CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-08-2022 -- Ken EVENS -- 1324,4 punten
Scoring versie: 20.02
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 14/08/2022
Piloot: KEN EVENS
Zweefvliegtuig: D-KCTH
Toestel type: DISCUS 2T Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jmd
Logger file: 2022-08-14-LXV-JMD-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:00:24
Duurvlucht : 04:55:26
Vrije vlucht : 357.6 km
Fasttrack : 88.9 kmh
Hoogtewinst : 1322.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.065'E
tijd: 12:12:10 UTC
alti: 105 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.314'N 5°23.077'E = 83° 1.2 km van vertrek
tijd: 12:12:53 UTC
alti: 472 m
Landingspunt
pos.: 50°58.235'N 5°22.751'E = 90° 0.8 km van vertrek
tijd: 17:12:34 UTC
alti: 125 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:00:24
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 3.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.339'N 5°25.173'E @ 12:31:03 UTC, 1754 m
punt 1: 51°23.895'N 4°45.075'E @ 13:19:13 UTC, 2021 m
punt 2: 50°57.006'N 5°31.250'E @ 14:17:28 UTC, 2019 m
punt 3: 51°16.888'N 5°07.917'E @ 14:48:08 UTC, 1647 m
punt 4: 50°52.077'N 5°37.661'E @ 15:40:03 UTC, 1662 m
punt 5: 51°16.450'N 5°07.283'E @ 16:15:33 UTC, 1822 m
Finish: 50°51.835'N 5°37.981'E @ 16:58:33 UTC, 1403 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 65.2 km 315° @ 81.3 km/h
been 2: 73.4 km 133° @ 75.6 km/h
been 3: 45.8 km 324° @ 89.7 km/h
been 4: 57.6 km 143° @ 66.6 km/h
been 5: 57.5 km 322° @ 97.1 km/h
been 6: 58.0 km 142° @ 81.0 km/h
Afgelegde afstand: 357.6 km
Duur: 04:27:30
Gemiddelde snelheid: 80.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 22.1 km
Starthoogte: 779.0 m
Finishhoogte: 1403.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -624 m
Totale score afstand: 357.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°07.041'N 5°14.573'E = 332° 18.5 km van vertrek
tijd: 15:09:13 UTC
alti: 1570 m
Finishpunt
pos.: 50°59.162'N 5°21.367'E = 335° 1.9 km van vertrek
tijd: 17:09:13 UTC
alti: 406 m
Grootste afstand in 2 uur: 177.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 88.9 km/h
Hoogteverlies: 1164 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 838.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: IBBENBUREN 52°15.430'N 7°42.700'E 216.1 km 48°
punt 2: SEPPE 51°33.370'N 4°33.140'E 231.0 km 251°
punt 3: STEINFURT 52°08.870'N 7°19.780'E 202.4 km 70°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 188.5 km 227°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 17:09:53 UTC, 177 m
punt 1: IBBENBUREN niet gerond
afbreekpunt: 50°58.490'N 5°23.047'E @ 17:10:19 UTC, 275 m : 0.8 km 115.7 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.8 km
Duur van de proef: 00:00:26
Gemiddelde snelheid: 115.7 km/h
Start hoogte: 177 m
Hoogte passeren start: 177 m
Hoogte aan break-punt: 275 m
Hoogteverlies over proef: -98 m
Totale score afstand: 0.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:17:08 UTC
einde: 17:12:34 UTC
duur: 04:55:26
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 779 m @ 12:17:08 UTC
hoog punt: 2101 m @ 15:16:53 UTC
hoogtewinst: 1322 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:19:18 bearing 18.5°
Tweede punt: 16:58:38 bearing 92.6°
Totale hoek: 74.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3003
| |||||||||||||||||||||