CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-08-2022 -- Dries VAN GESTEL -- 2539,5 punten

Database gegevens:

Datum: 09-08-2022 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 704.7 km Score: 2539,5 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na gisteren onderandere het weer een beetje verkeerd ingeschat te hebben (en nog paar andere redenen) was het vandaag vliegen op "revance". Ze voorspelde minder goed dan gisteren en al helemaal in het noorden. Sommige modelen gaven regen/onweer in de briacon vallei en verder door tegen de latere namiddag. Plan was om toch eerst naar het zuiden te gaan. Er zat nog een proef in deze vlug klein beetje aangepast. Eerste been daarvan ging goed en terug bij barcelonette was het gemiddelde nog steeds boven de 115kmu. Eens bij plampinet ging de basis even naar 4000m en was mijn zin om de morienne te verkennen veel groter dan de proef uit te vliegen. Een kans om de moriennen in te gaan laat ik niet graag liggen. De kant van lac cenis en charbonelle leken de wolken wat laag voor mijn goesting, dan maar via de noordkant. De basis was er lager en bij roc noir kwam de wolk tot tegen de berg. Even getwijfeld maar om door te gaan maar daar toch maar gedaaid. Been terug ging vlot. Skysight voorspelde in de latere namiddag een confluence op het plateau van puimoisson. Eens daar die gaan zoeken en gevonden. Daar de proef dus helemaal gelaten voor wat het was en tot bij Quison gevlogen. Bij de laatste keer noord zat de vallei van st crepin in de schaduw en was er reden bij tete amont dus dan maar vroegtijdig terug. +700km zat er mogelijk nog in, dat dus maar als doel genomen. Denk dat het gisteren beter was maar toch blij om vandaag gevlogen te hebben.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Stukje corridor in ecrins.

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/9hL4c1zJ33WXHop16
Igc-file: 2022-08-09-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 09-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/08/2022
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: D8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15M
Logger type:    LX Navigation  s/n: gt1
Logger file:    2022-08-09-LXN-GT1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:18:51
Duurvlucht     : 07:11:10
Vrije vlucht   :  704.7 km
Fasttrack      :  115.0 kmh
Opgegeven proef:  414.4 km
Driehoek       :  192.4 km
Hoogtewinst    : 1815.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.831'E
    tijd: 10:27:42 UTC
    alti: 1049 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.108'N   6°40.584'E =  55° 6.1 km van vertrek
    tijd: 10:35:23 UTC
    alti: 2143 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.226'N   6°36.651'E = 276° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:46:33 UTC
    alti: 1073 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:18:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.759'N   6°39.749'E  @ 10:44:59 UTC,  3260 m
    punt 1:  43°53.322'N   6°15.493'E  @ 11:18:27 UTC,  2684 m
    punt 2:  45°19.773'N   6°52.879'E  @ 13:01:51 UTC,  3605 m
    punt 3:  43°40.846'N   5°59.222'E  @ 14:48:05 UTC,  2859 m
    punt 4:  44°40.856'N   6°27.132'E  @ 15:49:39 UTC,  2837 m
    punt 5:  44°00.830'N   6°18.242'E  @ 16:33:28 UTC,  2763 m
    Finish:  44°35.003'N   6°51.017'E  @ 17:32:23 UTC,  3306 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   71.5 km 207° @ 128.2 km/h
    been 2:  167.6 km  17° @  97.2 km/h
    been 3:  196.5 km 201° @ 111.0 km/h
    been 4:  117.2 km  18° @ 114.2 km/h
    been 5:   75.1 km 189° @ 102.8 km/h
    been 6:   76.8 km  34° @  78.3 km/h
Afgelegde afstand:                   704.7 km
Duur:                                06:47:24
Gemiddelde snelheid:                 103.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 28.8 km
Starthoogte:                         2115.0 m
Finishhoogte:                        3306.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -1191 m
Totale score afstand:                704.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°15.934'N   6°44.108'E =   6° 98.1 km van vertrek
    tijd:    13:08:10 UTC
    alti:    3675 m
Finishpunt
    pos.:    44°01.983'N   6°14.401'E = 217° 49.4 km van vertrek
    tijd:    15:08:10 UTC
    alti:    2922 m
Grootste afstand in 2 uur: 230.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.0 km/h
Hoogteverlies:             753 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 552.4 km  GELDIG
    vertrek: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
    start:   GRD BERA   44°26.950'N   6°39.599'E
    punt 1:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E    69.8 km 207°
    punt 2:  PLAMPINE   45°01.166'N   6°40.449'E   129.7 km  15°
    punt 3:  MONTDENI   43°53.433'N   6°15.599'E   129.7 km 195°
    punt 4:  MOURIARE   44°47.715'N   6°38.915'E   105.2 km  17°
    punt 5:  CHEVAL B   44°07.482'N   6°25.599'E    76.6 km 193°
    finish:  JAUSIER    44°25.450'N   6°44.083'E    41.4 km  36°
    landing: BARCELON   44°23.299'N   6°36.582'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GRD BERA   @ 10:45:34 UTC,  3164 m
    punt 1:  MONTDENI   @ 11:18:37 UTC,  2666 m :   69.8 km  126.8 km/h
    punt 2:  PLAMPINE   @ 13:00:41 UTC,  3526 m :  129.7 km   76.2 km/h
    punt 3:  MONTDENI   @ 14:44:00 UTC,  2854 m :  129.7 km   75.3 km/h
    punt 4:  MOURIARE   niet gerond
    afbreekpunt: 44°40.789'N   6°27.271'E  @ 15:49:45 UTC, 2832 m : 85.2 km 77.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        414.4 km
Duur van de proef:        05:04:11
Gemiddelde snelheid:      81.7 km/h
Start hoogte:             2115 m
Hoogte passeren start:    3164 m
Hoogte aan break-punt:    2832 m
Hoogteverlies over proef: -717 m
Totale score afstand:     414.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   84.6 km
Been 1:   53.9 km
Been 2:   53.9 km
Totaal:  192.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:35:23 UTC
    einde: 17:46:33 UTC
    duur:  07:11:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2115 m @ 10:35:55 UTC
    hoog punt:    3930 m @ 12:41:28 UTC
    hoogtewinst:  1815 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 18134

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs