CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-08-2022 -- Hugo MERTENS & PETER TOMASSEN -- 1406,4 punten

Database gegevens:

Datum: 14-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Hugo MERTENS Club: ALB
Afstand: 397.3 km Score: 1406,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: PETER TOMASSEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

TXPDR 7000 in Nederland - en 6101 in Duitsland TMZ Langen Radar uitluistern. Schietveld dicht na 16h30

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-08-14-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/08/2022
Piloot:         PETER TOMASSEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2022-08-14-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:26:50
Duurvlucht     : 04:17:21
Vrije vlucht   :  397.3 km
Fasttrack      :  106.1 kmh
Opgegeven proef:  240.5 km
Driehoek       :  138.0 km
Hoogtewinst    : 1583.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.140'E
    tijd: 12:41:50 UTC
    alti: 99 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.705'N   5°25.988'E =  79° 4.6 km van vertrek
    tijd: 12:45:13 UTC
    alti: 617 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.730'E =  91° 0.7 km van vertrek
    tijd: 17:08:40 UTC
    alti: 119 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:26:50
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.749'N   5°21.822'E  @ 12:52:16 UTC,   905 m
    punt 1:  51°38.637'N   6°50.932'E  @ 14:14:04 UTC,  1526 m
    punt 2:  51°52.414'N   7°06.816'E  @ 14:31:29 UTC,  1812 m
    punt 3:  51°33.045'N   6°15.831'E  @ 15:10:03 UTC,  2022 m
    punt 4:  50°55.044'N   5°19.533'E  @ 16:11:58 UTC,  1313 m
    punt 5:  51°15.577'N   5°13.787'E  @ 16:46:38 UTC,  1460 m
    Finish:  50°58.229'N   5°22.730'E  @ 17:08:40 UTC,   119 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  128.4 km  53° @  94.1 km/h
    been 2:   31.4 km  35° @ 108.2 km/h
    been 3:   68.8 km 239° @ 107.1 km/h
    been 4:   96.2 km 223° @  93.2 km/h
    been 5:   38.7 km 350° @  66.9 km/h
    been 6:   33.8 km 162° @  92.1 km/h
Afgelegde afstand:                   397.3 km
Duur:                                04:16:24
Gemiddelde snelheid:                 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         919.0 m
Finishhoogte:                        119.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          800 m
Totale score afstand:                397.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°00.578'N   5°35.380'E =  74° 16.1 km van vertrek
    tijd:    13:05:41 UTC
    alti:    1943 m
Finishpunt
    pos.:    51°32.965'N   6°16.651'E =  44° 90.4 km van vertrek
    tijd:    15:05:43 UTC
    alti:    1470 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   106.1 km/h
Hoogteverlies:             473 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 313.2 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E   102.2 km  52°
    punt 2:  HASSELT AFRIT        50°54.950'N   5°19.420'E   108.8 km 232°
    punt 3:  TURNHOUT KERK        51°19.450'N   4°56.650'E    52.6 km 330°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    49.6 km 142°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT       @ 12:52:52 UTC,   855 m
    punt 1:  KAMP LINTFORT AERO   @ 14:26:53 UTC,  1897 m :  101.7 km   64.9 km/h
    punt 2:  HASSELT AFRIT        @ 16:11:58 UTC,  1313 m :  107.8 km   61.5 km/h
    punt 3:  TURNHOUT KERK        niet gerond
    afbreekpunt: 51°15.478'N   5°13.642'E  @ 16:46:30 UTC, 1465 m : 31.0 km 53.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        240.5 km
Duur van de proef:        03:53:38
Gemiddelde snelheid:      61.8 km/h
Start hoogte:             855 m
Hoogte passeren start:    855 m
Hoogte aan break-punt:    1465 m
Hoogteverlies over proef: -610 m
Totale score afstand:     240.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   54.3 km
Been 1:   38.7 km
Been 2:   45.1 km
Totaal:  138.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:51:19 UTC
    einde: 17:08:40 UTC
    duur:  04:17:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     664 m @ 13:24:03 UTC
    hoog punt:    2247 m @ 14:38:49 UTC
    hoogtewinst:  1583 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:11:56  bearing 88.0°
    Tweede punt: 16:46:34  bearing 52.3°
    Totale hoek: -35.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5590

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs