CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-08-2022 -- Hugo MERTENS & PETER TOMASSEN -- 1406,4 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/08/2022
Piloot: PETER TOMASSEN
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2022-08-14-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:26:50
Duurvlucht : 04:17:21
Vrije vlucht : 397.3 km
Fasttrack : 106.1 kmh
Opgegeven proef: 240.5 km
Driehoek : 138.0 km
Hoogtewinst : 1583.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.140'E
tijd: 12:41:50 UTC
alti: 99 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.705'N 5°25.988'E = 79° 4.6 km van vertrek
tijd: 12:45:13 UTC
alti: 617 m
Landingspunt
pos.: 50°58.229'N 5°22.730'E = 91° 0.7 km van vertrek
tijd: 17:08:40 UTC
alti: 119 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:26:50
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.749'N 5°21.822'E @ 12:52:16 UTC, 905 m
punt 1: 51°38.637'N 6°50.932'E @ 14:14:04 UTC, 1526 m
punt 2: 51°52.414'N 7°06.816'E @ 14:31:29 UTC, 1812 m
punt 3: 51°33.045'N 6°15.831'E @ 15:10:03 UTC, 2022 m
punt 4: 50°55.044'N 5°19.533'E @ 16:11:58 UTC, 1313 m
punt 5: 51°15.577'N 5°13.787'E @ 16:46:38 UTC, 1460 m
Finish: 50°58.229'N 5°22.730'E @ 17:08:40 UTC, 119 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 128.4 km 53° @ 94.1 km/h
been 2: 31.4 km 35° @ 108.2 km/h
been 3: 68.8 km 239° @ 107.1 km/h
been 4: 96.2 km 223° @ 93.2 km/h
been 5: 38.7 km 350° @ 66.9 km/h
been 6: 33.8 km 162° @ 92.1 km/h
Afgelegde afstand: 397.3 km
Duur: 04:16:24
Gemiddelde snelheid: 93.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 919.0 m
Finishhoogte: 119.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 800 m
Totale score afstand: 397.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°00.578'N 5°35.380'E = 74° 16.1 km van vertrek
tijd: 13:05:41 UTC
alti: 1943 m
Finishpunt
pos.: 51°32.965'N 6°16.651'E = 44° 90.4 km van vertrek
tijd: 15:05:43 UTC
alti: 1470 m
Grootste afstand in 2 uur: 212.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 106.1 km/h
Hoogteverlies: 473 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 313.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 102.2 km 52°
punt 2: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E 108.8 km 232°
punt 3: TURNHOUT KERK 51°19.450'N 4°56.650'E 52.6 km 330°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 49.6 km 142°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 12:52:52 UTC, 855 m
punt 1: KAMP LINTFORT AERO @ 14:26:53 UTC, 1897 m : 101.7 km 64.9 km/h
punt 2: HASSELT AFRIT @ 16:11:58 UTC, 1313 m : 107.8 km 61.5 km/h
punt 3: TURNHOUT KERK niet gerond
afbreekpunt: 51°15.478'N 5°13.642'E @ 16:46:30 UTC, 1465 m : 31.0 km 53.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 240.5 km
Duur van de proef: 03:53:38
Gemiddelde snelheid: 61.8 km/h
Start hoogte: 855 m
Hoogte passeren start: 855 m
Hoogte aan break-punt: 1465 m
Hoogteverlies over proef: -610 m
Totale score afstand: 240.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 54.3 km
Been 1: 38.7 km
Been 2: 45.1 km
Totaal: 138.0 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:51:19 UTC
einde: 17:08:40 UTC
duur: 04:17:21
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 664 m @ 13:24:03 UTC
hoog punt: 2247 m @ 14:38:49 UTC
hoogtewinst: 1583 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 16:11:56 bearing 88.0°
Tweede punt: 16:46:34 bearing 52.3°
Totale hoek: -35.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5590
| |||||||||||||||||||||