CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-08-2022 -- Mattijs CUPPENS & SAM CUYVERS -- 838,6 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/08/2022
Piloot: MATTIJS CUPPENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23
Logger file: 2022-08-14-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:40:39
Duurvlucht : 04:34:48
Vrije vlucht : 234.8 km
Fasttrack : 79.0 kmh
Hoogtewinst : 2029.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°47.146'N 4°57.386'E
tijd: 10:46:21 UTC
alti: 103 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.326'N 4°58.287'E = 163° 3.5 km van vertrek
tijd: 10:52:12 UTC
alti: 570 m
Landingspunt
pos.: 50°46.770'N 4°57.491'E = 170° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:27:00 UTC
alti: 130 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:40:39
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°45.410'N 4°58.138'E @ 10:52:42 UTC, 568 m
punt 1: 51°08.116'N 5°35.103'E @ 12:57:11 UTC, 2172 m
punt 2: 50°39.953'N 4°55.623'E @ 13:49:19 UTC, 1333 m
punt 3: 50°29.244'N 5°01.674'E @ 14:06:12 UTC, 1103 m
punt 4: 50°48.045'N 5°01.254'E @ 14:38:44 UTC, 1329 m
punt 5: 50°52.858'N 5°16.552'E @ 14:55:07 UTC, 1353 m
Finish: 50°42.617'N 4°58.347'E @ 15:15:51 UTC, 938 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 60.4 km 45° @ 29.1 km/h
been 2: 69.8 km 222° @ 80.3 km/h
been 3: 21.1 km 160° @ 75.0 km/h
been 4: 34.9 km 359° @ 64.3 km/h
been 5: 20.1 km 63° @ 73.4 km/h
been 6: 28.6 km 228° @ 82.8 km/h
Afgelegde afstand: 234.8 km
Duur: 04:23:09
Gemiddelde snelheid: 53.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.5 km
Starthoogte: 569.0 m
Finishhoogte: 938.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -369 m
Totale score afstand: 234.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°03.168'N 5°26.964'E = 49° 45.7 km van vertrek
tijd: 12:50:45 UTC
alti: 2427 m
Finishpunt
pos.: 50°52.259'N 5°16.085'E = 66° 23.9 km van vertrek
tijd: 14:50:45 UTC
alti: 1127 m
Grootste afstand in 2 uur: 158.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 79.0 km/h
Hoogteverlies: 1300 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 503.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E
punt 1: IBBENBUEREN 52°15.433'N 7°42.700'E 251.9 km 48°
finish: 1GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 251.9 km 230°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1GOET @ 11:00:56 UTC, 1096 m
punt 1: IBBENBUEREN niet gerond
afbreekpunt: 51°08.116'N 5°35.103'E @ 12:57:11 UTC, 2172 m : 59.0 km 30.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 59.0 km
Duur van de proef: 01:56:15
Gemiddelde snelheid: 30.5 km/h
Start hoogte: 561 m
Hoogte passeren start: 1096 m
Hoogte aan break-punt: 2172 m
Hoogteverlies over proef: -1611 m
Totale score afstand: 59.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 39.4 km
Been 1: 25.1 km
Been 2: 25.1 km
Totaal: 89.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:52:12 UTC
einde: 15:27:00 UTC
duur: 04:34:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 561 m @ 10:53:09 UTC
hoog punt: 2590 m @ 12:46:00 UTC
hoogtewinst: 2029 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:56:50 bearing 70.6°
Tweede punt: 14:06:24 bearing 140.2°
Totale hoek: 69.6°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7213
| |||||||||||||||||||||