CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-08-2022 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1931,7 punten

Database gegevens:

Datum: 14-08-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 579.5 km Score: 1931,7 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Geweldige vlucht, de Eifel was ronduit schitterend, plafond net geen 3000m msl. Heel de vlucht samen met 2X (Tijl) op stap geweest, altijd weer een bijzondere ervaring, en mijn niveau kunnen optillen. Men is nooit te oud om bij te leren, dank je Tijl

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

alle luchtruimgebruik volgens de regel, APP Beek 123.975 toelating van D via Beek Midfield naar B te vliegen.

Blog/fotos: jammer genoeg geen fototoestel bij de hand om Spangdahlem uit grote hoogte eens te fotograferen.
Igc-file: 2022-08-14-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-08-2022
Weerkaart: Weerkaart van 14-08-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/08/2022
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2022-08-14-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:44:44
Duurvlucht     : 05:41:08
Vrije vlucht   :  579.5 km
Fasttrack      :  127.4 kmh
Driehoek       :  215.7 km
Hoogtewinst    : 2216.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.727'N   5°12.892'E
    tijd: 10:41:50 UTC
    alti: 72 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°12.478'N   5°13.854'E =  19° 3.4 km van vertrek
    tijd: 10:45:26 UTC
    alti: 617 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.782'N   5°13.063'E =  63° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:26:34 UTC
    alti: 100 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:44:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°14.560'N   5°09.533'E  @ 11:09:58 UTC,  1940 m
    punt 1:  51°12.350'N   6°02.682'E  @ 11:43:31 UTC,   987 m
    punt 2:  50°08.597'N   7°03.811'E  @ 13:06:45 UTC,  2225 m
    punt 3:  50°59.052'N   6°11.266'E  @ 13:50:03 UTC,  1625 m
    punt 4:  50°25.808'N   6°27.289'E  @ 14:34:11 UTC,  2541 m
    punt 5:  50°17.397'N   6°53.757'E  @ 14:49:55 UTC,  1972 m
    Finish:  51°16.854'N   5°06.635'E  @ 16:19:45 UTC,   865 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   62.0 km  93° @ 110.9 km/h
    been 2:  138.4 km 148° @  99.8 km/h
    been 3:  112.3 km 327° @ 155.5 km/h
    been 4:   64.5 km 163° @  87.6 km/h
    been 5:   35.0 km 116° @ 133.7 km/h
    been 6:  167.3 km 312° @ 111.8 km/h
Afgelegde afstand:                   579.5 km
Duur:                                05:09:47
Gemiddelde snelheid:                 112.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.5 km
Starthoogte:                         610.0 m
Finishhoogte:                        865.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -255 m
Totale score afstand:                579.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.756'N   6°06.022'E =  98° 62.7 km van vertrek
    tijd:    11:57:28 UTC
    alti:    2026 m
Finishpunt
    pos.:    50°51.264'N   6°18.210'E = 115° 84.5 km van vertrek
    tijd:    13:57:28 UTC
    alti:    1176 m
Grootste afstand in 2 uur: 254.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   127.4 km/h
Hoogteverlies:             850 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 614.5 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL          51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  PORTA WESTFALICA   52°13.330'N   8°51.770'E   277.1 km  64°
    punt 2:  KEIHEUVEL          51°10.850'N   5°13.250'E   277.1 km 247°
    punt 3:  WEELDE AERO        51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 324°
    finish:  KEIHEUVEL          51°10.850'N   5°13.250'E    30.1 km 144°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL          @ 16:23:54 UTC,   343 m
    punt 1:  PORTA WESTFALICA   niet gerond
    afbreekpunt: 51°11.292'N   5°13.875'E  @ 16:24:28 UTC, 314 m : 1.0 km 107.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        1.0 km
Duur van de proef:        00:00:34
Gemiddelde snelheid:      107.4 km/h
Start hoogte:             343 m
Hoogte passeren start:    343 m
Hoogte aan break-punt:    314 m
Hoogteverlies over proef: 29 m
Totale score afstand:     1.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   60.4 km
Been 1:   94.9 km
Been 2:   60.4 km
Totaal:  215.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:45:26 UTC
    einde: 16:26:34 UTC
    duur:  05:41:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     610 m @ 10:45:32 UTC
    hoog punt:    2826 m @ 14:35:54 UTC
    hoogtewinst:  2216 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:06:39  bearing 113.8°
    Tweede punt: 16:19:45  bearing 45.8°
    Totale hoek: -68.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9410

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs