CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

22-07-2022 -- Tijl SCHMELZER -- 1462,3 punten

Database gegevens:

Datum: 22-07-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus 3 18m Immatriculatie: D-KHBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 446 km Score: 1462,3 pt
Vertrekpunt: LHUD (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-07-22-LXV-6Q2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 22-07-2022
Weerkaart: Weerkaart van 22-07-2022



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   22/07/2022
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: DKHBT
Toestel type:   VENTUS3T18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6q2
Logger file:    2022-07-22-LXV-6Q2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:02:40
Duurvlucht     : 04:56:46
Vrije vlucht   :  446.0 km
Fasttrack      :  132.7 kmh
Opgegeven proef:  115.2 km
Driehoek       :  112.7 km
Hoogtewinst    : 2038.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LHUD  Szeged        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°14.660'N  20°05.648'E
    tijd: 10:47:04 UTC
    alti: 43 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°15.841'N  20°03.213'E = 305° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:51:58 UTC
    alti: 683 m
Landingspunt 
    pos.: 46°14.991'N  20°05.568'E = 351° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:49:44 UTC
    alti: 61 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:02:40
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°14.573'N  20°03.934'E  @ 10:54:36 UTC,   783 m
    punt 1:  46°25.268'N  19°28.024'E  @ 12:04:39 UTC,  1394 m
    punt 2:  46°15.355'N  19°02.676'E  @ 12:29:19 UTC,   918 m
    punt 3:  46°14.472'N  20°03.345'E  @ 13:14:27 UTC,  1065 m
    punt 4:  46°11.596'N  18°17.045'E  @ 14:44:00 UTC,  1415 m
    punt 5:  46°19.760'N  19°52.587'E  @ 15:40:39 UTC,   918 m
    Finish:  46°13.968'N  20°05.766'E  @ 15:48:31 UTC,   154 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.2 km 294° @  43.0 km/h
    been 2:   37.4 km 241° @  90.9 km/h
    been 3:   78.0 km  91° @ 103.7 km/h
    been 4:  136.8 km 268° @  91.7 km/h
    been 5:  123.7 km  82° @ 131.0 km/h
    been 6:   20.0 km 122° @ 152.9 km/h
Afgelegde afstand:                   446.0 km
Duur:                                04:53:55
Gemiddelde snelheid:                 91.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Starthoogte:                         683.0 m
Finishhoogte:                        154.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          529 m
Totale score afstand:                446.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°14.233'N  19°56.536'E = 266° 11.7 km van vertrek
    tijd:    13:44:27 UTC
    alti:    1544 m
Finishpunt
    pos.:    46°19.195'N  20°03.179'E = 339° 9.0 km van vertrek
    tijd:    15:44:27 UTC
    alti:    426 m
Grootste afstand in 2 uur: 265.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   132.7 km/h
Hoogteverlies:             1118 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 358.8 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                      0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   251DOMASZEK START   46°14.483'N  19°59.250'E
    punt 1:  195VEMEND           46°09.217'N  18°36.567'E   106.8 km 265°
    punt 2:  050ENYING           46°55.367'N  18°15.617'E    89.6 km 343°
    punt 3:  053FADD             46°27.883'N  18°49.650'E    66.9 km 139°
    finish:  001SZATYMAZAP       46°19.517'N  20°03.133'E    95.5 km  99°
    landing: 400FINISHSZEGED     46°16.000'N  20°05.300'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   251DOMASZEK START   @ 13:42:48 UTC,  1629 m
    punt 1:  195VEMEND           @ 14:34:17 UTC,  1800 m :  106.3 km  123.9 km/h
    punt 2:  050ENYING           niet gerond
    afbreekpunt: 46°12.130'N  18°18.518'E  @ 14:51:01 UTC, 2634 m : 8.9 km 31.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        115.2 km
Duur van de proef:        01:08:13
Gemiddelde snelheid:      101.3 km/h
Start hoogte:             661 m
Hoogte passeren start:    1629 m
Hoogte aan break-punt:    2634 m
Hoogteverlies over proef: -1973 m
Totale score afstand:     115.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   31.6 km
Been 1:   49.6 km
Been 2:   31.5 km
Totaal:  112.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:52:58 UTC
    einde: 15:49:44 UTC
    duur:  04:56:46

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     661 m @ 12:36:21 UTC
    hoog punt:    2699 m @ 14:03:52 UTC
    hoogtewinst:  2038 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5974

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs