies:             905 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 303.3 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  076JHALMA           46°17.517'N  19°19.967'E    50.8 km 277°
    punt 2:  155SIKLOS           45°51.600'N  18°18.483'E    92.7 km 239°
    punt 3:  031CSASZTLT         46°25.333'N  19°10.717'E    91.8 km  47°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    68.1 km  99°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 11:40:10 UTC,  1519 m
    punt 1:  076JHALMA           @ 12:15:26 UTC,  1479 m :   50.3 km   85.5 km/h
    punt 2:  155SIKLOS           @ 13:11:16 UTC,  1423 m :   91.7 km   98.5 km/h
    punt 3:  031CSASZTLT         @ 13:55:33 UTC,  1201 m :   90.8 km  123.0 km/h
    finish:  001SZATYMAZAP       @ 14:22:26 UTC,   423 m :   67.6 km  150.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        300.3 km
Duur van de proef:        02:42:16
Gemiddelde snelheid:      111.1 km/h
Start hoogte:             733 m
Hoogte passeren start:    1519 m
Hoogte passeren finish:   423 m
Hoogteverlies over proef: 310 m
Totale score afstand:     300.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   74.5 km
Been 1:   47.4 km
Been 2:   47.4 km
Totaal:  169.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:31:25 UTC
    einde: 14:27:06 UTC
    duur:  03:55:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     733 m @ 10:31:25 UTC
    hoog punt:    2312 m @ 13:32:12 UTC
    hoogtewinst:  1579 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6346

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs